מחקר: ההוצאה על ענן פרטי והיברידי צומחת ב-45% בשנה

הדו"ח של סינרג'י מדרג את יבמ בצמרת הביצועים וכשחקן מוביל בתחומים אלה לשנת 2015 ● על פיו, השימוש בעננים אלו ממשיך לצבור מומנטום, בשל הרמה המשופרת של שליטה בנתונים אותה מציעים העננים לארגונים

שומרים על הענן. אילוסטרציה: BigStock

ההוצאה העולמית הכוללת לתשתיות חומרה ותוכנה בסביבת ענן חצתה אשתקד את רף 60 מיליארד הדולרים, בעוד ההוצאה על מגוון שירותים בתחומי הענן הציבורי, הפרטי וההיברידי עומדת על יותר מ-50 מיליארד נוספים. ההוצאה על שירותי ענן פרטי ובן הכלאיים (היברידי) צומחת בקצב שנתי של 45%; כך עולה ממחקר של סינרג'י (Synergy Research).

הדו"ח של סינרג'י מדרג את יבמ (IBM) בצמרת הביצועים וכשחקן מוביל בתחומי הענן הפרטי וההיברידי לשנת 2015. על פי סינרג'י, השימוש בעננים פרטיים והיברידיים ממשיך לצבור מומנטום, בשל הרמה המשופרת של שליטה בנתונים אותה מציעים עננים אלה לארגונים, השיפור בביצועי היישומים, ייעול התפעול, התמיכה בעבודה שיתופית והאפשרות לניהול מרכזי של מכלול פעילות טכנולוגיות המידע. כתוצאה, יכולים עסקים לא רק לחסוך בעלויות – אלא גם להנות מרמה גבוהה יותר של יעילות.
דו"ח נוסף, של פורסטר (Forrester) קובע כי הענק הכחול מוביל בשוק פתרונות הניהול לסביבת ענן היברידי. הדו"ח של פורסטר מנתח ומדרג שורת כלי ניהול ענן, וקובע כי יבמ "מובילה, ונהנית ממעמד של ספק תוכנה משמעותי" בתחום.

32 הקריטריונים המשמשים את עורכי הדו"ח של פורסטר מיועדים לסייע לאנשי מקצוע בתחומי התשתיות והתפעול לבחור בשותף המתאים למשימות ניהול הענן שלהם, באופן שיאפשר להציע למפתחים ספריה עשירה של תבניות לאפליקציות ותשתיות, ממשקי תכנות (API), ומגוון אפשרויות בחירה של עננים ציבוריים ופרטיים.

הדו"ח קובע כי המובילים בתחום, דוגמת יבמ, "מציעים תמיכה עמוקה ונרחבת לאפליקציות ולתבניות מוכנות מראש, יכולות גבוהות בתחומי הקצאת משאבי הענן וניהול התצורה, בקרה ושליטה המבוססות על התפקיד המוגדר של המשתמש בארגון, ויכולות עשירות בתחומי ניהול העלויות, הביצועים והקיבולת".

רמה גבוהה יותר של שליטה בנתונים

השימוש בתשתיות ענן היברידי הולך ומתרחב, בזכות האפשרות למנף משאבי טכנולוגיות מידע קיימים, תוך שילוב ביניהם ובין סביבות ענן ציבורי ופרטי כאחד. כך, נהנה הארגון המשתמש מרמה גבוהה יותר של שליטה בנתונים, שיפור בביצועי היישומים ותוספת יעילות – תוך הרחבת אפשרויות העבודה השיתופית וסיוע בבניית יכולות ניהול מרכזיות המכסות את מכלול פעילות טכנולוגיות המידע. כתוצאה, ניתן לא רק לצמצם עלויות – אלא גם ליהנות מיעילות משופרת.

דו"ח נוסף יצא בסוף השבוע, של IDC, אשר ניתח את שוק תשתיות ה-IT לענן. בהתייחסם לתשתיות IT לענן החוקרים בחנו את השרתים, האחסון, ומתגי את'רנט (Ethernet) – לענן פרטי וציבורי, עבור הרבעון השלישי של 2015. בתחום זה מובילה HPE עם 15.7%, ולאחריה דל (Dell) עם 10.4%, סיסקו (Cisco) שלישית עם נתח שוק של 9.7%. רביעית מדורגת נט-אפ (NetApp) עם 3.4% וחמישית מדורגת יבמ, עם נתח שוק של 3.4%. השוק בתחום תשתיות לענן גלגל ברבעון האמור 7.6 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול של 23% לעומת הרבעון המקביל ב-2014.

מחקר נוסף, של MarketsandMarkets, צופה כי שוק האחסון בענן עמד על 18.87 מיליארד דולר בשנה החולפת, והוא יצמח ל-65.41 מיליארד בשנת 2020. הנתון משקף צמיחה שנתית של 28.2% במחצית השניה של העשור. נתון גבוה יותר מגיע מכיוונה של קבוצת המחקר 451 (451Research), לפיה שוק האחסון בענן עמד בשנה החולפת על 19 מיליארד דולר, והוא צפוי להכפיל עצמו השנה. על פי 451, "ארגונים ימשיכו לשדרג את סביבת האחסון שלהם השנה. רוב השדרוג יבוא מהכיוון של מעבר לאחסון בענן, על חשבון האחסון המסורתי".

על פי חברת המחקר, בעוד כיום מובילה EMC את האחסון המסורתי, הרי שעד 2017, שתי שחקניות ענן, אמזון (Amazon) עם שירותי AWS שלה, ומיקרוסופט (Microsoft) – יהיו בין חמש ספקיות האחסון המובילות, בשל שירותיהן בענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים