בארי מוריסון, HDS: "לקוחות משתנים, ספקיות IT משתנות; מי שלא ישתנה – ימות"

לדברי מוריסון, סגן נשיא בכיר ומנכ''ל החברה לאזור EMEA, "המנמ''רים נדרשים לפעול בכמה חזיתות במקביל, כדי לעזור לארגון לעבור את השינוי העסקי שהוא נדרש לו, ולהפוך לדיגיטלי"

בארי מוריסון, סגן נשיא בכיר ומנכ''ל HDS. צילום: פלי הנמר

"תעשיית ה-IT משתנה, כאשר הטכנולוגיה משתנה בשלוש מגמות-על: מעבר לתוכנה, תנועה לשירותים ותשלום לפי צריכה. אנחנו משתנים, והלקוחות משתנים. מי שלא ישתנה – ימות". כך אמר בארי מוריסון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל HDS (ר"ת Hitachi Data Systems) לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה), בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

מוריסון התראיין לפני ימים אחדים, בעת ביקור שערך בארץ, במסגרתו נפגש עם לקוחות החברה ולקוחות פוטנציאליים.

לדבריו, "המנמ"רים נדרשים לפעול בכמה חזיתות במקביל: עליהם להתמודד עם מחשוב צללים, עם העדר ניצול מספיק של מערכות ה-IT, עם הצורך בחידוש האפליקציות ובזירוז תהליכי הנפקה של אפליקציות חדשות, ועם הכורח בהפחתת ההוצאות של מערך המחשוב. עליהם לפשט את מערכות ה-IT ולטפל באופן נרחב יותר בניתוח מעמיק של נתונים, Analytics. מעל כל אלה, המנמ"ר נדרש לעזור לארגון לעבור את השינוי העסקי שהוא נדרש לו ולהפוך לארגון דיגיטלי".

מה הציפיות של המנכ"ל מהמנמ"ר?
"כבר כמה שנים, שהנתונים של IDC במחקרים שהם עורכים על בסיס ראיונות עם מנכ"לים על המנמ"רים שלהם, נותרים קבועים. הרוב המכריע שלהם מתלוננים שהוצאות ה-IT בארגונים גבוהות מדי, שמערכי ה-IT לא מספיק יעילים, ושעל המנמ"רים 'לספק את הסחורה'. המנכ"לים דורשים מהמנמ"רים להניע את השינוי, להפוך את הארגון לדיגיטלי, לעשות מודרניזציה של ה-IT".

מה עתיד ה-IT?
"השרתים, האחסון והרישות יתמזגו יחדיו, ומה שהלקוח הארגוני ירכוש תהיה פיסת חומרה. מה שיקבע את ערכה ואת הביצועים שלה תהיה התוכנה שלה – ואנו מספקים את שתיהן, לכל גודל של ארגון, עם כל מה שנדרש בעולם זה, גיבוי, ארכוב, ניהול האחסון, ועוד".

מי המתחרים של HDS?
"אנחנו בניגוד לאחרים, לא נמצאים על המדף למכירה. אני לא ממש רואה ב-EMC, נט-אפ (NetApp) וביבמ (IBM) מתחרות. ובכל מקרה, בעוד אנו צומחים ב-7% בשנה, המתחרים הללו קופאים על השמרים, או שמכירותיהם יורדות".

"אנו שונים מהם, כי למרות שהמיקוד של HDS הוא באחסון, אנו רואים עצמנו כמי שפועלים כדי להביא ללקוחות חדשנות טכנולוגית. זה נעשה גם דרך ההשקעה הנרחבת שלנו במו"פ. 6,000 טכנאים יפנים עסוקים בכך על בסיס יומיומי. בנוסף, מגיעה ללקוחות החדשנות שיש לקבוצת היטאצ'י, באמצעות מערך הייעוץ והשירותים שלה. בדרך זו אנו מביאים ללקוחות פתרון מחשוב שהוא מעל שכבת האחסון. לכן, בראייתי, המתחרים שלנו הם סימנס (Siemens) וג'נרל אלקטריק (GE). בכל מקרה, הייחודיות שלנו, מעבר להיבט החדשנות, נובעת מהיותנו אגנוסטיים וכאלה המסוגלים 'לדבר' עם מערכות אחרות, אחסון – ושאינן אחסון. כך, למשל, השקענו משאבי פיתוח רבים באינטגרציה עם הענן של VMware".

תן דוגמה בבקשה
"ארגונים נדרשים לתוצאות מסחר בזמן אמת. לכן, לדוגמה, הטמענו בבריטיש טלקום (BT) פלטפורמה של ניתוח, המספקת תמונת מצב על תפקוד הרשת שלהם, ומוודאת שהיא עובדת כיאות, ומתריעה על צווארי בקבוק. דוגמה אחרת היא מפעיל סלולרי גדול ביפן, המספק שירותי תקשורת לרכבת במדינה. נוצר מצב שכאשר אלפי אנשים מצויים בשעות שיא בקרונות, הם לא יכלו לקבל את שירותי הסלולר. הטמענו פתרון דחיסת נתונים, לצמצום הקיבולת של הזרמת הוידיאו, ובכך שירותי הסלולר השתפרו פלאים".

מה הציפיות שלך מהסניף הישראלי?
"ישראל חדשנית ומובילת שוק טכנולוגית, והיא מאוד מזכירה לי את ארצות סקנדינביה. אני מודה, לא הייתה לנו נוכחות מספקת בעבר בשוק המקומי, ולכן הבאתי לפה לפני יותר משנה את אלי משה. בין עשרות הארצות שאני אחראי להן, הצוות הישראלי הוביל השנה עם גידול של 67% במכירות. אני מצפה לנתונים דומים גם בשנת 2016. בנוסף, בכוונתי שהסניף הישראלי ימכור את מוצרי ושירותי היטאצ'י, לצד מוצרי HDS".

"כל התעשייה משתנה, וכך גם הלקוחות משתנים", סיכם מוריסון. "אנו מספקים הרבה יותר שירותים מנוהלים מבעבר, בלא להזניח את המוצרים והשירותים המסורתיים שלנו בעולם האחסון. זיהינו שזה הכיוון שאליו נעה התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים