"המנמ"ר חי בסביבה משוגעת ונדרש לאי של שפיות"

כך אמר אמיליו ולדז, בכיר באינפורמטיקה ● לדבריו, "בשנים האחרונות נוסף למנמ"ר אתגר נוסף - עליו להתמודד עם הדרישות העסקיות של הלקוחות הפנימיים והחיצוניים של הארגון"

אמיליו ולדז, בכיר באינפורמטיקה. צילום: פלי הנמר

"המנמ"רים חיים ומנהלים סביבת מחשוב משוגעת ובלתי אפשרית. על מנת לשרוד, הם נדרשים לאי של שפיות, שאותו אנו מספקים להם". כך אמר אמיליו ולדז, בכיר באינפורמטיקה (Informatica).

ולדז, העובד באינפורמטיקה מ-2009, משמש כסגן נשיא לאזור דרום ומזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. הוא ערך ביקור בארץ השבוע, ונפגש עם כמה מלקוחות החברה. קבוצת אמן מייצגת בארץ בבלעדיות את החברה. לדבריו, "סביבת ה-IT היא רב שכבתית, מרובת טכנולוגיות ופלטפורמות, והמנמ"ר צריך לספק נראות לו ולאנשי צוותו, אבל נמצא במצב של 'מרוב עצים לא רואים את היער'. הוא נדרש לחבר סביבות מידע שונות לכלי ניתוח וניהול ידע, ופעמים רבות לא מצליח בכך. לא לחינם האנליסטים של ג'יי פי מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase) מכנים אותנו 'אי של שפיות', כי אנו היחידים שלא משוגעים".

לצד האתגרים הטכנולוגיים, אמר ולדז, "בשנים האחרונות המנמ"ר נדרש לאתגר נוסף: עליו להתמודד עם הדרישות העסקיות של הלקוחות הפנימיים והחיצוניים של הארגון. למשתמשים הפנימיים נדרש לתת נקודת מבט של 360 מעלות על הלקוחות החיצוניים, עם ניצול מירבי של המידע היושב במערכות ה-IT השונות. אנו מספקים למנמ"ר יכולת לקבל מידע 'נקי' מתוך כלל המערכות הארגוניות, המבוזרות – באפליקציות השונות, בדטה סנטר ובענן. לכן המנמ"רים חברים שלנו. המטרה העיקרית של ארגונים היום היא לקחת את השינויים הדרמטיים שמזעזעים את התעשייה שלנו, ולהפוך אותם להזדמנויות עסקיות. רוב החברות משיגות יתרון תחרותי על בסיס המידע. בעבר, המידע היה חלק מתהליכים עסקיים, כיום הוא הנכס הארגוני המהותי".

לבצע אינטגרציה בין כל היישומים – ובינם לארגון

לכלל האתגרים הללו, ציין ולדז, "נדרש לטפל במידע, לנהל אותו, למטב אותו ולמצות ממנו מירב של תובנות עסקיות. את כל זה נדרש לעשות באופן מאובטח. המשימה כיום קשה הרבה יותר, בשל אותו פיזור של מערכות ה-IT, בענן במובייל ובחצר הבית". כך, אמר ולדז, לאינפורמטיקה יש פתרון ערבול נתונים (Data Masking), המשפר את אבטחת המידע בצורה משמעותית במעבר ממערכות ה-IT השונות ומבסיסי נתונים. ערבול המידע מסב את המידע הרגיש למידע לא מזוהה, הנראה מציאותי, תוך כדי שימור התכונות המקוריות של המידע".

ארגונים, אמר ולדז, "יודעים להתמודד עם מידע המגיע מנתוני טרנזקציות, אך פחות עם מידע אינטראקטיבי, המגיע מהמשתמשים ברשת, בעיקר ברשתות החברתיות. זהו מידע רב שמשתנה כל העת. הוא מבוסס על אינטראקציות – ולכן קשה לעבדו בפרקי זמן סבירים. חשוב שארגונים יעבדו את המידע המגיע מהרשתות החברתיות, הן לטובת קבלת משוב מהלקוחות, והן לטובת היכולת להציע להם הצעות ערך פרטניות ואישיות".

כלי אינטגרציית הנתונים של אינפורמטיקה, אמר ולדז, "עושים הכל על ה-Big Data, ואף תומכים בטיפול בנתונים אלה כשהם בענן. בין יכולות כלי ה-Big Data של החברה, יש יכולת לגזור את הנתונים ולהזריק אותן לפלטפורמה במהירות של חמישה מיליון פריטי מידע בשניה, ולאחר מכן להבין מה קורה עימם ולסדר אותם. אינפורמטיקה מהווה את המכנה המשותף המאפשר לבצע אינטגרציה בין כל היישומים – ובינם לארגון".

באוגוסט האחרון ענקית האינטגרציה ואיכות הנכונים, הנחשבת לגדולה בעולם, נרכשה תמורת 5.3 מיליארד דולר והפכה לפרטית. לשאלת אנשים ומחשבים אמר ולדז כי "הכוונה היא להכפיל את היקף המכירות ולשוב ולהיות ציבוריים".

בהתייחסו לשוק הישראלי אמר ולדז כי "אנו מתייחסים לאמן כשלוחה של אינפורמטיקה, ומפנים אליה משאבים בהתאם. נתח השוק של החברה בארץ הוא מהמובילים בעולם ועומד על 70%. זה מעניין וגם מאתגר, ונפעל להרחבת הנוכחות שלנו בשוק".

"המנמ"ר נדרש להניע חדשנות כמענה לדרישות העסקיות של הארגון", סיכם ולדז, "ולהביא פתרונות, מוצרים ושירותים ב-TTM, זמן הגעה לשוק – קצר יותר מבעבר. הדרך לעשות זאת מתבססת על מידע וניהול המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים