ג'ו סארנו, פורטינט: "פושעי הסייבר הפכו את תפקיד מנהל האבטחה מקשה לבלתי אפשרי"

לדברי סארנו, סגן נשיא לאזור מזרח EMEA בחברה, "ישראל היא שוק חשוב עבורנו, זו ארץ מעניינת בשל העובדה שהמונח 'סייבר' נפוץ ושגור בפי כל - לכן אנו קשובים ללקוחות פה, ומתייחסים לדרישות הטכנולוגיות שלהם ברצינות רבה"

ג'ו סארנו, סגן נשיא לצמיחה בינלאומית, פורטינט. צילום: אשר אזולאי

"ההתמקצעות של פושעי הסייבר, הגידול בכמות הנוזקות והגידול בהיקף המתקפות ובמורכבות שלהן – הפכו את התפקיד של מנהל אבטחת המידע בארגונים מתפקיד קשה לתפקיד בלתי אפשרי". כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ג'ו סארנו, סגן נשיא לאזור מזרח EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), פורטינט (Fortinet).

סארנו היה דובר המפתח בכנס לקוחות פורטינט ישראל, הנושא את הכותר "פורום אבטחה – 361 מעלות". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, מתקיים היום (ד') ומחר (ה') במלון אגמים באילת.

לדברי סארנו, "הפריצות בארגונים גדלות מדי שנה. כל יום נהיה גרוע יותר. האיומים רבים: על תחנות הקצה, כמו גם על הדטה סנטר וסביבתו החיצונית, בענן". שינויים טכנולוגיים נוספים, ציין, "הופכים את האבטחה למשימה קשה מבעבר: כניסת הטלפונים החכמים לארגונים והפיכתם לכלי עבודה כמו תחנת קצה ומחשב נייד, וכן העובדה שבתוך הדטה סנטר, נוצרות סביבות וירטואליות רבות, אשר מתקשרות ביניהן. המענה לכך הוא הפרדה בין סביבות IT אלו, פיזיות ו-וירטואליות, וכן הפרדה בין הסביבות הווירטואליות השונות. הדבר מחויב המציאות כי ריבוי סביבות ה-IT מהווה פוטנציאל לכניסה של עוד ועוד נוזקות".

אתגר נוסף הניצב בפני מנהלי האבטחה, ציין סארנו, "הוא הצורך להריץ את כל רכיבי האבטחה על פני מגוון סביבות, וירטואלית, פיזית, בדטה סנטר ובענן, וכן לתת מענה לאתגרי האבטחה בעולם הנייד". הוא הוסיף כי לצד כל אלה, "נדרשת נראות. מנהל האבטחה חייב לדעת מה קורה ברשת התקשורת הארגונית שלו, ולאחר מכן, הוא נדרש לניהול רכיבי האבטחה בצורה קלה ומתוזמרת".

נדרש לאבטח את כלל מערך ה-IT בארגון

עוד שינוי בעולם הפיירוול אותו ציין סארנו הוא כי "כבר לא מדובר על הדור הבא של הפיירוול, NGFW, שיותקן רק על הגדר ההיקפית, אלא גם בתוך הרשת. על ידי התקנות פנימיות אלה, אנו מסוגלים להפריד בין סביבות ה-IT השונות, בלא לפגוע בביצועים. נדרש לאבטח את כלל מערך ה-IT בארגון, מהבסיס לגדר ובחזרה".

לשאלת אנשים ומחשבים על מתחריה של פורטינט, אמר סארנו כי "צ'ק פוינט (Check Point) וסיסקו (Cisco) הן המתחרות העיקריות שלנו. על פי חברות המחקר, בתחום אבטחת רשתות, למרות שאנו מדורגים במקום השלישי בנתח שוק, אנו החברה בעלת הצמיחה המהירה ביותר. את פאלו אלטו (Palo Alto) אנו רואים פחות, הם יותר שחקני נישה נקודתיים. יבמ (IBM) ו-HP אינם מתחרים, אלא שותפים. סימנטק (Symantec) ומק'אפי (McAfee) נמצאות בצד הלקוח בלבד. ג'וניפר (Juniper) הייתה מתחרה בעבר, אבל היא איבדה את המיקוד שלה באבטחה. בכל מקרה, היעד אותו החברה הציבה לעצמה הוא להוביל את תחום אבטחת הרשתות עד שנת 2020".

לדבריו, "הנזק בפריצות המתפרסמות בתקשורת הוא כפול. לצד הנזק הכספי, הנזק למוניטין הארגון גדול בהרבה. הדבר יוצר לחץ בלתי נפסק מצד ההנהלה והמנכ"לים על מנהלי ה-IT ועל מנהלי אבטחת המידע".

עוד אמר כי מעבדת המחקר של החברה, FortiGuard, "היא הקלף המנצח הסודי הכי גלוי שלנו. יושבים שם 200 חוקרים שכל מה שהם עושים כל היום זה לחקור נוזקות ופריצות. בדרך זו נוצר מאגר ידע ומודיעין אבטחה רב-ערך, זה 15 שנה, עם תשובות לשאלות ה'לדעת-איך'.  בהיבט המחקר והפיתוח אנו מתנהגים כמו חברת סטארט-אפ. כך, ברבעון השני השנה השקענו 42 מיליון דולר על מו"פ".

"פורטינט מספקת פתרון אבטחה מוכלל, מקצה לקצה, עם גישה כוללת לכל רוחב הרשת – ולא אוסף של מודולים ורכיבים", ציין סארנו. "כך אנו עונים לכל המצוקות, עם שיתוף מידע ומתן מענה אחד לכלל האיומים".

האבטחה – שיחה ברמת הנהלה

"תחום אבטחת מידע הפך לשיחה החשובה ביותר בתחום הטכנולוגיה ברמת ההנהלה", אמר סארנו, וציטט מחקר שערכה מחלקת המחקר של מורגן-סטנלי (Morgan Stanley), לפיו 63% ממנהלי האבטחה מדווחים כיום למנכ"ל או לסמנכ"לים. לדבריו, "המחקר העלה כי אבטחת המידע, לאחר כמה שנים שלא הייתה בעדיפות גבוהה – הפכה לנושא הראשון בסדר העדיפות שלהם".

לדברי סארנו, האזור שבאחריותו כולל 30 ארצות, וישראל מדורגת בהיקף המכירות שלה במקום השלישי, לאחר איטליה ושווייץ. "ישראל היא שוק חשוב עבורנו", סיכם סארנו. "היא ארץ מעניינת בשל העובדה שהמונח 'סייבר' נפוץ ושגור בפי כל. לכן אנו קשובים ללקוחות פה, ומתייחסים לדרישות הטכנולוגיות שלהם ברצינות רבה. השוק הישראלי תורם לנו הרבה מעבר להיבט הכספי. לכן אנו משקיעים בסניף המקומי והגדלנו את מצבת כוח האדם שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים