החשב הכללי אישר פטורים ממכרזי מחשוב ממשלתיים במיליוני שקלים

הפטור ניתן לפרויקטים שבוצעו במשרדי הבריאות, האנרגיה, החינוך, האוצר, התחבורה ורשות המסים ● החברות שנבחרו, בהן מיקרוסופט, HP וסאפיינס, הוכרזו כ-"ספק יחיד" במכרזים הרלוונטיים

מכרזים? יש מקרים שאפשר בלי. אילוסטרציה: BigStock

החשב הכללי במשרד האוצר אישר בשבועות האחרונים התקשרות עם מספר חברות ספקיות בענף ה-IT לביצוע פרויקטי מיחשוב בהיקף של מיליוני שקלים. האישור נעשה בהליך של פטור ממכרז, המותר על פי החוק, מאחר שספקים אלה אושרו על ידי החשב הכללי כ-"ספק יחיד". הדברים עולים מנתונים שמפרסם החשב הכללי באופן שוטף, במסגרת הגברת השקיפות של פעילות הממשלה מול הציבור. כל הפטורים ניתנו בישיבות שקיימו ועדות המכרזים בשבועות הראשון והשני של אפריל.

כך, למשל, ועדת המכרזים של משרד הבריאות אישרה התקשרות עם רימיני סטריט לפרויקט תחזוקה של בסיס הנתונים של אורקל (Oracle), שמופעל בחלק מבתי החולים ובמטה המשרד. מסגרת התקציב שאושרה היא ארבעה מיליון שקלים, שישולמו בהתאם לפעילות שתבצע החברה.

בדברי ההסבר לפטור נכתב כי על בסיס הנתונים מופעלות אפליקציות הכוללות את התשתית של הפעלת התיקים הקליניים ואפליקציות חיוניות נוספות שעל פי תוכנית המשרד, תמשכנה לשמש אותו בשנים הקרובות.

עוד נכתב שרימיני סטריט תיתן למשרד הבריאות שירותי תחזוקה ותמיכה 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, וכן שירותי ארכוב לכל מערכות אורקל. הוועדה ציינה כי בדיקה העלתה שרימיני סטריט היא "החברה היחידה המספקת שירותי תמיכה במחיר פיקס שמתאים לצרכי המשרד". האישור להתקשרות בתוקף עד 2019 .

משרד הבריאות קיבל פטור ממכרז לפרויקט נוסף, שאותו מבצעת מטריקס, בהיקף של כ-700 אלף שקלים. הסכום שאושר מיועד לשדרוג, תמיכה והרחבה של מערכת תפנית מבית מטריקס בבית החולים שיבא.

בנימוקי הפטור נכתב כי "תפנית משמשת כמערכת לניהול מידע של המערך הלוגיסטי, מחסנים, רכש, מלאי וחדרי ניתוח. נדרש לבצע פיתוחים רבים ורק למטריקס יש את קוד המקור למערכת זו". תוקף ההתקשרות הוא לשנה.

פטורים – גם במשרדים נוספים

פרויקט אחר שאושר בוועדה לפטור ממכרזים הוא התקשרות של יחידת שע"מ ברשות המסים עם HP לצורך רכישת רישיונות של מערכת סיטריקס (Citrix). היקף ההתקשרות הוא כשני מיליון שקלים למשך שנה. בדברי ההסבר נכתב ששע"מ כבר רכשה 5,000 רישיונות עבור עובדי הרשות.

מערכת סיטריקס מוכרת בעיקר בזכות יכולות הווירטואליזציה שלה, שחוסכת משאבי ארגון רבים. בנימוקי הוועדה צוין כי "HP היא הספק היחיד לעניין זה".

משרד האנרגיה קיבל פטור משני מכרזים: האחד הוא התקשרות עם מיקרוסופט (Microsoft) לפרויקט בהיקף של כ-200 אלף שקלים. בנימוקי הפטור נכתב כי "יחידת המחשוב במשרד מעוניינת במיסוד סביבות הפיתוח למערכות מידע, שמבוססות על מיקרוסופט ומערכת CRM".

המשרד קיבל בנוסף פטור ממכרז להתקשרות עם סיסטמטיקס, על מנת להתקין בו שרת וובי לניהול מערכות ה-GIS של סיסטמטיקס. היקף ההתקשרות הוא 172 אלף שקלים.

פרויקט GIS נוסף שאושר כפטור ממכרז הוא התקשרות של משרד החינוך עם בית התוכנה Map 42, שמספקת שירותים לשימוש במאגר המפות GIsrael, בהיקף כולל של יותר מ-100 אלף שקלים. Map 42 זכתה במכרז סגור בין ספקים שערך המשרד, שפרט לה לקחו בו חלק טלדור, סיסטמטיקס, פוינט ומפה, שהם המפיצים המורשים של מאגר המפות.

משרד האוצר, המפעיל את פרויקט מרכב"ה בממשלה, קיבל אישור להתקשרות ללא מכרז עם מיקרוסופט לצורך תמיכה שנתית במערכת פרימייר. היקף ההתקשרות הוא 330 אלף שקלים.

מערכת פרימייר מספקת גישה ישירה ומועדפת לשירותי התמיכה של מיקרוסופט 24 שעות ביממה, וכן שירותי תמיכה פרו-אקטיביים של מומחי החברה.

בנימוקי ההסבר נכתב כי אף שמיקרוסופט לכאורה אינה ספק יחיד בשוק ויש חברות רבות שמספקות פתרונות שלה, לחברה עצמה יש את הידע הנדרש לתמיכה בפרויקט מרכב"ה, בעוד שלשותפים שלה אין הסמכה לפרויקט זה.

ולבסוף, משרד התחבורה קיבל פטור ממכרז להתקשרות עם סאפיינס, במסגרת פרויקט גדול אחר, שעבר מכרז, להסבת מערכות המידע של לוחות הרישוי. המשרד ערך מכרז בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לבחירת החברה שתבצע את ההסבה של כל לוחיות הרישוי בכלי הרכב לשמונה מספרים. ההתקשרות אושרה מאחר שהמספרים נכתבו בטכנולוגיות של סאפיינס, מפני שהיא הספק היחיד שיודע לטפל במערכות אלה ומשום שהפרויקט חייב להסתיים עד סוף הרבעון הראשון של 2017. היקף המכרז עומד על יותר מחצי מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים