הרמטכ"ל איזנקוט: "שדה הקרב העתידי השתנה ויש להבטיח את עליונותנו בכל המימדים"

שני קצינים מאגף התקשוב היו בין מקבלי פרסי האות הטכנולוגי, שהוענקו במעמד הרמטכ"ל ● ראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ': "פועלם הטכנולוגי של קצינים אלו, מעמיד את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לרשות הכוחות והנמצאים בנקודות החיכוך"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל

"שדה הקרב העתידי השתנה עקב התמורות במזרח התיכון, ולכן עלינו להבטיח את עליונותנו מול אויבינו בכל המימדים. השינויים שעשינו ונעשה בשנים הקרובות, כמו הקמת זרוע הסייבר נועדה לשמר את היתרון שלנו". דברים אלו אמר אמש, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, בטקס הענקת פרס האות הטכנולוגי שנערך במכללה לפיקוד ומטה בגלילות.

הטקס התקיים בסימן הטכנולוגיה בשדה הקרב המשתנה, ובמסגרתו הוענקו בו פרסים לעשרות קצינים ונגדים, על פועלם בפיתוח אמצעים טכנולוגיים שסייעו ותרמו לעוצמתו של צה"ל בכלל זירות הפעולה.

"אתם הישובים באולם זה, עוסקים יום יום בהגדלת היתרון האיכותי מול אויבינו כך שמבקשי רעתנו יפגשו צבא חזק, מתפקד וטכנולוגי שידע להכריע כל אויב", הוסיף הרמטכ"ל.

בין מקבלי הפרס היה רס"ן לירון אלזון, ראש מדור בחטיבה הטכנולוגית לוטם של אגף התקשוב. הוא קיבל את האות הטכנולוגי על חלקו בפיתוח מערכת התרעה לעורף 'קרן האייל'. זוהי מערכת ההתרעה לעורף האזרחי שהחלה לפעול בפיקוד העורף לפני כשנה במסגרת מבצע צוק איתן, שם זכתה להערכה רבה על תרומתה בהגנה על אזרחי מדינת ישראל.

במסגרת פיתוח הפרויקט שימש רס"ן אלזון כראש מדור התרעה במחלקת מעו"ף (מערכות ופרויקטים) והיה אמון כמנהל פיתוח, מהנדס המערכת ואינטגרטור שלה במקביל לתפקידו כראש המדור.

מימין: רס"ן נתנאל מילר ורס"ן לירון אלזון. צילום: דובר צה"ל

מימין: רס"ן נתנאל מילר ורס"ן לירון אלזון. צילום: דובר צה"ל

"כל ההליך נעשה בתוך זמן קצר של שנה בערך ועם כוח אדם מאוד מצומצם וזה חלק מהייחוד של הפיתוח", העיד רס"ן אלזון.

במסגרת תפקידו עברה המערכת שדרוג גדול באמינותה, זמינותה ועמידתה בעומסים כפי שנבחן במהלך קיץ 2014, כשבזמן אמת המערכת הוכיחה את עצמה והביאה להתרעה מוצלחת בעשרות מקרים, דבר שאפשר לעורף להתגונן כיאות. "זו תחושה אדירה של סיפוק והוקרת תודה מצד הצבא", סיפר אלזון על הפרס במעמד הזכייה. "אני מקבל את הפרס בשם כל המדור והאנשים עימם עבדתי, זו הרגשה נפלאה לדעת שמעריכים את העבודה שעשינו בשביל המדינה", הוסיף.

מערכת לניהול משימות בעולם האש

רס"ן נתנאל מילר, הקצין נוסף של החטיבה הטכנולוגית לוטם, המשרת ביחידת מצפ"ן, זכה אף הוא בפרס האות הטכנולוגי על הובלת פרויקט פיתוח של מערכות ייחודיות לניטור ולניהול משימות מבצעיות בעולם האש עד דרג המטכ"ל.

בנוסף תרם והוביל פיתוח של מספר פרויקטים טכנולוגיים לזיהוי ביומטרי שסייעו במגוון פעילויות מבצעיות. המערכת החלה לפעול במרחב אוגדת איו"ש, ובתחילה סייעה למערכות המעברים המבוססות בזיהוי ביומטרי על מנת לזהות את האוכלוסייה הפלסטינית הנכנסת ויוצאת משטחי איו"ש באופן יומיומי ומנעה חיכוך מיותר בין כוחות המשרתים במעבר וייעלה את המעבר.

בהמשך באמצעות פיתוח ייחודי, סיפקה המערכת זיהוי ביומטרי בזמן מעצרים על מנת שהכוחות יוכלו לוודא כי עצרו את האדם הנכון ובכך יצמצמו את האפשרות של מעצר שווא. לאחר מכן עבר רס"ן מילר לתחום הקישוריות הרב-זרועית, במסגרתו פיתח את התשתית הטכנולוגית לאמצעי שכיום מאפשר שיח רב-זרועי מבצעי בצה"ל, חלק משמעותי בפרויקט צה"ל רשתי שנמצא כיום בהליכי מימוש וניצניו באו לידי ביטוי במבצע צוק איתן ותרמו רבות לפעילות המבצעית של צה"ל באותו במבצע.

"השירות בצה"ל מספק תחושה שאין בשום מקום באזרחות – ההרגשה שאתה מציל ומסייע לחיי אדם", הסביר רס"ן מילר. "אי אפשר להגיע לתחושת הסיפוק הזו בשום מקום אחר", סיכם.

ראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ' אשר נכח באירוע, פגש את הקצינים ובירך אותם על זכיתם. "פועלם הטכנולוגי של קצינים אלו, ועוד רבים אחרים בצה"ל, מצליחים להעמיד את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לכוחות המתמרנים והנמצאים בנקודות החיכוך. פיתוחים ויכולות אלו, הלכה למעשה, תורמים לביטחון מדינת ישראל ומאפשרים לצה"ל יתרון טכנולוגי משמעותי", אמר האלוף מוסקוביץ' לקצינים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים