אקזיט אנרגטי: דיירקט אנרג'י רוכשת את פנורמיק פאוור ב-60 מיליון דולר

פנורמיק פאוור מציעה פתרונות לניהול אנרגיה בחברות ובארגונים גדולים, באמצעות חיישנים וטכנולוגיה מבוססת ענן ● החברה הישראלית נמצאת ברשימת ה-100 של פורבס בתחומי האינטרנט של הדברים והקלינטק, וזכתה בפרסים מטעם יבמ וקוואלקום

מימין: יניב ורדי, מנכ"ל פנורמיק פאוור' וג'ון שולץ, מנכ"ל דיירקט אנרג'י

ענקית האנרגיה הצפון אמריקנית דיירקט אנרג'י (Direct Energy) הודיעה היום (ה') כי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי פנורמיק פאוור (Panoramic Power) הרכישה בוצעה על ידי החברה האם של דיירקט אנרג'י, Centrica, בסכום של 60 מיליון דולר.

מפנורמיק פאוור נמסר כי היא תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית ותגדיל את פעילותה בישראל.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2009 על ידי היזמים ד"ר דוד אלמגור ועדי שמיר, ומציעה פתרונות לניהול אנרגיה בחברות ובארגונים גדולים, באמצעות חיישנים וטכנולוגיה מבוססת ענן. משרדיה ממוקמים בכפר סבא ובניו-יורק. עד כה היא פרסה יותר מ-25 אלף חיישנים ב-700 אתרים על פני 30 מדינות.

בשנת הקמתה זכתה פנורמיק פאוור בפרס הראשון בתחרות התוכניות העסקיות Qprize של קוואלקום (Qualcomm) ושנה לאחר מכן היא ייצגה את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM), שנערך באירלנד.

בסך הכול גייסה החברה הנרכשת 19 מיליון דולר. בין הקרנות והחברות שהשקיעו בה נמצאות Marker LLC, אוטודסק (AUTODESK), גריילוק פרטנרס, קוואלקום, חברת החשמל וכלל. על לקוחותיה, בארץ ובעולם, נמנים רשתות הגשת מזון וסופרמרקטים, תחנות דלק, רשתות פארמה וקמעונות, בתי חולים, בנייני משרדים, מלונות ומפעלי תעשיה.

באחרונה כלל המגזין פורבס (Forbes) את פנורמיק פאוור ברשימת 100 החברות המובילות בתחום האינטרנט של הדברים, ומזה שלוש שנים ברציפות שהיא נמצאת ברשימת 100 החברות הגלובליות המובילות בתחום הקלינטק.

"רכישה שמתאימה למגמה החדשה בתעשייה"

שתי החברות משתפות פעולה מזה יותר משנה ועל פי דיירקט אנרג'י, הרכישה תאפשר לה להציע ללקוחותיה טכנולוגיה אלחוטית ברמת פירוט גבוהה, מבוססת ענן.

הפתרון של פנורמיק פאוור משלב חיישנים מיניאטוריים אלחוטיים ייחודיים מסוגם, אוסף נתונים ממעגלים חשמליים נפרדים ומספק מידע רב בזמן אמיתי לפלטפורמה אנליטית מבוססת ענן. על פי החברה, החיישנים, לאחר התקנתם, ניזונים מהשדה המגנטי שסביב חוטי החשמל, ואינם דורשים תחזוקה, שירות או החלפת סוללה.

ארגונים עסקיים יכולים באמצעות הפתרון לקבל תובנות בזמן אמת למכשיריהם הסלולריים על צריכת האנרגיה שלהם וכנגזר מכך, על פי החברה, אופטימיזציה של פעולות, תהליכים, משאבי תחזוקה וצמצום בעלויות התפעול.

באדר חאן, נשיא ומנכ"ל דיירקט אנרג'י, אמר כי "ההצלחה של פנורמיק פאוור יוצאת דופן ותאפשר לנו לספק פתרונות חדשניים יותר".

ג'ון שולץ, נשיא החברה, ציין כי הרכישה מתאימה למגמה החדשה בתעשייה – ניהול אנרגיה מרוכז.

לדברי יניב ורדי, מנכ"ל פנורמיק פאוור, "הרכישה תשדרג את דריסת הרגל של החברה בשוק האנרגיה. בשנים האחרונות יש ביקוש רב למוצרינו בצפון אמריקה, במגוון של שווקים – הן בקרב ארגונים קמעוניים והן בקרב חברות גדולות בתחומי המסחר והתעשייה. אני חוזה שנמשיך לצמוח גם בהיותנו חלק מדיירקט אנרג'י".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים