"על מנהלי התשתיות להפנים את הצורך במעבר לענן היברידי – ולהוביל את הארגון לשם"

הלפרין, מנכ"ל Teamvalue ויו"ר פורום מנהלי תשתיות, אמר את הדברים במהלך המפגש הראשון של הפורום, מבית אנשים ומחשבים

אסף הלפרין, יועץ בכיר ומומחה לטכנולוגיה וחדשנות, ומוביל תחום בלוקצ'יין בשטראוס אסטרטגיה. צילום: פלי הנמר

"על מנהלי התשתיות להפנים את הצורך במעבר לענן היברידי (בן כלאיים) ולנקוט בצעדים שיובילו את הארגון לשם", כך אמר אסף הלפרין, מנכ"ל Teamvalue ויו"ר פורום מנהלי תשתיות.

הלפרין דיבר במסגרת המפגש הראשון של הפורום, שהוקם על ידי אנשים ומחשבים ומצטרף לפורומי הקהילה שהקבוצה מנהלת מזה 15 שנים. המפגש נערך הבוקר (א') ב-yes Planet בראשון לציון.

הנושא הראשון של המפגש היה האתגרים ומעמדו של מנהל התשתיות בארגון בעידן הענן. הלפרין אמר כי אנחנו מצויים בעידן של שינויים טכנולוגיים, חלקם מהפכניים, שמובילים את הארגונים, ובכללם את מנהלי התשתיות, לבחון בצורה מעמיקה יותר את המעבר לענן.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

כדוגמה הוא הביא את הכרזתה של מיקרוסופט (Microsoft) לא מכבר לפיה עד סוף השנה הבאה יהיה SQL Server זמין גם על מערכת לינוקס (Linux). "אנחנו בעידן של שינויים טכנולוגיים מהירים שיש צורך להסתגל אליהם", אמר.

הוא מנה מספר סיבות שלדבריו מעכבות ארגונים מסוימים לעבור לענן, בהן "מעבר לרגולציה, חוסר יכולת אובייקטיבית להעביר מידע מסוים לענן, וכן חוסר יכולת להבין את השינוי ולהתמודד איתו".

"בכל מה שקשור לענן, מנהלי התשתיות, כמו מנהלי הטכנולוגיות האחרים, נעים במעגל רגשות שמזכירים לפעמים תהליכי גירושין", אמר הלפרין. "בשלב הראשון יש הכחשה, וזהו השלב שחלק מהארגונים נמצאים בו כיום; אחר כך מגיע שלב הכעס, כשרואים שלפעמים אין ברירה; אז עוברים לשלב המיקוח; לפעמים יש גם דיכאון; ובסוף מגיע שלב ההשלמה והמינוף".

"המסקנה מכל אלה", אמר הלפרין, "היא שהפתרון של ארגונים שמתלבטים התלבטות אמיתית האם להמשיך ולתחזק מערכות חומרה ולשלם רישוי ותחזוקה או לא הוא הענן ההיברידי".

"ה-IT ההיברידי כבר כאן", הכריז. "שווי השוק של הענן בן הכלאיים הוא כיום 50 מיליארד דולר ועל פי התחזיות, עד 2019 הוא יגיע ל-85 מיליארד".

הלפרין מנה את היתרונות העיקריים, לדבריו, של הענן ההיברידי: "היכולת לאפשר לארגון להמשיך לעבוד על מערכות ישנות וחדשות כאחד, לא לפגוע במערכות Legacy קריטיות, למשל ERP, והכי חשוב וקריטי – היכולת לממש אג'יליות מוכוונת לקוח בענן, כמו אפליקציות ענן".

"עלויות התחזוקה בענן אינן זולות יותר"

הוא הוסיף ש-"צריך להודות ולא לחיות באשליות – עלויות התחזוקה בענן אינן זולות יותר. אבל יש בו סיבות נוספות שמקדמות את הארגון לעבר חזית הטכנולוגיה ומייצרות אוטומציה של תהליכים. בסופו של דבר, זה מתבטא בקידום יעדי הארגון".

"השינוי המהותי במעבר לענן בן הכלאיים הוא מעבר מעידן של שרתים לעידן של שירותים, כאשר מציאות זו מעמידה את מנהל התשתיות בפני אתגרים רבים", אמר הלפרין. "בעידן הנוכחי, אוטומציה של תהליכים היא רק אופציה. מנהל התשתיות שולט שליטה מלאה בדטה סנטר של הארגון ונמדד על כך שהשרתים שלו למעלה. לעומת זאת, בעידן השירותים, מנהל התשתיות תלוי בשירות שהוא מקבל, האוטומציה היא חובה והוא נמדד על שביעות הרצון של המשתמשים".

נקודה נוספת שהעלה הלפרין היא השפעת השינויים על הרכב כוח אדם באגף ה-IT. "מעבר לענן היברידי מפגיש את מנהל התשתיות עם מושגים חדשים, כמו DevOp, וכדי לממש את השינוי יידרש הארגון לגייס ולהכשיר כוח אדם מתאים", אמר.

עצה שהלפרין נתן בהקשר זה היא "להתחיל בקטן, בפרויקטים ממוקדים ומוגדרים היטב, להשתמש במומחים לתקופת מעבר, להכשיר כוח אדם ובעיקר ללמוד, להסתגל וחוזר חלילה".

כן דיבר במפגש סא"ל אלכס ארונסקי מאגף המודיעין בצה"ל והתקיים במהלכו פאנל שבו לקחו חלק: ורד ליברמן, מנהלת הפעילות האזורית של Veeam; שלומי אנג'י, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נוקיה (Nokia) ישראל; ניר חצרוני, דירקטור IT ב-Stratasys; ועוזי מסיקה, מנהל תשתיות בכאל.

המשך סיקור הכנס – בהמשך השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים