"העידן הדיגיטלי; רובוטיקה, ריבוי מידע ושפת אדם-מכונה"

כך אמר אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת ומחשבים ● לדבריו, "אנו - כפרטים, מוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשניות במהירות גבוהה יותר מאשר ארגונים"

אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת ומחשבים. צילום: קובי קנטור

"יש הרבה מאפיינים להופעתו של העידן החדש, הדיגיטלי, אולם בעיקרו הוא מתאפיין בשלושה מימדים: שלב חדש במהפכה התעשייתית, עם יותר רובוטיקה; טיפול ביותר מידע וניתוח שלו לטובת קבלת תובנות בזמן אמת; ויצירת שפה שתשמש לדיאלוג שישרת טוב יותר את הקשר בין האדם למכונה". כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.

בן צור דיבר במליאה המרכזית בפתחו של כנס Bynet Expo 2016, המתקיים היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב.

לדברי בן צור, "בשנת 1967, חוקרים במעבדות בל (Bell) צפו כיצד ייראה הטלפון בשנת 2000, והעריכו כי הוא ישמש לעבודה מרחוק, או מהבית. אז זה נראה מדע בדיוני ועלתה השאלה האם נסכים להשתמש בו. בחלוף השנים, מסתבר שאנו – כפרטים, מוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשניות במהירות גבוהה יותר מאשר ארגונים".

בינת דיגיטל. צילום: קובי קנטור

בינת דיגיטל. צילום: קובי קנטור

ה-IT כיום, אמר בן צור, "חודר לעולמות תוכן חדשים, ומהווה את בסיס העשייה שלנו. המנוע המרכזי של העידן הנוכחי הוא ה-IT, כי ה-IT הוא העסק".

על מנת להדגים את היקף ועוצמת השינוי, הצביע בן צור על כמה נתונים: כמות החיישנים תצמח בתוך שנים ספורות פי 7,000, והיקף הכספים שייצבר בגיוס המונים, יצמח פי 2,000.

"הדיגיטל הוא הקומביין החדש", אמר בן צור, "והוא משרת כמה היבטים: אוטומציה, אינטרנט של הדברים, אנליטיקה האוספת נתונים ממגוון מקורות, למידה עמוקה של מכונות והעמקת האינטראקציות". אלא, סייג בן צור, "ארגונים רבים עדיין לא הפנימו זאת, והם נותרים קפואים במקומם".

גידול בתקציבי ה-IT

על פי בן צור, "מצב זה צפוי להשתנות בקרוב. שמונה השנים האחרונות התאפיינו בקיפאון תקציבי. בשני העשורים החולפים, הוצאות ה-IT גדלו פי שלושה, אבל עלויות התפעול של ה-IT צמחו משליש ל-80%, משמע פי שמונה. זה הכניס את מערכי המחשוב בארגונים למציאות משתקת".

"תקציבי ה-IT בארגונים נעים בין 6%-1% מהוצאות הארגונים", אמר. "במונחי ההנהלות מדובר במעין 'מס תפעולי' שאינו בליבת העשייה העסקית של הארגון, ואין להם עניין לשנות אותו".

בחברות משפיעות ומשבשות, אמר בן צור כי "ה-IT הוא-הוא הליבה העסקית, ולכן מה שמנהלים נדרשים להפנים הוא שה-IT הוא-הוא הביזנס, הוא זה אשר יכול לשנות את המציאות הכפויה והמשתקת, שלוקחת את הארגונים לשום מקום". לכן, אמר בן צור, "אנו מאמינים כי תקציבי ה-IT בארגונים יצמחו עד סוף העשור, כי מדובר במימד הכרחי וקיומי עבור הארגונים".

מה שהמנמ"רים נדרשים לעשות, אמר בן צור, "הוא ליצור סביבת תשתית IT 'שטוחה', עם מחשוב, אחסון ורישות, כאשר האפליקציות 'רוכבות' מעל. בדרך זו ניתן יהיה להיפרד מהציוד הישן, על מנת לאפשר את צמיחת הארגון".

יותר טקסט וגרפיקה – פחות דיבור

עד כה, אמר בן צור, "חיינו בעולם דו-מימדי, שכלל את מימד התקשורת והקישוריות, ואת מימד המידע. כעת, נוסף מימד שלישי, של התבוניות". העידן הבא, אמר, "יהיה מבוסס תבוניות, ובמסגרתו תתפתח שפה עשירה ושיוויונית".

"סוד הצלחת הטלפונים החכמים הוא בממשק המשתמש, עם חוויית משתמש. כעת, בעידן הדיגיטלי, שני היבטים אלו יקבלו משנה חשיבות, כיוון שהעידן הדיגיטלי מתאפיין בריבוי ערוצים, בשיח רב-ערוצי. בעוד ששנות העבר התאפיינו בערוץ הטלפוני, בקול סנטר ולאחריו ב-Web, מייל וצ'אט – הרי כיום הטלפון הולך ונעלם, ככל שכמות הערוצים הולכת וגדלה. הדור הצעיר מעדיף לקבל טקסט וגרפיקה יותר מדיבור".

ריבוי ערוצים ושימוש ב-Omni Channel, אמר בן צור, "אינו טכנולוגיה, אלא תפיסה אסטרטגית, שנועדה לשפר את חוויית המשתמש. הוא מביא לארגון חיסכון בעלויות, הגדלה במכירות וברווח והגדלת שביעות רצון הלקוחות".

בן צור סיים באומרו כי "העתיד הוא באוטומציה ובאינטראקציה, ולצידו, הצורך ביצירת מעטפת אבטחת מידע, הגנת הסייבר, שמירה על הפרטיות ויצירת ביטחון ואמינות. העידן הדיגיטלי יביא לשיפור של חיינו במגוון היבטים, תוך התבססות על טכנולוגיה ואנליטיקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים