אנדי ג'סי, AWS: "מאוד הופתענו לגלות שהמתחרים שלנו נכנסו מאוחר כל כך לתחום השירותים והענן"

בימים אלו נערך בארצות הברית הכנס השנתי של Amazon Web Services ● במהלך הכנס חשף ג'סי שורת חידושים טכנולוגים, כולם לענן ולשירותי הרשת ● התמקדותו הייתה לא בחידוש הטכנולוגי, אלא בחידוש העסקי - הדבר שהלקוחות ירוויחו ממנו

08/10/2015 13:25
הכנס השנתי של AWS . צילום: אבנר פרנק

19 אלף אנשים זו כמות מרשימה של משתתפים, שכל חברת טכנולוגיה בינלאומית גדולה הייתה מתגאה לארח בכנס השנתי שלה. אבל כשמדובר בכמות כזו של משתתפים בכנס של חברה שמוכרת כ"חברת סחר אלקטרוני", מדובר בכמות מרשימה באמת.

הנקודה הבולטת ביותר בכנס השנתי של AWS (ר"ת Amazon Web Services) שנערך בימים אלו בארצות הברית, היא האנשים שבאו ללמוד ולהתנסות בשירותים החדשים שהחברה הציגה. המשתתפים באו ללמוד על "שירותים חדשים" ולא על "טכנולוגיות חדשות". הסמנטיקה אומרת את הכל – AWS היא חברת שירותים ולא יצרן תוכנה או חומרה.

את פלטפורמת הענן והשירותים הציגה אמזון כבר לפני תשע שנים כשירות חדש ללקוחותיה, ומאז היא נחשבת כמובילה בתחום וממשיכה לחדש כל הזמן בשירותים חדשים. לדברי אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן, "החברה מתעסקת מאז ומתמיד בשירותים שמתאימים ללקוחות שלה. אנחנו לא יצרני תוכנה ולא מחפשים להמציא טכנולוגיה – אנחנו מחפשים לייעל את העבודה של הלקוחות שלנו, ולכן אנחנו גם ממציאים ומחדשים כל הזמן – הכל כדי לעזור ללקוחות".

המשפט זה מייצג את המוטו והחזון של אמזון – למצוא מה הלקוחות צריכים ולתת להם אותו, בין אם זה השימוש ברחפנים כדי לספק חבילה עד בית הלקוח ובין אם שירותי רשת שהלקוחות זקוקים להם, כמו אחסון, קישוריות, זמינות, אבטחת מידע, ולמעשה כל דבר שעוזר ללקוח להצליח.

הכנס השנתי של AWS . צילום: אבנר פרנק

הכנס השנתי של AWS . צילום: אבנר פרנק

חידוש עסקי

במהלך הכנס חשף ג'סי שורת חידושים טכנולוגים, כולם לענן ולשירותי הרשת. הוא לא התמקד ב"חידוש הטכנולוגי" אלא ב"חידוש העסקי" שהלקוחות ירוויחו ממנו. להלן חלק מהחידושים שהוצגו בכנס:

ג'סי הציג שירות חיפוש מידע בשם ElasticSearch, המאפשר חיפוש מורכב של מידע בתוך הענן . שירות נוסף נקרא mingAmzon Kinesis Stre להעלאה והורדה של סטרימינג כגון סרטים, מצלמות אינטרנט, וגם מידע שמגיע ממרכיבי האינטרנט של דברים.

שירותים נוספים שהוכרזו הם בסיס נתונים פתוח בשם MariaDB, המסופק כשירות בנוסף לבסיס הנתונים המוכר של Amazon Aurora. בסיס נתונים זה אמור לשמש כתחליף זול ופשוט לארגונים שמאסו בתשלום שנתי עבור בסיסי הנתונים הוותיקים שמרוויחים מהעלות השנתית, לדברי ג'סי הכוונה לאורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft), בעוד שלקוח שמשתמש בבסיס הנתונים החדש, משלם רק עבור מה שהוא משתמש ומתי שהוא משתמש .

אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן. צילום: אבנר פרנק

אנדי ג'סי, סגן נשיא AWS לטכנולוגיית הענן. צילום: אבנר פרנק

שקיפות מלאה

על מנת לא להשאיר ללקוח להתמודד לבד עם המעבר מבסיסי הנתונים הוותיקים לחדשים, AWS מציעה גם שירות חדש בשם Amzon Migration Service, המאפשר הסבה של בסיסי הנתונים הוותיקים לבסיס הנתונים החדש. שירות ההסבות החדש מתאים גם לבצע המרות מבסיס נתונים מקומי לבסיס נתונים זהה בענן, וגם מספק הסבות מבסיס הנתונים הישן לבסיס הנתונים החדש, כולל יכולות שעד היום לא היו זמינות וקלות לשימוש, כגון מיפוי הקשרים בין הטבלאות והנתונים במאגר ומיפוי וחשיפה של הקודים המהווים חלק מבסיס הנתונים כגון Store procedure.

השימוש בשירות ההסבות של AWS מאפשר את קיצור זמן ההשבתה של המאגר, ונותן ללקוח שקיפות מלאה של מה שקורה במעבר מסביבה לסביבה. יתרון נוסף הוא שירות המלצות כיצד לבצע את ההמרה בפשטות ובמהירות בעזרת הכלי Amzon Coverstion Tool. הכלי מאפשר חשיפה ואיתור אוטומטיים של כ-80% ממוקדי הבעיות שצפויות להיות במהלך תהליך ההסבה בין בסיס הנתונים המקומי והעברתו לענן.

במסיבת העיתונאים בנושא ההכרזות החדשות, סיפר ג'סי כיצד הוא רואה את המתחרים הטכנולוגיים של AWS. "אני מוכרח להודות שכשזיהינו לפני תשע וחצי שנים את נושא הענן והשירותים, היינו בטוחים שכל חברות ה'טכנולוגיה'  שמתמקדות רק בטכנולוגיה, יקלטו על מה אנחנו מדברים ויתחילו להתחרות בנו ואולי אפילו לנצח אותנו". לדבריו, "מאוד הופתענו לגלות שלקח להן כל כך הרבה זמן עד שהן הבינו שהענן ושירותי הרשת הם הדבר הנכון, והכיוון שצריך להתמקד בו".

לקוחות שבויים

ג'סי לא דיבר על יצרני החומרה (שרתים), תשתיות (תקשורת) ותוכנה (מערכות הפעלה), אלא כיוון ליצרני תוכנה שמתגאים בחידושי הטכנולוגיה של מעבדות המו"פ שלהם.

בין אם מדובר במוצר מקורי ובין אם במענה למשהו שהוצג על ידי המתחרים, יצרני התוכנה יודעים שהלקוחות שלהם יאמצו את הפתרונות, כי הם לקוחות שבויים. "הלקוחות שלנו הם חופשיים ולא שבויים של אף אחד", אמר ג'סי במענה לשאלה מה מבדיל את AWS משאר החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים