"נחצה את רף המכירות של 100 מיליון שקלים ב-Black Friday"

כך אמר אלעד גולדנברג, מנהל פעילות עסקית, eBay ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "מגמת הקניות מעידה על כך שאנשים עוברים לקניות יותר מתוכננות, לא בהולות - הם ממתינים לחגים, אז המוצרים הרצויים נמכרים בהנחות משמעותיות"

אלעד גולדנברג, מנהל פעילות עסקית, eBay ישראל. צילום: אייל טואג

"בשנה שעברה ראינו גידול במכירות בארץ של 126% ב-Black Friday, לעומת שנת 2013, כך שיש לי יסוד סביר להניח כי השנה נחצה את רף המכירות של מאה מיליון שקלים", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים אלעד גולדנברג, מנהל פעילות עסקית, eBay ישראל. Black Friday של 2015 יחול מחר (ו').

הוא ציין כי "בשנה שעברה נרכשו ב-Black Friday כ-90 אלף מוצרים, במחיר ממוצע של 650 שקלים לפריט. אנו חווים גידול משנה לשנה של יותר מ-100%. בשנה שעברה נרכשו 63 מוצרים בכל שנייה".

לדבריו, "מגמת הקניות מעידה על כך שאנשים עוברים לקניות יותר מתוכננות, לא בהולות. הם ממתינים לחגים, אז המוצרים הרצויים נמכרים בהנחות משמעותיות". גולדנברג אמר כי החברה נערכת לשלושה מועדי רכישות מקוונות משמעותיים בארץ: יום לאחר חג ההודיה בארצות הברית (המתרחש היום), יהיה Black Friday, ולאחריו, ביום ב' ה-3 בדצמבר, יהיה Cyber Monday, ואז יחל Cyber Week.

"כמדי שנה eBay מאפשרת מבצעי קניות בימים מרוכזים אלה", אמר גולדנברג. הוא ציין כי "יש מבצעי הנחות שנעים בין 50%-20%" הנחה, והדגיש כי "מדובר בפעילות לא רק של הקונים, אלא גם של מוכרים: רשתות ישראליות הפונות לשווקים בחו"ל באופן מקוון; חנויות SMB שחלק מעסקיהן נעשה ברשת; וכן מוכרים ישראלים ברשת". הוא הוסיף כי "אנו עובדים הרבה עם עסקים ישראלים שהתקינו ממשק בין מערכת ה-ERP שלהם למערכת שלנו: ככה הם מנהלים את המכירה שלהם בצורה פשוטה, כי כל הנתונים נכנסים למערכות ה-IT שלהם".

גולדנברג הוסיף כי "הקמנו בארץ דפי נחיתה ייעודיים לקונים ישראליים, המתבססים על מערכות הניתוח של ה-Big Data שלנו. אנו מזהים מגמות, יודעים מי עשה קניות כל השנה ומה קנה, ומי דחה סיפוקים בחודשיים האחרונים. אנו יודעים כי קהל זה עשה תהליך של מחקר בטרם הקנייה. אנו יודעים לאתר דרישה, ולהציע הצעות רלוונטיות, בהתבסס על מערכת ה-BI שלנו, המנתחת את הנתונים שנאספו – ועל בסיסם אנו מציעים הצעות ערך רלוונטיות ללקוחות".

לדבריו, "eBay עובדת מאד חזק על עולם הפרסונליזציה, וכך לקוחות יקבלו הצעות רלוונטיות אישיות, של המוצר הנכון בזמן הנכון".

מי קונה מה

"מאגרי הנתונים של eBay מספקים תובנות ייחודיות לגבי מגמות הצריכה של העונה", אמר גולדנברג. "לצפייה נוחה בנתונים, פיתחה eBay מפה אינטראקטיבית המציגה מגמות פופולריות בכל מדינה בארצות הברית. המפה מתעדכנת מדי יום".

בארצות הברית, אמר גולדנברג, "מבין המוצרים הפופולריים בתחומי האלקטרוניקה, האופנה והצעצועים, ניתן למצוא מבצעים ענקיים על Microsoft Xbox One  ו-Sony PlayStation 4. בנוסף, מסתמנת השנה פופולריות גוברת של התקני סטרימינג לטלוויזיות HD". בקטגוריית הצעצועים, ציין "לבני לגו הן עדיין מתנה פופולרית ועם יציאת הסרט החדש בסדרת 'מלחמת הכוכבים', ערכת ה-Star Wars LEGO Advent Calendar Building Kit  היא אחת המתנות המבוקשות ביותר. מוצר פופולארי נוסף הוא רחפני quadcopter drones".

בתחום האופנה, אמר גולדנברג, "פופולאריים מאוד מותגים כמו Ray-Ban ,Ugg ומייקל קורס (Michael Kors). אבל הפריטים משתנים ממדינה למדינה".

בשנה החולפת, ציין, "הקטגוריה המובילה ביותר הייתה טלפונים חכמים, שזינקה בכ–300% לעומת 2013. המכשירים הפופולריים ביותר היו מכשירי Samsung Galaxy S5, ובמקום השני מכשירי OnePlus One". קטגוריות נוספות שצמחו משמעותית, הוסיף גולדנברג, "היו קטגוריית השעונים – גידול של 145% ובמחיר ממוצע של 78 דולר, טאבלטים – גידול של 139% ובמחיר ממוצע של 142 דולר ומצלמות דיגיטליות – גידול של 119% ובמחיר ממוצע של 142 דולר".

המוצר היקר ביותר שישראלי קנה ב-Black Friday בשנת 2014 הוא טבעת יהלום 2.25 קראט במחיר של יותר מ-10,000 דולר. מוצר יקר נוסף שנרכש באותו היום, היה שעון זהב של ברייטלינג (Breitling) במחיר של 5,000 דולר.

השנה, סיכם גולדנברג, "המוצרים שצפויים לכבוש את השוק הישראלי הם: טלפונים חכמים ובמיוחד הדגמים: Samsung s6 ,Samsung S6 edge ,iPhone 6 ו-OnePlus2. אלפי שעונים חכמים כבר נקנו במהלך השנה וישנן הנחות מיוחדות בתאריכים אלו. עוד יימכרו שעוני מותגים, נעלי ריצה, תיקי נשים והתקני זיכרון חיצוניים בטכנולוגיית SSD".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קונים לטובה

    בואו לרתום את כח הקניה שלכם למטרה טובה! הכנסו לאתרי הקניות דרך אתר "קונים לטובה" : http://konim-letova.com ואנחנו נתרום עד 7% מסכום הרכישה לעמותה לבחירתכם ללא כל עלות נוספת! אין צורך בהרשמה, רק עוברים ומיצרים תרומה.

אירועים קרובים