יעקב שורי, בנק מסד: "הטכנולוגיה לא תתפוס את מקום המורה"

לדברי שורי, מנכ''ל הבנק, "מטרת הכלים הטכנולוגיים היא לקדם את מעמד המורה ולהעצים אותו מקצועית" ● "נדרש לגשר על הפער הדיגיטלי הקיים בין המורים והתלמידים", אמר

יעקב שורי, מנכ''ל בנק מסד. צילום: ניב קנטור

"קיים חשש שמעמדו של המורה לאט לאט ייעלם, והמורה יזוז הצידה, כאשר הטכנולוגיה תתפוס את מקומו – ולא כך הוא הדבר". כך אמר יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד.

שורי דיבר ב-EduTech 2016, הכנס והתערוכה הבינלאומית לתקשוב בחינוך. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את הכנס, המתקיים זו השנה השלישית, הנחו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה ואורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

לדברי שורי, "הכלים הטכנולוגיים שאנו מספקים בבנק, בשותפות אסטרטגית הנעשית עם קרן אתנה זה כמה שנים – מטרתם לקדם את מעמד המורה ולהעצים אותו מקצועית. נדרש לגשר על הפער הקיים בין המורים והתלמידים, וזה מה שאנו פועלים למענו".

בנק מסד, אמר שורי, "מלווה את פרויקט 'מחשב לכל מורה' מיום הקמתו. הדבר נעשה בשל ההבנה כי נדרש להעצים את מעמד המורה בישראל. כבנק שמשרת את ציבור המורים בישראל מזה 70 שנה, אנחנו רואים חובה נעימה לעצמנו לסייע לקידום החינוך בארץ – על ידי קידום מעמד המורה. אנו בבחינת רץ למרחקים ארוכים, והעובדה שאנו פועלים כבר שנים רבות מוכיחה זאת".

שורי ציין כי במסגרת היות הבנק שותף לפרויקט מחשב לכל מורה, "חילקנו יותר מ-12.5 אלף מחשבים ביותר מ-400 יישובים בארץ. כך, הוספנו בשנת 2015 לפעילות עוד שני נדבכים: אנחנו שותפים לחלוקת טאבלטים מסוג 'איינשטיין' למורים למדעים – מדובר בטאבלטים שמחוברים לחיישנים. בדרך זו אנו מהדקים את הקשר של התלמידים למקצועות המדעים והטכנולוגיה. נדבך נוסף, הוא סיורים של מעבדה ניידת עם תוכנות מיוחדות למורים לחינוך מיוחד". שורי הוסיף כי "חיבור הנדבכים מביא לכך שכל מורה מקבל כלים טכנולוגים המעצימים אותו. כך, מקצוע ההוראה הופך לאטרקטיבי יותר ונדרש יותר על ידי סטודנטים".

שורי סיים באומרו כי "הגיע הזמן להכניס לתוכנית הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים את נושא החינוך הפיננסי. כאשר התלמידים בוגרים ויוצאים לעולם העבודה והתעסוקה יש להם מחסור במידע וחינוך פיננסי. נדרש להתחיל את המהלך כבר בבתי הספר. בסך הכל, יש עשייה טובה בתחום העצמת המורים בהיבט הטכנולוגי, נמשיך עם החזון שלנו קדימה לעוד הרבה שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים