IDC: הוצאות ה-IT העולמיות יעמדו ב-2019 על 2.8 טריליון דולר

הנתון משקף שיעור צמיחה הגבוה יותר מצמיחת כלכלת השוק העולמי בכללותו ● מדובר על ממוצע של כ-3.3% בשלוש השנים הקרובות

המים הסוערים של הכלכלה העולמית. אילוסטרציה: BigStock

הוצאות ה-IT העולמיות יעמדו בשנת 2019 על 2.8 טריליון דולר, לעומת 2.46 טריליון ב-2015, כך על פי מחקר חדש של IDC.

הנתון משקף שיעור צמיחה הגבוה יותר מצמיחת כלכלת השוק העולמי בכללותו. מדובר על שיעור צמיחה שנתי ממוצע של כ-3.3% בשלוש השנים הקרובות. עולם המחשוב הרפואי יהיה הדוחף העיקרי להוצאות, שם שיעור הצמיחה יהיה גבוה מהממוצע ויעמוד על 5.5%. שירותי מחשוב פיננסי, מגזרי המדיה, והתעשיות יגדלו כל אחד בשיעור של 4.6%.

בתוך עולם ה-IT, עולמות התוכנה ושירותי מחשוב יגדלו מהר יותר משיעור הצמיחה העולמי – 6.7%. תחום החומרה לא  יגדל כה מהר, אבל יהווה 40% מסך הוצאות המחשוב. מחצית מקטגוריית החומרה מתבטאת בטלפונים חכמים, ושאר הצמיחה תגיע מעולם השרתים, שם הצמיחה תעמוד על 2.6%, והאחסון – 3.2%. גם צריכת ה-PC תהווה מרכיב חשוב בגידול ההוצאות בחומרה, למרות ירידה שנתית של 1.6% בתחום.

שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בצריכת IT

בפילוח לפי גודל חברות, יותר מ-40% מהוצאות המחשוב העולמי יגיעו מארגוני ענק, גדולים מאד, כאלה המונים יותר מאלף עובדים וחלקם, של עשרות ומאות אלפי עובדים. ארגונים קטנים מאוד, המונים פחות מעשרה עובדים, ישקפו נתח שוק של כמעט רבע מהתקציב העולמי. ארגוני ביניים (100 עד 500 עובדים) וארגונים גדולים (500-1,000 עובדים) יחוו את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בצריכת IT, של 4.4% ו-4.8% בהתאמה.

אנליסטים ציינו כי נתוני הצמיחה של כלכלת העולם, על פי קרן המטבע הבינלאומית, מדברים על שיעור צמיחה של 3.1% בשנה החולפת, 3.4% השנה ו-3.6% ב-2017. כך, תעשיית ה-IT העולמית מתקדמת ב-1% לערך לעומת צמיחת כלכלת העולם.

בהיבט הגיאוגרפי, צפון אמריקה תוציא הכי הרבה על מחשוב, והוצאותיה יחצו את רף הטריליון דולר ב-2017. אזור EMEA – אירופה, המזה"ת ואפריקה, יהיה האזור השני בגודלו, ולאחריו – אסיה-פסיפיק. אמריקה הלטינית תהיה האזור בעל שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר, של 4.3% – לעומת צפון אמריקה, שם השיעור יהיה נמוך יותר ויעמוד על 3.8%.

האנליסטים של IDC ציינו כי "בתעשיות רבות, מנכ"לים ומנהלים עסקיים יפנו להטמעת פתרונות IT, לרבות ניתוח נתונים צופה פני עתיד ומיטוב תשתיות – על מנת שאלה יסייעו להם לשוט בבטחה במים הסוערים של הכלכלה העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים