אמיר רסקין, B-Pro: "נדרש שינוי כדי שה-BI יסייע למהפך הדיגיטלי של הכלכלה החדשה"

רסקין מסביר כי השינוי במהפך הדיגיטלי הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם תפיסתי, והשאלה הראשונה שיש לשאול היא - מי אני? איש BI, איש Big Data, מדען מידע, איש תהליכים? ● הוא סיכם בציינו כי "ארגונים נדרשים לחיזוי מכיוון שהם צריכים להיות שונים מהפתולוג: הוא יודע הכל, אבל רק מאוחר מדי"

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור

"נדרש שינוי כדי שה-BI יסייע למהפך הדיגיטלי של הכלכלה החדשה. השינוי הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם תפיסתי. השאלה היא איך לא להירמס תחת גלגלי הכלכלה החדשה", כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

רסקין דיבר בפתח כנס BIG DATA & BI. הכנס בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים לאגו בראשון לציון. לכנס הגיעו מאות מקצועני BI, והנחה אותו רסקין.

לדברי רסקין, "השאלה הראשונה שיש לשאול היא מי אני? איש BI, איש Big Data, מדען מידע, איש תהליכים?".

"הסיפור הגדול של הכלכלה החדשה קשור לאנשי בינה עסקית", אמר רסקין. "BI הוא חלק ממהפכה מהותית שמתבצעת כעת, והיא נעשית ברמה האסטרטגית של הארגונים ולא ב-IT וב-BI".

הגבול במאבק בין כלכלה חדשה וישנה

לדבריו, "היום האסטרטגיה של הארגונים מאותגרת מהותית. איש לא יכול היה לחזות ש'המאבק על הממשק של הלקוח' יהיה במרכז תשומת הלב האסטרטגית הארגונית. מאבק זה הוא הממחיש את קו הגבול במאבק בין כלכלה חדשה וישנה. כתמיד, הקרב הוא מי לוקח את הכסף".

הבעיה, ציין רסקין, "היא שמי שלוקח היום את מרבית הכסף, הן חברות הכלכלה החדשה. מה שמדהים זה שהן עושות זאת באלגנטיות. כך, עולם המוניות חווה טלטלה בגלל Gett ואובר (Uber). מוניות קסטל והדר הן דינוזאורים. Airbnb לא מעסיקה אף חדרנית במלון, ועדיין היא גוזרת את רוב השמנת: היא מעסיקה את תעשיית המלונאות ב'עלות פלוס 3%'. גוגל (Google) השקיעה באובר לפני שנתיים 250 מיליון דולר, אז החברה הייתה שווה ארבעה מיליארד, וכיום היא שווה 40 מיליארד. רשת מייסי'ס (Macys) מעדכנת את המחירים בחנויות כמעט בזמן אמת – ומדובר בעשרות מיליוני פרטים".

"שתי חברות הקיימות בשוק יותר ממאה שנים, ג'נרל מוטורס (General Motors) וג'נרל אלקטריק (General Electric) מגדירות את עצמן כחברות תוכנה", אמר רסקין. הן מבינות שהייצור של המוצרים הוא לא העיקר – רוב העבודה הוא שימוש במידע לטובת ניהול מכירות, שרשרת אספקה, תמחור ובחינת העדפות הלקוח".

הפוטנציאל הקיים בעולמות ה-BI וה-Big Data

כך, אמר רסקין, "עלי באבא (Alibaba Express) היא חברת הקמעונאות הגדולה בעולם, אך היא מעסיקה רק 21 אלף עובדים, כאשר שליש מהם, מעל 7,000 – הם מהנדסים ועובדי נתונים. הם מתעסקים בדברים מעניינים, כגון הקשר בין נתונים פיזיים של הלקוחות, ובין המכירות".

רסקין ציין כי ארגונים רבים עדיין לא מימשו את הפוטנציאל הקיים בעולמות ה-BI וה-Big Data: "חישבו האם הארגונים שאתם הלקוחות שלהם, ספקיות טלוויזיה בלוויין או בכבלים, ספקיות טלקום, ועוד – האם אתם מרגישים שארגון כלשהו מכיר את צרכיכם, מקדים להציע לכם הצעות, מצליח להפתיע אתכם, חש ומנחש אתכם? התשובה היא לא". הוא סיים בציינו כי "ארגונים נדרשים לחיזוי כי הם צריכים להיות שונים מהפתולוג: הוא יודע הכל, אבל רק מאוחר מדי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים