שרגא ברוש, התאחדות התעשיינים: "אלפים פוטרו – והגל הגדול עוד לפנינו"

ברוש, נשיא ההתאחדות, הזהיר ש-"בגל הפיטורים הקרוב שאני צופה, אף ענף תעשייה לא יישאר חסין מהתהליך הטראומטי - מההיי-טק ועד ענפי התעשייה המסורתית"

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

"הפיטורים באינטל (Intel) בעולם ובתוכם באינטל ישראל הם לא הסוף. גל הפיטורים הגדול עוד לפנינו". כך אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.

ברוש ציטט נתונים שאספה התאחדות התעשיינים, מהם עולה כי מתחילת שנת 2015 צומצמה מצבת העובדים בכלל התעשייה בשיעור של 0.5%, נתון המשקף פיטורים של 2,225 איש.

פיטורים אלה, אמר ברוש, "אפיינו בעיקר את ההיי-טק, כאשר בתוכו פוטרו 1,205 עובדים מענף הרכיבים האלקטרוניים; 865 עובדים מענף הציוד האלקטרוני לצריכה ותקשורת. זאת, בנוסף ל-835 עובדים שפוטרו מענף הציוד החשמלי ו-785 עובדים מענף המכונות והציוד".

"התעשייה כבר פיטרה בלית ברירה המון עובדים", אמר ברוש. "אומרים שאנחנו 'מדינת היי- טק', אבל הפיטורים היו בכל ענפי התעשייה. גם בגל הפיטורים הקרוב שאני צופה, אף ענף בתעשייה לא יישאר חסין מהתהליך הטראומטי הזה – מההיי-טק ועד ענפי התעשייה המסורתית".

מתנפח ומתנפח – עד שבסוף יתפוצץ

לדבריו, "מדינת ישראל אמורה ליצור בכל שנה 150 אלף מקומות עבודה חדשים, אבל כאשר הייצור יורד והיצוא יורד, לאן הולכים כל העובדים? הם הולכים למגזר הציבורי. אם המגזר הציבורי לא היה קולט עובדים חדשים רבים ו'מתנפח' באופן לא פרופורציונלי לאוכלוסייה, האבטלה בישראל הייתה עומדת על 8%. המגזר הציבורי ימשיך בזמן הקרוב להתנפח ולהתנפח עד שבסוף הוא יתפוצץ".

עוד ציין ברוש, כי אחת הסיבות להצטמצמות הפעילות התעשייתית בישראל, "היא התנאים המצוינים שמציעות מדינות אחרות לחברות, אשר רוצות שהן יקימו בתחומן מפעלים חדשים. כל המדינות רוצות לחבק את החברות הישראליות, רק שנעבור אליהן. זו מגמה שאותי, כתעשיין ישראלי – מאוד מדאיגה. זה תהליך שכבר התחיל ולא ידוע מתי הוא ייגמר. כולנו יודעים שמפעל שכבר עשה את הצעד, והקים מפעל בחו"ל, יקים גם את המפעל השני שלו בחו"ל – ולא בארץ".

ברוש סיכם ואמר כי "הדרך היחידה לשינוי המצב ולהעלאת קצב הצמיחה היא שהממשלה בכללה ומשרדי האוצר והכלכלה והתעשייה בפרט – יבינו שיש להזרים הרבה יותר משאבים לעידוד הצמיחה והפריון. אפשר וניתן לעשות הרבה יותר: החל מסיוע בהשקעות, הכשרה טכנולוגית נרחבת וכלה בפיתוח שווקים חדשים לייצוא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים