גרטנר: עד סוף העשור 90% מהארגונים יטמיעו את הדור הבא של הפיירוול

פאלו אלטו מובילה בדירוג של חברת המחקר לפיירוולים לארגונים - ולאחריה נמצאות צ'ק פוינט, פורטינט וסיסקו

פריחה בשוק הפיירוול. אילוסטרציה: BigStock

שוק הפיירוולים לארגונים עמד על 8.3 מיליארד דולר ב-2014. בשנה החולפת הוא צמח ב-11% והגיע ל-9.2 מיליארד – והוא צפוי לצמוח עד סוף העשור בקצב גידול שנתי ממוצע של 9.5%, כך על פי גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, כיום, פחות ממחצית מהארגונים הטמיעו את הדור הבא של הפיירוולים, NGFW, אולם עד שנת 2019, כ-90% מהארגונים יעשו כך. "מוצרים בשוק הפיירוול הארגוני מציגים יכולות של הדור הבא", נכתב, "והיצרניות בשוק מבדלות את עצמן על בסיס חוזק המאפיינים בפתרונות שלהם".

בדור הבא, NGFW, נכתב, "הוסיפו מאפיינים חדשים כדי לאכוף מדיניות בצורה טובה יותר – שליטה באפליקציות ובמשתמשים, או לזיהוי איומים חדשים – מערכות מניעת חדירה (IPS), 'ארגז חול' ומודיעין איומים. ה-NGFW ממשיך להחליף בהדרגה את התקני ה-IPS העצמאיים בהיקף הארגוני. באחרונה, ארגונים החלו לחפש יצרני פיירוול המספקים מנגנוני זיהוי קוד זדוני, מבוססי ענן".

בנוסף, נכתב, "פיירוולים משמשים ככלי DLP (מניעת דליפת מידע) קלי משקל, ומצפינים ובוחנים תעבורה יוצאת, כדי להבטיח שנתונים רגישים אינם נשלחים בטעות החוצה. עם זאת, שימוש ביכולת זו גורם למשתמשים לתסכול, בשל העומס על הביצועים שמייצרת הצפנת SSL בפיירוול".

משקל גדול למחיר

במקום הראשון בדירוג רביע הקסם נמצאת פאלו אלטו (Palo Alto Networks). מייסדה הוא הישראלי ניר צוק, המשמש ב-CTO בחברה. פאלו אלטו מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן. היא דורגה בראש "בזכות יכולת גבוהה לממש את החזון. על מוצריה נכתב כי "היא ידועה בעיקר בזכות בקרת האפליקציות החדשנית שלה, השיפור ב-IPS המשולב בפיירוול והצגת יכולות לזיהוי קוד זדוני מהענן בעולם ה-NGFW. עם הרכישה של Cybera, פאלו אלטו מציעה כעת מוצר אבטחה שני לנקודות קצה".

בקרב ספקים, פאלו אלטו אוזכרה מירב הפעמים כמתחרה החזקה ביותר. מנגד, מציינים החוקרים כי "פאלו אלטו מתקשה לזכות בארגונים בהם למחיר יש משקל גדול. לפאלו אלטו יש את המחירים הגבוהים ביותר ביחס לג'יגה-ביט מוגן".

צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית מדורגת שני ברביע הקסם של חברת המחקר. החברה, נכתב, "הרחיבה באחרונה את היצע אבטחת הענן שלה עם שירות זיהוי קוד זדוני מבוסס ענן. צ'ק פוינט מובילה בארגוני אנטרפרייז בזכות הנוכחות הקבועה שלה ברשימה הסופית לרכישה, קצב החידושים הגבוה שלה בקרב בסיס הלקוחות הקיים, ומימוש חזק של מפת הדרכים הממוקדת באנטרפרייז".

תלונות קולניות בקרב הלקוחות

מנגד, בסעיף "הדאגות", מציינים החוקרים כי "מדיניות המנויים שלה יצרה תלונות קולניות בקרב לקוחותיה, בשל עלויות חידוש גבוהות לרוב".

שלישית בדירוג הכולל וראשונה ברביע "חברות בעלות אתגר, מתמודדות" נמצאת פורטינט (Fortinet), עליה נכתב כי "החברה מינפה מומחיות בתכנון חומרה כדי לשפר באופן מתמיד את התקני הפיירוול הייעודיים שלה. הנוכחות שלה חזקה בכל הגזרות עם ערוץ הפצה גדול מאוד וההיסטוריה הארוכה שלה עם ארגוני SMB. פורטינט צוברת במהירות נתח בשוק הפיירוול הארגוני, כשרק פאלו אלטו עוקפת אותה בקצב הגדילה".

מנגד, מציינים החוקרים כי "לקוחות הזכירו בעיות או שינויים בלתי צפויים בחוויית המשתמש בעת שדרוג הקושחה. הם גם מדווחים כי מאפיינים חדשים עלולים להיות בעלי איכות משתנה".

שניה לפורטינט ורביעית בדירוג הכולל היא סיסקו (Cisco), עליה נכתב כי "הסכם הרישוי לתוכנת וחומרת אבטחה מוסיף ערך רב ללקוחות סיסקו, אשר בוחרים בהפעלה רב-שנתית ומעוניינים לשמור על לוח זמנים וגמישות מוצרים". מנגד, בסקר שנשלח לספקי פיירוול ארגוניים, "מוצרי סיסקו הופיעו במקום השני מבחינת תדירות כמועמדים להחלפה". עם זאת, הם גם נרשמו השנה במקום השני כאיום תחרותי.

שאר הספקיות – שהן רוב השחקניות בתחום, מופיעות ברביע "שחקניות נישה". בראשן ניצבת ג'וניפר (Juniper), ולאחריה SonicWall של דל (Dell) וסופוס (Sophos).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים