אבי זריהן, סימנטק: "2016 – שנת הרכישות של החברה"

לדבריו, האנליסטים צופים את הפוטנציאל העסקי בשווקים בהם פועלת החברה בכ-38 מיליארד דולר, "מה שמשליך על השוק המקומי כבעל פוטנציאל של 200-250 מיליון דולר בשנה, כולל שירותים ותוכנה - זהו שוק עם פוטנציאל גדול"

אבי זריהן, מנכ''ל סימנטק ישראל ורוסיה. צילום: ניב קנטור

"שנת 2016 תהיה השנה בה החברה תשקיע ברכישות של חברות, על מנת להרחיב את ההיצע שלה בתחומי אבטחת מידע והגנת הסייבר, בעולמות ההגנה מפני איומים, הגנת מידע ושירותי אבטחה מקוונת". כך אמר אבי זריהן, מנכ"ל סימנטק (Symantec), ישראל ורוסיה.

זריהן דיבר בפתח כנס שותפים של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם יס פלאנט בראשון לציון. את הכנס הנחתה גילי נצר, מנהלת שיווק למדינות מתפתחות ב-EMEA, סימנטק. במסגרת הכנס הושקה תכנית השותפים החדשה של החברה, Symantec Secure One.

בינואר 2016 תיסגר העסקה במסגרתה סימנטק תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לקבוצת משקיעים תמורת שמונה מיליארד דולר. בעקבות הפיצול, אמר זריהן, "סימנטק תשוב להיות חברת אבטחת המידע ה"טהורה" הגדולה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי העומד על 4.2 מיליארד דולר, הפועלת בכל העולמות, מארגוני אנטרפרייז ועד המגזר הצרכני-פרטי. למערכת האנטי-וירוס שלנו, Norton, יש 135 מיליון משתמשים, וזהו כוח ניטור מבוסס חיישנים גדול ביותר".

לדבריו, האנליסטים צופים את הפוטנציאל העסקי בשווקים בהם פועלת סימנטק בכ-38 מיליארד דולר, "מה שמשליך על השוק המקומי כבעל פוטנציאל של 200-250 מיליון דולר בשנה, כולל שירותים ותוכנה. זהו שוק עם פוטנציאל גדול". הוא הוסיף כי " יש לנו פה הזדמנות, עם הטכנולוגיות הקיימות שלנו, במצב השוק הנוכחי – לשלש את מחזור המכירות. זאת, בלא קשר לגידול הצפוי בשוק עצמו".

יש צורך במידע מודיעיני ויכולת תגובה מהירה

על פי זריהן, "חברות נדרשות לשנות את האופן בו הן מתייחסות להתקפה. היום אנו רואים שנדרשת לא רק הגנה מפני גורמים מזיקים אלא צריך יותר מידע מודיעיני ויכולת תגובה מהירה. זאת, כדי למזער את הנזק במקרה פריצה. נדרש לעבור מעמדה של מגננה לעמדה של זיהוי ותגובה".

לדברי זריהן, "ההגנה מהסוג החדש תיעשה על ידי שימוש במידע מודיעיני אודות התוקפים והנוזקות שיספק מידע מקדים על הפגיעה וימזער את היקפה בשל היערכות מוקדמת". לגבי הענן אמר זריהן כי "נדרש להגן על המשתמשים ולעשות זיהוי של המשתמשים ולהגן על המידע עצמו בענן בצורה יותר אינטנסיבית". לדבריו, "אנו רואים כמות מוגברת של איומים שדורשים מארגונים יותר השקעה נרחבת בכוח אדם לטובת הגנה מפני אותם איומים. הטכנולוגיה תסייע לכך".

זריהן סיים בהתייחסו לתכנית השותפים החדשה ואמר כי "אנו רוצים להקל על השותפים, ולסייע להם להגדיל את המכירות. לכן, צמצמנו לארבע את מספר תחומי ההתמחויות: ליבת האבטחה, שהיא הגנת המידע: הגנה על תחנות קצה, הגנה בעולם נייד ואבטחת המייל וה-Web; הגנת האיומים: מניעת דליפת מידע, הצפנה וזיהוי משתמשים; שירותי הגנת סייבר".

גילי נצר, מנהלת שיווק למדינות מתפתחות ב-EMEA, סימנטק. צילום: ניב קנטור

גילי נצר, מנהלת שיווק למדינות מתפתחות ב-EMEA, סימנטק. צילום: ניב קנטור

נצר אמרה כי "הפיצול האופרטיבי בין סימנטק לוריטאס, מותיר את סימנטק כחברת הסייבר המובילה בעולם, עם רשת מודיעין-סייבר עניפה". היא הוסיפה כי "החברה מגינה על המידע של ארגונים, ממשלות, ואנשים פרטיים".

לתוקפים יש הרבה מוטיבציה

רון כהן, מנהל טכנולוגי, ישראל רוסיה ודרום אפריקה, סימנטק, פתח בהציגו את תחומי הפעילות של החברה במתכונתה החדשה: הגנה על תחנות קצה, הגנה על דטה סנטרים, לרבות דטה סנטרים מוגדרי תוכנה, SDDC, זיהוי ואימות משתמשים, הגנה על מידע ומניעת דליפתו, DLP, ניהול משתמשי הקצה, הגנה על תעבורת הדואר הארגוני, הלימה לרגולציות ושירותי אבטחה.

כהן הציג את מוצר  ATP גרסה 2 (Advanced Threat Protection) הנותן מענה למתקפות ממוקדות ומתמשכות (APT).

רון כהן, מנהל טכנולוגי, ישראל רוסיה ודרום אפריקה, סימנטק. צילום: ניב קנטור

רון כהן, מנהל טכנולוגי, ישראל רוסיה ודרום אפריקה, סימנטק. צילום: ניב קנטור

"התקפות מסוג זה, של APT, הן לא רבות אבל לתוקפים שלהן יש הרבה מוטיבציה", אמר כהן. "מאחוריהן יושבים אנשים עם מוטיבציות: החל בעבריינים קטנים, עבור בארגוני פשיעה וכלה במדינות".

הוא ציין כי אחת השיטות הפופולריות להגנה מפני APT היא "ארגז חול" בטרם כניסה לרשת, "אלא שהמחקרים מעלים כי ב-28% מהמקרים התוקפים ערים לכך שבודקים אותם בהרצה בסביבה וירטואלית. לכן נדרש לבצע לא רק מניעה – אלא גם מעקב והצפת נתונים לטובת קבלת החלטות".

"אנו בגרסה הזו נותנים הגנה למשתמשי הקצה, לרשת ולמייל", אמר כהן. "כך ניתן לראות כל מה קורה בשלושת העולמות הללו, שהם וקטורים משמעותיים של התקפה. אנו יודעים לתעדף ולהציף את האירועים – עם יכולת הכלה וריפוי".

כהן סיים בציינו כי "מחקרים צופים גידול מאסיבי בהיקף הכספי של עולם הגנת הסייבר: מ-77 מיליארד דולר ב-2015, ל-170 מיליארד ב-2020".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים