עובדי המחשוב ברשות המסים פתחו בשביתה

העובדים טוענים שההנהלה לא מכבדת סיכומים עימם, מעכבת מינויים וממנה אחרים, וממשיכה בהעסקת עובדי קבלן ● רשות המסים: "מדובר בסוגיה נקודתית ואנחנו מקווים שהיא תיפתר בהידברות"

עיצומים ביחידת המחשוב של רשות המסים

עובדי שע"מ, יחידת המחשוב של רשות המסים, פתחו לפני שעות אחדות בשביתה ללא הגבלת זמן, מאחר שלטענתם ההנהלה לא מכבדת סיכומים אליהם הגיעה עימם. זאת, על אף שבימים אלה מנהלים ההנהלה ו-ועד העובדים משא ומתן לקראת חתימה על הסכם שכר חדש.

העובדים עזבו את העבודה בהוראתו של יו"ר הוועד, דודו דורון. בנוסף לטענה שההנהלה לא מכבדת הסכמים, לטענת העובדים, בגללה אין התקדמות כנדרש במשא ומתן עימם, והיא מעכבת מינויים ומצד שני מקדמת מקורבים לה. השביתה פרצה בנוסף במחאה על הפרטת פעילויות מחשוב ברשות המסים והעסקתם של עובדי קבלן.

הוועד הכריז על סכסוך עבודה בעקבות המעבר של רשות המסים לבניין החדש – מעבר שלטענתו פוגע בתנאיהם של העובדים. בין היתר, נטען, אין בו חנייה צמודה ומזון.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "לאחר דיונים שנערכו עם ועד העובדים בעניין המעבר לבניין החדש, הושגו הסכמות הממתינות לאישור הוועד וההסתדרות. לאור ההסכמות, אין כל מקום לעיצומים או לשביתה. אנחנו פועלים מול הוועד להשגת פתרון בהקדם לנושא".

על פי הרשות, "בין ההנהלה לוועדי העובדים יש קשרי עבודה מצוינים, הכוללים הידברות שוטפת ואמון הדדי. מדובר בסוגיה נקודתית הנוגעת לעובדי שע"מ, וגם כאן אנחנו מקווים שהמשבר ייפתר בהידברות".

אחת הטענות של הנהלת רשות המסים היא שהיא גאה בעובדיה, אולם אלה טוענים כי מדובר בדיבורים ותו לא. בישיבה שקיימו הבוקר העובדים הם אף העלו טענות נגד ההנהלה, בין היתר על חוסר הנכונות לקלוט עובדי קבלן כעובדי מדינה והוספת שעות עבודה לאלה האחרונים, מבלי להוסיף בשכר.

יצוין שמדובר בעוד פרק בסדרה של עיצומים אותם נוקטים עובדי יחידת המחשוב של רשות המסים מזה מספר חודשים, כחלק מהסכסוך בן מספר השנים שקיים בין הוועד להנהלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    תצאו לשוק הפרטי ונראה אתכם מדברים?

אירועים קרובים