"להישאר עם טכנולוגיות האחסון המסורתיות זו סכנה למידע"

כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים משה ינאי, מנכ''ל Infinidat ● לדבריו, "90% מהמידע בעולם נוצר בשנתיים האחרונות - הבנו שנדרשת מהפכה באחסון, אי אפשר להמשיך עם מה שהיה, כי הפער לא פותר את הבעיה האמיתית"

משה ינאי, מייסד ומנכ"ל אינפינידט. צילום: יח"צ

"יותר מפחיד להישאר עם טכנולוגיות אחסון ישנות, מאשר לעבור לאלו החדשות. ארגונים הופכים ליותר ויותר תלויים במידע. הטכנולוגיות המסורתיות טומנות בחובן בעיות אמינות וזמינות, ומהוות סיכון לעסק בהיבט אובדן מידע". כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים משה ינאי, מנכ"ל Infinidat.

ינאי היה דובר המפתח במסגרת פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שערך היום (ג') סיור במעבדות החברה בהרצליה.

Infinidat היא חברה ישראלית, שהוקמה על ידי ינאי ב-2011. הוא סיפר את תולדות החברה, דרך סיפורו האישי – יותר מארבעה עשורי שנות פעילות בתעשייה. "התחלתי ב-1975, באלביט", אמר ינאי. הוא עבד במילניום הקודם ב-EMC, ועד פרישתו ממנה הוביל את פיתוח החומרה והתוכנה של מוצר הדגל שלה, סימטריקס – שהיה הגורם העיקרי להפיכתה לחברת ענק.

"בסוף שנות ה-80 עברתי ל-EMC", אמר ינאי. "באנו לחברה בלי שווי שוק, עם רעיון לאחסון במיינפריים וב-SAN. הרעיון הניב הזדמנות לבסיסי הנתונים הרלציוניים. מימושו גרם למהפכה ב-EMC, שבשנת 2000 שווייה עמד על 200 מיליארד דולר. הבאנו פתרון טכנולוגי שצמצם את הפער בין עלויות האחסון היורדות, ובין הצורך בגידול תקציבי ה-IT והגידול במידע שנדרש לטפל בו".

"חשבתי שפרשתי לתמיד"

לאחר מכן ינאי הוביל ומימן את הקמת הסטארט-אפ הישראלי XIV, המפתח מערכות אחסון מבוססות מחשוב גריד. הוא נרכש על ידי יבמ (IBM), תמורת 300 מיליון דולר, בסוף 2007. זמן קצר לאחר מכן, באפריל 2008, רכשה יבמ חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה, דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים. לדבריו, "מנמ"רים בכו שהם אוהבים את סימטריקס – אבל שצריך להיות מדען טילים כדי לדעת לנהל את האחסון ואת המוצר. לכן, לאחר שעזבתי את EMC, ייסדתי את XIV, כאשר המוטו היה על פשטות. לאחר שאנשי יבמ הציעו הצעה טובה – חשבתי שפרשתי לתמיד. הסתבר שלא, כי XIV פתרה רק בעיה אחת בעולם האחסון, בעיית הניהול".

"מסתבר שהבעיה העיקרית היא הפער בין מחיר מערכות האחסון, שיורד אל מול הגידול בתקציבי ה-IT", אמר ינאי. "קיים פער בין מה שניתן לעשות עם המידע, בשל היחס עלות-יעילות. תקציבי ה-IT גדלו, כי חברות מבינות שאם הן תטפלנה בניתוח המידע, הן תוכלנה להגדיל את היעילות. זה פער החוזר על עצמו כל הזמן: 90% מהמידע בעולם נוצר בשנתיים האחרונות. הבנו שנדרשת מהפכה באחסון, אי אפשר להמשיך עם מה שהיה, כי הפער לא פותר את הבעיה האמיתית".

מצוקות המנמ"רים, אמר ינאי, "הן רבות. הראשונה, הכואבת מכל, היא אובדן המידע, בשל בעיות במערכות או בגניבת המידע. יש גם בעיות ביצועים, ובנוסף, יש בעיות ניהול המידע המאוחסן. אלה הסיבות בגללן הקמנו את החברה, כדי לשלב אמינות עם יעילות".

"לקחנו את כל היתרונות שבעולם האחסון, ושמנו אותם בקופסה אחת, עם ניהול אחד", אמר ינאי. "Infinidat מספקת פתרונות אחסון יעילים ועתירי ביצועים, הניחנים ביכולת לאחסן נפחים גבוהים בשטח קטן ובזמינות גבוהה. פתרון הדגל שלנו, ה-InfiniBox, מציע נפח אחסון בקיבולת של כ-2 פטה-בייט בארון בודד. למוצר יש זמינות של 'שבע תשיעיות' – 99.99999%, משמע נפילה של לכל היותר שלוש שניות בשנה. הביצועים של המוצר הם בסדר גודל של יותר מ-850 אלף IOPS, עם יכולת להזרמת נתונים בקצב של עד 12.5 ג'יגה-בייט בשניה. הפתרונות שלנו יעילים אנרגטית באופן מיוחד".

"השחקניות החדשות מייצרות רעש"

את השחקניות האחרות בשוק, אמר ינאי "אני מחלק לשתיים. האחת היא המסורתיות, שאני מכנה 'מורשת'. אצלן הבעיה היא שאין חדשנות ואי אפשר להמשיך ולעבוד איתן. הקבוצה השניה היא השחקניות החדשות, שאני מכנה 'יצרניות רעש'. חלק מהן משקיעות הרבה בהגדלת נתח השוק שלהן, אבל אני לא מצליח לראות כיצד הן תהפוכנה להיות רווחיות. בסופו של דבר הן ייעלמו, או יירכשו".

עד היום רשמה כבר החברה יותר מ-100 פטנטים בתחום התוכנה והאחסון. Infinidat החלה לספק את פתרונותיה בסוף 2013, ומאז התקינה בקרב יותר מ-100 לקוחות ארגוניים בארץ ובעולם, יותר מ-400 פטה-בייט של קיבולת אחסון בארגונים גדולים. לחברה כ-400 עובדים, רובם אנשי פיתוח. לקוחות החברה כוללים חברות מרשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500) בתחום הפיננסים והבנקאות, הממשל, הבריאות, האנרגיה ושירותי הענן. בארץ לחברה 30 לקוחות, ביניהם גם ארגונים גדולים במגזר הפיננסי.

ינאי סיכם באומרו כי "יש הרבה חברות הפועלות לשילוב בין אחסון מבוסס Flash לטובת ביצועים, לבין אחסון מבוסס דיסקים מסתובבים. הכל עניין של תמהיל, ושלנו טוב יותר. יש לנו פלטפורמה אוניברסלית שנועדה לפתור את כל הבעיות: ביצועים, זמינות, אמינות, קיבולת, פונקציונליות ועלויות. עבדנו קשה מאוד ו'שרפנו' 80 מיליון דולר, לפתח מוצר שיפתור את כלל הבעיות אחת ולתמיד. המניע בהיבט העלויות הוא לא להוציא פחות על IT, אלא לקבל פי עשרה יותר טיפול במידע במכונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים