"מעבר משרדים נתפס כסיוט – אבל הוא הזדמנות"

כך אמר קובי פז, מנהל החטיבה העסקית וסמנכ''ל בבזק ● לדבריו, "המעבר בצורה מושכלת נובע מהתובנה כי לארגון בלא תשתיות מחשוב ותקשורת, אין תוחלת - עלינו לתת פתרון לכל ארגון, בכל גודל"

המנכ"ל הזמני של בזק? קובי פז. צילום: קובי קנטור ז"ל

"כאשר חושבים על מעבר משרדים של ארגון, הדבר נתפס כסיוט וכאיום. אבל לאמיתו של דבר – הוא הזדמנות". כך אמר קובי פז, מנהל החטיבה העסקית וסמנכ"ל בבזק.

פז דיבר בוועידה הראשונה בנושא מעבר משרדים, MovingIToffices. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה היום (א') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, והנחה אותה גידי רחמים, יועץ טכנולוגי בכיר.

לדברי פז, "העברת משרדים היא תחום שאנו חיים בו, זה חלק מהעיסוק שלנו ואנו נערכים לתת שירותים לארגונים שעוברים. המעבר בצורה מושכלת נובע מהתובנה כי לארגון בלא תשתיות מחשוב ותקשורת – אין תוחלת. עיסוקנו הוא במתן פתרונות לכל ארגון, בכל גודל".

"בטרם המעבר, נדרש לייצר כמה נקודות חשיבה", אמר פז. "זאת, כי בכל ארגון, במהלך ההתפתחות שלו, הוא צבר 'טלאים' ואז, מעבר המשרדים מייצר הזדמנות לעשות סדר". לדבריו, "נדרש לוודא כי המעבר יבוצע בצורה החלקה ביותר. תכנון מוקדם וליוויי נכון – לפני, בעת ולאחר המעבר – ימנע הפתעות".

הזדמנות לחסוך לא מעט כסף

על פי פז, "בעת מעבר של ארגון קטן, הוא נעשה לרוב בדילוג אחד. בארגון גדול המעבר הוא רב-שלבי, ויש לוודא כי לא מאבדים דבר בדרך. בכל מקרה, לצד ההתייעלות התפעולית, מעבר שכזה מייצר הזדמנות לחסוך לא מעט כסף".

בזק, אמר פז, "מספקת פתרונות בעולם מחשוב הענן. ככל ששירותי מחשוב הענן מתפתחים, כך המעבר הפיזי של המשרד הופך ליותר פשוט. הדבר נכון עוד יותר בקרב ארגונים קטנים, שצורכים יותר ענן". מרכיב נוסף בהיצע של בזק, ציין פז, "הוא בעולם השירותים המקצועיים: הכל מתחיל בתכנון. אנו עורכים 400 פרויקטי תשתית סיב-אופטי בחצר הלקוח, עם יכולת לעשות דברים מעבר לכך". המרכיב השלישי, לדבריו, הוא בעולם ההמשכיות העסקית.

פז ציטט מחקר, לפיו כבר השנה כשני שליש מהארגונים יצרכו פלטפורמה כשירות, PaaS. "הסיבות למעבר של עבודת ה-IT בתצורה זו הן גמישות, זמינות והתייעלות", אמר. "יש פה פוטנציאל להורדת עלויות החומרה ב-50%". הוא הוסיף כי IDC חוזה מגמה של גידול בצריכת שירותי ה-IT בענן, על חשבון ה-IT המסורתי.

מגמה נוספת, ציין פז, "היא היעלמות של עולם התקשורת המסורתי לטובת עבודה בענן. באמצעות תשתיות תקשורת חדשות, ניתן לקבל את כלל השירותים בענן, עם שרידות וגיבוי. הענן מספק מגוון יכולות ICT: מרכזיות תקשורת בענן, שרת וירטואלי, הקלטה וצפייה בענן, גיבוי בענן, נתב שיחות בענן. המגמה של רכישת ציוד הולכת וקטנה, כי אין צורך כיום לרכוש – כשיש ענן ובמקום לצרוך ניתן לשלם לפי צריכה ושימוש".

משרד שהמחשוב שלו נמצא בענן

"אמזון (Amazon) מגלגלים 45 מיליון דולר בשנה בישראל מעבודה של ארגונים על גבי השרתים שלהם, הממוקמים בחו"ל", אמר פז. "אנו נהיה 'אמזון ישראלית' ללקוחות ארגוניים בישראל, כמה קליקים – ויש לך מערכת מחשוב עם שרת. המעבר לענן מייתר את הצורך בציוד ותחזוקה, ומניב חסכון אנרגטי, אבטחת מידע וכן זמינות ונגישות של המשתמשים, עם כוח עיבוד ומחשוב גבוהים, גמישות לגדול לפי הצורך. בנוסף, ניתן לנצל את החללים שהתפנו לטובת חדרי פנאי וכיף לעובדים. משרד חכם זה משרד שהמחשוב שלו נמצא בענן".

עוד ציין פז כי "תחום נוסף שקיבל תנופה הוא הגיבוי בענן. הוא התחזק משמעותית לאחר אסון הפיגוע במגדלי התאומים. היו ארגונים ששרדו את פיגוע הטרור והיו כאלה שלא, כאשר מה שהבדיל בין שני סוגי הארגונים הוא האם היה להם גיבוי במקום אחר".

"בזק עוסקת בתכנון, ייעוץ והקמה של מערכי תקשורת", סיכם פז, "עם ליווי פרויקטים ותהליכים, פתרונות אבטחת מידע ושרידות – המשכיות עסקית. אנו מספקים שירותי ניהול מעבר משרד מקצה לקצה. היערכות מוקדמת חוסכת זמן וכסף בעת המעבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הרצל

    העבודה בענן : לא מדוייק ולא נכון לכל התחומים - העבודה בענן מצריכה קישור לשירותים המתקדמים בעלות מאוד גבוהה !! שרותי המרכזת בענן לא ככ אמינים ואינם עומדים בכלל דרישות הארגון

אירועים קרובים