"מדינות יתקפו בסייבר השנה בשל ההסכם עם איראן"

כך אמר האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה''ל ● לדבריו, "מתקפות הסייבר על תחנות כוח באוקראינה ועל בנקים בטורקיה בחודש שעבר יכולות להיות מתאבן מקדים של המתקפות שיגיעו"

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה"ל. צילום: פלי הנמר

"גל חדש של מתקפות סייבר צפוי ב-2016, כי מדינות בעלות היכולת להמיט הרס על רשתות מחשב 'ירימו את הכפפות' בעקבות ההסכם הגרעיני עם איראן", אמר האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה"ל.

האלוף מוסקוביץ' התראיין לפיננשל טיימס (Financial Times‬‏). לדברי האלוף, "מתקפות הסייבר על תחנות כוח באוקראינה ועל בנקים בטורקיה בחודש שעבר, יכולות להיות מתאבן מקדים של המתקפות שיגיעו".

"ב-2015, כל השחקנים ניסו להיות ילדים טובים, כי המערכת הפוליטית העולמית הייתה מרוכזת מאוד במאמצים להגיע להסדר בנוגע לסוגיה האיראנית", אמר האלוף מוסקוביץ'. "אז, לא היה לאירנים כל תמריץ ליזום גלי מתקפות על המערכת הבנקאית בארצות הברית, או להתקיף את חברות הנפט והגז הטבעי במפרץ, כפי שהם עשו ב-2012. לאחר ההגעה להסכם עם איראן, במעבר מ-2015 ל-2016, אנו רואים מתקפות ממוקדות מאוד באוקראינה ובטורקיה". הוא סירב לומר מי אחראי למתקפות אלו.

ראש אגף התקשוב דימה את המצב בתחום לוחמת הסייבר בין מדינות, שאין בו כללי מלחמה ורגולציות בינלאומיות כמו שיש בלחימה פיזית מסורתית – לימיה הראשונים של הלוחמה האווירית. "במרחב הקיברנטי אנחנו עדיין בשלב של הפצצות שטיח", אמר. "קודם כל, זה קל כל כך. שנית, אין שום כוחות אוויר, טייסים או שדות תעופה – שניתן לזהות כמי שהיה התוקף".

"הטבע והעומק של רמת הנזק הנלווה, או הנזק המכוון למרחב האזרחי (בתחום הסייבר) – יהיו נושאים שצריכים לדון בהם", אמר האלוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים