ממשל זמין הטמיע מערכות Blue Coat בהיקף של מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט בוצע שדרוג לתשתיות הגלישה וגם של רוחבי הפס, לצד הטמעת תשתית גלישה מאובטחת, מבוסס דגמים חדשים של מוצרי חברת אבטחת המידע, עם תצורה מורכבת ועם יכולות שרידות ואספקה של שירותים

ליאור אביב, מנהל מכירות בפאלו אלטו. צילום: יח"צ

ממשל זמין שבמשרד ראש הממשלה, הטמיע מערכות אבטחת מידע של Blue Coat, בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים, כך נודע לאנשים ומחשבים.

את הפרויקט ביצעו במשותף אנשי ה-IT בממשל זמין, במשותף עם אנשי סלקום, שהיו האינטגרטורים בפרויקט. הפרויקט החל ביולי האחרון והסתיים בנובמבר 2015.

מוצרי Blue Coat מוטמעים בממשל זמין זה יותר מתריסר שנים, ובמהלך אותה תקופה אנשי ה-IT של ממשל זמין הרחיבו את השימוש בהם. בדרך זו ממשל זמין מספק יכולת גלישה מאובטחת, כאשר יש התאמה בין מוצרי Blue Coat ליכולות ממשל זמין. כך, בין השאר, אנשי ממשל זמין מספקים שירות ענן פרטי למפתחים של משרדי הממשלה, וגם הוא מאובטח על ידי Blue Coat.

במסגרת הפרויקט בממשל זמין בוצע שדרוג לתשתיות הגלישה וגם של רוחבי הפס, לצד הטמעת תשתית גלישה מאובטחת, מבוסס דגמים חדשים של מוצרי חברת אבטחת המידע, עם תצורה מורכבת ועם יכולות שרידות ואספקה של שירותים. כך, בעקבות הפרויקט, ממשל זמין יכול לספק גלישה מאובטחת ותקינה לעשרות אלפי משתמשים – בו זמנית.

מערך ממשל זמין פועל להקמת תשתיות כלל ממשלתיות, המסייעות למשרדי הממשלה להעניק שירותים לציבור במגוון ערוצים, תוך צמצום הבירוקרטיה וייעול תהליכי העבודה בתוך המשרד. פעילות ממשל זמין, כוללת, בין השאר, מערך תשלומים ממשלתי מקוון, שמטפל מדי שנה בעשרות מיליארדי שקלים. מטרת ממשל זמין, היא לפרק את השירות הממשלתי לאזרח בחמישה ערוצים: היקף המידע הזמין, מהירות קבלת המידע, מהימנות המידע, רמת אבטחה גבוהה ומידע תקף ומחייב.

נקודת גישה מרכזית לכל שירותי ממשל זמין

אתר gov.il מאורגן על פי קהלי יעד שונים וכולל גם מדריכים המספקים מידע חוצה משרדי ממשלה על תהליכים מורכבים. האתר מספק נקודת גישה מרכזית לכל שירותי ממשל זמין – תשלומים, טפסים, מכרזים, שירותים מקוונים, ומספק חדשות עדכניות ממשרדי הממשלה השונים בנושאים הקשורים לתחום ממשל זמין.

הפרויקט כלל שילוב של מערכות מתקדמות יחד עם הציוד הקיים. העילה לביצועו היא הפופולריות ההולכת וגוברת, והשימוש הרב שנעשה בערוצים המקוונים על ידי ציבור התושבים והאזרחים בישראל ביישומים, כמו תשלומים דרך רשת האינטרנט, או חיפוש מידע. בנוסף לכך, השימוש הגדל ברשת האינטרנט, על שימושיה השונים כתשתית לכל דבר ועניין, יצר צורך גובר בשדרוג תשתיות הגלישה ובהגדלת רוחב הפס הקיים. הפרויקט פתר את יכולות אספקת הביקוש הרב לגלישה למשרדי הממשלה ולאתרי הממשלה וההיא לגלישה נוחה, מהירה ובטוחה באינטרנט ושימוש בקבצים מסוגים שונים, כגון וידיאו או שמע בקלות וביעילות.

ליאור אביב, מנהל ערוצי ההפצה והשותפים, Blue Coat ישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "שדרוג מערך ממשל זמין הוא אות לעתיד לבוא: עתיד שבו עובדי משרדי הממשלה יכולים לגשת לתכנים רבים באינטרנט באופן מאובטח ועם חוויית משתמש מעולה. בנוסף, הפרויקט הביא למוכנות לקראת עידן שבו פעולות תשלום ובירורים מול משרדי הממשלה ייעשו יותר ויותר באמצעות האינטרנט – ללא צורך להגיע פיזית למקום המשרדים, לחכות בתורים, או לבזבז זמן יקר".

בין לקוחות החברה בארץ: רפאל, מכון ויצמן, בנק לאומי, בנק הפועלים, הראל המשמר, מגדל, כלל ביטוח, הבורסה לניירות ערך, וארגונים נוספים. במשך יותר מעשור החברה פעלה בארץ באמצעות מפיצים, ולפני שנתיים וחצי פתחה סניף בישראל. החברה גורסת בפתרון ה-Lifecycle Defense, לפיו הרעיון הוא להגן מפני איומים והתקפות מתקדמות – לפני, במהלך ואחרי ההתקפה – על ידי גילוי הנוזקות, ניתוח הנתונים, מציאת פתרון ועדכון של אמצעי החסימה ברשת נגד איומים לא ידועים – וכל זאת בתהליך מתמשך, החוזר על עצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים