אנונימוס – מאחוריכם!

צוות התקיפה של Secoz יהפוך לצוות הגנה ב-7 באפריל, "יום המודעות הארצי בחסות אנונימוס", כדי לסייע לגופים שימצאו את עצמם תחת מתקפה

הפעם, חובשי המסיכות של אנונימוס הצליחו עוד פחות מהרגיל. צילום: BigStock

כמו בכל שנה בשנים האחרונות, ה-7 באפריל הוא יום מועד למתקפות האקרים מקבוצת אנונימוס (Anonymous) על אתרי אינטרנט ושרתים ארגוניים.

למרות שמדובר בימים שמסתיימים בשנים האחרונות עם פגיעויות קלות בלבד, בעיקר באתרי אינטרנט עסקיים קטנים, זו הזדמנות לרענן נהלים ולהגביר את רמת המודעות של העובדים לסיכוני אבטחת מידע. כך, ניתן להפוך את ההיערכות למתקפה למעין יום מודעות ארצי, ב"חסות" אנונימוס.

השנה החליטה Secoz, הפועלת בתחום אבטחת מידע והגנת סייבר, לקחת חלק אקטיבי ביום זה ולהפנות את משאבי הפעילות של צוות התקיפה שלה – כדי לסייע לגופים שימצאו את עצמם תחת מתקפה.

נועם הנדרוקר, מנכ''ל Secoz

נועם הנדרוקר, מנכ"ל Secoz

צוות התקיפה יסב את פעילותו לצורך העניין ויהפוך לצוות הגנה, ויינטר בערוצי התיאום של חברי אנונימוס את השיח על תוכניות לפגיעה באתרים ובגופים של חברות המעוניינות בכך. גופים המעוניינים בכך יוכלו לפנות דרך הלינק המצורף. עד כה נרשמו לשירות החינמי כ-150 ארגונים, בהם גופים ממשלתיים, ארגוני תעשייה וחברות סטארט-אפ.

ב-Secoz מדגישים כי חשוב להבין שגם בתוך אירועים קטנים ומציקים שעל פניו לא יוצרים נזק, יכולים להתחבא, כמו במסך עשן, אירועים מורכבים יותר שיכנסו לפעולה בעיתוי אחר לגמרי. מסיבה זו בלבד, כדאי להתייחס לאיומי אנונימוס ברצינות ולא כאל איומי "זאב-זאב" ולוודא שכל התוכנות מעודכנות, שהורדו טלאיי אבטחה מעודכנים, שתוכנות ההגנה פועלות באופן תקין וככלל, שהעובדים מכירים את כללי הבסיס ואינם פותחים קבצים או לינקים שנשלחו ממקורות לא מזוהים, שלא מעבירים סיסמאות בטפסים יעודיים וכו'.

לדברי נועם הנדרוקר, מנכ"ל Secoz, "גופים ארגוניים גדולים כבר נערכים ליום זה ומבצעים מהלכים לצמצום פגיעה בהם. ארגונים קטנים יותר מוצאים את עצמם חסרי אונים מאחר ואין להם את המשאבים הדרושים כדי להבין ולממש את ההגנה הנדרשת. אני מקווה שצוות ההאקרים שלנו לא יעבוד קשה מדי, בדיוק כשם שלא עבד קשה מדי בשנים הקודמות. אבל באבטחת מידע והגנת סייבר, מילת המפתח היא היערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים