ThetaRay: החברה החדשנית ביותר בתחום טכנולוגיות האינטרנט התעשייתי

כך הכריזה ג'נרל אלקטריק על הסטארט-אפ הישראלי הפועל בתחום ה-Big Data להגנת סייבר, במסגרת כנס GE Minds & Machines ● הנימוק: "הטכנולוגיה שלה פורצת דרך בתחום"

מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay

ג'נרל אלקטריק (General Electric) הכריזה על ThetaRay, סטארט-אפ ישראלי הפועל בתחום ה-Big Data להגנת סייבר, כחברה החדשנית ביותר בתחום האינטרנט התעשייתי. זאת, בשל "הטכנולוגיה פורצת הדרך שלה בתחום".

ThetaRay עובדת עם תוכנית GE Predix Accelerator, על מנת לספק פתרון לגילוי אנומליות, כדי להגן על חברות תעשייתיות כנגד איומי סייבר, כשלים וסיכונים תפעוליים.

טקס הענקת הפרסים נערך באחרונה בכנס GE Minds & Machines שהתקיים בסן פרנסיסקו. ThetaRay היא אחת מארבע חברות שהוכרזו כחדשניות לצד Pitney Bowes, פפסיקו (PepsiCo), ו-Salt River Project. פרס החדשנות הוענק לחברות שתרמו באופן משמעותי לקידום האינטרנט בתעשייה.

"היחסים שלנו עם GE מאפשרים לארגונים תעשייתיים נוספים לקבל פתרונות פורצי דרך", אמר מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay.

הראל קודש, סגן נשיא Predix ומנהל הטכנולוגיות של GE Digital, אמר כי "הצלחת האינטרנט התעשייתי תלויה בסביבת עשייה שיתופית". Predix GE משלבת חדשנות דיגיטלית לעולם התעשייתי כולו. שתוף הפעולה עם חברות כמו ThetaRay מקדם מטרה זו. הטכנולוגיה של ThetaRay היא רכיב משמעותי בקטלוג השירותים של Predix שעוזר ללקוחותינו להשיג תוצאות טובות יותר".

תחום מורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר

דרך תוכנית המאיץ הטכנולוגי, ThetaRay תתמקד בפיתוח שירות זיהוי אנומליות גנרי, שיוצע כחלק מקטלוג השירותים של Predix – עבור מפתחים עם צורך בפתרון של זיהוי אנומליות ב-Big Data. היכולות של ThetaRay מאפשרות זיהוי בזמן אמת של סיכונים תפעוליים, כמו כשלים בציוד והשבתת ציוד לא צפויה.

באוגוסט 2013 פורסם כי ג'נרל אלקטריק, התאגיד השלישי בגודלו בעולם, החליט להשקיע בפעם הראשונה בחברת סייבר ישראלית: הסטארט-אפ ThetaRay, שפועל בעולם ההגנה מפני מתקפות סייבר. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני דולרים בודדים. בכך מצטרפת ג'נרל אלקטריק ל-JVP, המשקיעה העיקרית בחברה.

ThetaRay פועלת בחממת הסייבר של JVP. היא הוקמה באותה שנה על ידי שני פרופסורים למתמטיקה – פרופ' אמיר אוורבוך מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' רונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל (Yale). פעילותה של החברה היא למניעת מתקפות יום אפס (Zero Day Attack ) ומתקפות מתקדמות ומתמשכות, APT (ר"ת Advanced Persistent Threat), על מערכות תשתית קריטיות. מדובר במערכות שנמצאות במתקנים אסטרטגיים, מערכות תקשורת ומערכות פיננסיות גדולות, תחנות כוח גרעיניות, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות תקשורת ועוד. בתוך עולם הסייבר, תחום זה נחשב למורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר.

המודל של החברה מבוסס על אלגוריתם מתמטי מתקדם שפותח במטרה לאתר אנומליות ברשת והתנהגות חריגה בסביבת Big Data. הוא הוכח כמוצלח ביישומים שונים, בהם בקרת תהליכים, ניטור ביצועים וזיהוי מגמות. טכנולוגיית Thetaray מעוגנת בפטנטים רשומים בארץ ובעולם.

החיבור בין המחקר האקדמי של פרופ' אוורבוך ופרופ' קויפמן לפרקטיקה הטכנולוגית נרקם בקרן JVP, שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי הטמון ביישום הידע המתמטי כפתרון להתמודדות עם איומים ומתקפות מעולמות הסייבר.

"המערכת – קו ההגנה האחרון"

גזית אמר לאנשים ומחשבים כי "הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת גילוי של מתקפות מורכבות, בעלות פוטנציאל הרסני משמעותי ופריצות לא מוכרות, בסמיכות לזמן אמת. הדבר נעשה באמצעות ניתוח Big Data ברמה רב-מימדית – דבר שמעניק למקבלי החלטות בארגונים ובחברות יכולת התמודדות עם מצבי אנומליה במערכת בפרק זמן מהיר. זאת, תוך מניעת נזקים חמורים שלעתים עשויים להיות בלתי הפיכים". הוא הסביר שייחודיותן של המתקפות כיום הוא בכך שלעתים רבות הן חד פעמיות, ולכן "נדרש לדעת את מה שלא ידוע שאיננו יודעים".

הוא הסביר שייחודיות הפתרון נובעת מכך שהוא אוסף מידע משני מקורות שונים: למשל, צנטריפוגה והבקר הלוגי שמדווח על הפעילות והמהירות שלה. לאחר מכן מושווים שני הנתונים המדווחים בו זמנית, על מנת לבחון שיש ביניהם התאמה. לדבריו, המערכת ממתגת את עצמה כ"קו ההגנה האחרון", ויוצאת מנקודת הנחה ששאר מערכות אבטחת המידע נפרצו או ייפרצו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים