"תעשיית ה-IT בוערת ומשתנה – ועל המנמ"ר להתאים עצמו לכך"

"הנתונים הארגוניים מרכיבים את המידע, והמידע הארגוני הוא סם החיים - כל החלטה עסקית צריכה להיות מבוססת עליו ובכך חשיבותו", אמר שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל

שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"העולם של מחר הגיע כבר כיום. על המנמ"רים להשתלב בעולמות הטכנולוגיים החדשים, ובראשם מחשוב ענן, ומערכי מחשוב מוגדרי תוכנה. תעשיית ה-IT בוערת, תזזיתית ומשתנה במהירות. הדבר הזה מחייב את החברות הטכנולוגיות לענות על האתגרים החדשים, ועל המנמ"ר – להטמיע אותם". כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

פרייס דיבר בפתח כנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה. את הכנס הנחה גיא רחמים, CTO נט-אפ ישראל.

"הנתונים הארגוניים מרכיבים את המידע, והמידע הארגוני הוא סם החיים", אמר פרייס. "כל החלטה עסקית צריכה להיות מבוססת על מידע ובכך חשיבותו".

ארגונים כיום בכל גודל, אמר פרייס, "נמצאים בשלבים שונים של בחינה לקראת מעבר למחשוב ענן לסוגיו, וכיצד הוא מבצע בצורה המיטבית את האינטגרציה לענן החיצוני. מדובר בשורה של אתגרים, שונים מבעבר, של אחזור המידע, שמירה עליו, ניהול המידע – וכל זאת כאשר הוא במקום אחר".

"כל מנהל תשתיות בארגון מוצא עצמו מתמודד מול כמה אתגרים, ובמקביל: על מערך ה-IT שלו לספק גמישות, לתת מוצרים ושירותי IT באופן מהיר וגמיש, לכלל הלקוחות – ושכל זה ייעשה תחת מגבלות תקציביות", אמר פרייס.

פרייס סיפר לקהל המשתתפים כי לפני ימים אחדים, בעת ביקור אצל לקוח ארגוני, הוא היה עד לשיחה שנערכה במחלקת הפיתוח של ה-IT בארגון. זו פיתחה אפליקציה ורצתה לבצע תהליך של בדיקה. "בתוך שניות נשלף כרטיס האשראי והם צרכו שירותי בדיקות בענן ציבורי", אמר. "אלא שהם לא היו מודעים לבעייתיות שבמהלך. זה המקרה הקלאסי של 'צללית IT', של צריכת מחשוב הנעשית מאחורי גבו של המנמ"ר ובלא ידיעתו, והיא גם מהווה בעייה של אבטחת מידע – כי המידע העסקי יצא החוצה – וזה כבר מפחיד. מה שארגונים נדרשים לו הוא להמשיך ולנהל את המידע הארגוני בצורה מאובטחת, כאילו הוא המשיך להיות בתוך הדטה סנטר".

אתגר נוסף, ציין פרייס, "הוא לייצר את אותה גמישות בהתממשקות של הדטה סנטר עם ענני המחשוב הציבורי, או עם ספקיות הענן והאירוח המקומיות, ולהמשיך ולייצר את אוטוסטרדת המידע בצורה מהירה וחלקה".

נט-אפ, סיכם פרייס, "מביאה את הטכנולוגיה אל המידע – ולא את המידע אל הטכנולוגיה. מדובר בשינוי מהותי, של יצירת מארג מידע על גבי ענן היברידי. שילוב של הטכנולוגיות עונה על ציפיות הלקוחות הארגוניים, עם יכולת למעבר של נתונים מענן אחד למשנהו, עם תועלות של שיפור של ביצועי האפליקציות, ומהירות ביצירת שירותים – לצד צמצום הוצאות ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים