יוסי כהן, טלדור: "נדרש לגשר בין העולם הפיננסי לטכנולוגיית ה-Big Data"

"הגישור הזה יאפשר לארגונים להשיג שורה של יתרונות עסקיים", אמר כהן, ה-CTO של 3Base מקבוצת טלדור

יוסי כהן, CTO של 3Base מקבוצת טלדור. צילום: ניב קנטור

"ארגונים פיננסיים נדרשים לקחת את ים המידע והאירועים ולטפל בהם. עליהם לגשר בין העולם הפיננסי וטכנולוגיית Big Data, לטובת השגת שורה של יתרונות עסקיים". כך אמר יוסי כהן, CTO של 3Base מקבוצת טלדור.

כהן דיבר בכנס FinTech2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') באולם אירועים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

בעבר, אמר כהן, "לארגונים היתה אפליקציה אחת עם בסיס נתונים. ארגונים גדלו, ערכו הרבה פרויקטים ובמהלכם נוצרו איי מידע בתצורת עמודים. אלא שארגונים רצו להשתמש במידע זה בצורה מושכלת, ולא הייתה להם יכולת לעשות זאת – לחבר את הדברים בצורה טובה. אז, נולד מחסן הנתונים הארגוני. אלא שבו, כל שאלה הייתה צריכה להישאל בצורה מסוימת, ב-SQL. בנוסף, המענה לא היה בזמן אמת – היו רואים היום את מה שהיה אתמול".

השינוי הבא, אמר כהן, הגיע מענקיות האינטרנט, גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואחרות: הן הטמיעו את טכנולוגיית Hadoop. בדרך זו הן מטפלות במגוון מקורות מידע, מובנים ולא מובנים, ובהרבה מאוד נתונים. סוגי ניתוח הנתונים מגוונים אף הם". היתרונות במימוש פרויקטים מסוג זה, אמר כהן, "הם שאנו יכולים לנתח נתונים שלא יכולנו לנתח בעבר, וכך מתקבל חיסכון בעלויות ובמשך הניתוח, וכן מתקבלת גמישות מרבית".

סגולתה של טכנולוגיית Hadoop, אמר כהן, "היא ביכולת ה-Scale-Out. סגולה שניה היא בכך שאפשר לערוך חישובים מבוזרים. ככה ניתן לספק עיבוד לכל הנתונים, זה מעלה את רמת הדיוק. השלב הבא הוא טיפול במידע כאשר הוא במערכת אחת, בה אנו מנתחים את כל הנתונים, ויכולים לעשות ניתוח לרוחב, על כל הערוצים. בסופו של דבר, מחסן הנתונים עובר בין מערכות תפעוליות וככזה הוא מונע מנתונים".

"Hadoop היא פלטפורמה אשר מובילה את הטיפול ב-Big Data, והסיבה להיכנס אליה היא עסקית: אם ארגון פיננסי ישכיל להטמיע אותה, הוא יקבל יתרון תחרותי", סיכם כהן. "בדרך זו הארגון הופך מאחד אשר מונע מקוד, תהליכים ואפליקציות – לארגון אשר הדלק שלו, המנוע המניע אותו, הוא הנתונים. התועלות מתקבלות במגוון שדות פעילות של הארגון הפיננסי, ניהול סיכונים, ניטור הונאות ועוד".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרה שרה

    דעתי שתלדור לא חברה ישרה. ובלי בושה דורשת מעובדיה הפשוטים לשאת בהוצאות במקומם מקזזת להם חלק משעות של עבודה קשה בלי תנאים.בחגים נותנת מתנות עלובות שעולות בין 20 ל-30 שח. לא דואגת לעובדיה לציוד מינימלי מדובר על העובדים כבקרים . למשל מטריה וכפפות שמתאימים לעבודה עם פלפון. דורשת מעובדיה לא להקדים בדקה אחרת זה על חשבונם. עבודה בשלוש לפנות בוקר משולמת רגיל. אחוזי השעות נמדדים החל מהשעה העשערית למשל. אין בושה. יש המון ניצול. המון שקרים. ועד מלא מעשה נבלה שאדם מן המעניין יעשה כך. עובדה שהוציאו אותם מהתחבורה למרות שזכו במכרז לחמש שנים. פשוט גילו אצלהם חוסר יושר ורמאות הדבר נתגלה. היה משפט. הפסידו והם בחוץ. אולי יום אחד כל הגאונים שלהם יבינו שעדיף בלעדיהם ויעזבו. אני לא מאמינה שימשיכו להצליח בחוסר יושר שלהם. וכאשר יתגלה הכל והוא יתגלה. אין לי מילים לתאר מה יקרה. דם ילד קטן לא ..... וכמו שכתוב בתהילים:לא לנצח יישכח אביון. תקוות המענים תואבד לעד. אני יודעת שמשלמת מחיר. בזה שמתעמרים בי. אבל לא מסוגלת לשתוק ולא לסלוח ןלא לשכוח. לגנוב שעות עבודה עם התנאים שלנו. חברה שלא סופרת את עובדיה. פעמים בשנה מביאים כמה עוגיות ובקבוקי שתיה.בפרט שאני קוראת על עושרם הרב. לא רק שלא מפרגנים אלה מנצלים בלי בושה.

  2. מגנטים לאירועים

    זה דבר אדיר ! שה Big data והפיננסים יהפכו להיות ויש גם איך לגשר על כך !

  3. אבי

    ממליץ על קורס big data עם תוכנית לימודים מקיפה והמרצים המובילים בתחום. www.datacourse.co.il

אירועים קרובים