אקזיט כל ישראלי: סייבר ארק רוכשת את ויופיניטי ב-30 מיליון דולר במזומן

הרכישה, מסרה הקונה, נועדה להרחיב את היצע הפתרונות שלה בתחום ניהול והגנה על חשבונות פריבילגיים, מפני מתקפות מבוססות נוזקה

אודי מוקדי, מנכ"ל סייבר ארק

סייבר ארק (CyberArk) הישראלית רוכשת את ויופיניטי (Viewfinity), חברה ישראלית-אמריקנית בבעלות פרטית, תמורת 30.5 מיליון דולר במזומן.

ויופיניטי הוקמה על ידי כמה פעילים ותיקים בתחום התוכנה הארגונית: פרופ' ליאוניד שטילמן, שהיה מנכ"ל החברה, גיל רפפורט, המשמש כיום כמנכ"ל ודימיטרי ברבוי. השלושה שיתפו פעולה בכמה חברות, החל מאיידנטיפיי, שהוקמה על-ידי שטילמן ונמכרה ב-2006 ל-BMC, ועבור באקסוסופט (XOsoft) שנמכרה ל-CA באותה השנה תמורת מאה מיליון דולר.

ויופיניטי מספקת ניהול הרשאות ותוכנת בקרת אפליקציות. באמצעות ניטור אוטומטי, מבוסס-מדיניות, איתור איומים וטיפול במקרי תקיפה, החברה מנטרלת את הסכנות הטמונות במתן הרשאות אדמיניסטרציה לעובדים, על מנת להגן על נכסי החברה. הנרכשת ממוקמת במסצ'וסטס, ולה מחלקת מחקר ופיתוח בבית דגן ישראל. היא נוסדה בשנת 2007 ולה 300 לקוחות ארגוניים, בקשת רחבה של תעשיות כולל אנרגיה, טלקום, ממשל וחינוך.

הפתרון של הנרכשת מיועד לניהול ובקרת הגישה ליישומים על גבי תשתיות המחשוב הארגוניות, כך שהמשתמשים – במחשבים האישיים או שרתי Windows Server – יוכלו לקבל גישה מאובטחת ליישומים ומערכות בארגון. זאת, באמצעות מנוע לניהול זכויות המשתמשים שפיתחה החברה. המניע למימוש הפתרון מגיע מהצורך באבטחה יותר מהודקת על התכנים שזורמים בתוך הארגון, מה שנגזר מדרישות הרגולציה בעולם המערבי בשנים האחרונות.

הרכישה, מסרה הקונה, נועדה להרחיב את היצע הפתרונות שלה בתחום ניהול והגנה על חשבונות פריבילגיים, מפני מתקפות מבוססות נוזקה.

לעצור מתקפות מבוססות נוזקה כבר בנקודות הקצה

חשבונות פריבילגיים הפכו לנקודת פגיעות שכיחה עבור האקרים. אלה הם חשבונות אדמיניסטרטיביים, ששולטים בכל חלק בתשתית ה-IT הארגונית. הם חייבים להיות שם, כי זו הדרך לשלוט ב-IT. מנגד, גם לתוקף, הם מאפשרים שליטה מלאה בהכל.

סגירת העסקה צפויה ברבעון הקרוב. על פי סייבר ארק, "הרכישה תאפשר לצמצם את הגישה לאותם חשבונות, להרחיק אותם מהמשתמשים העסקיים, כך שהם יוכלו להשתמש רק באותן אפליקציות עסקיות שנדרשות להם לצורך העבודה. בדרך זו ניתן יהיה לעצור מתקפות מבוססות נוזקה כבר בנקודות הקצה, ובכך להגביל את הנזק הפוטנציאלי של ההאקרים שכבר חדרו".

הרכישה, ציינה סייבר ארק, תאפשר לה להציע הגנה מפני מתקפות כנגד שתי אוכלוסיות: משתמשי IT ומשתמשים עסקיים. הנרכשת מספקת את הפתרון שלה בצורת רישוי מסורתי וכן בתצורת תוכנה כשירות, SaaS.

אודי מוקדי, נשיא ומנכ"ל סייבר ארק אמר כי "הרכישה היא צעד נוסף שלנו ביצירת שכבת אבטחה נוספת ברשתות הארגונים, ומטרתה ההכרחית היא להגן על נכסי המידע בעל הערך. ניהול החשבונות הפריבילגיים בסביבת חלונות הוא חלק חשוב בעולם האבטחה, ואנו מבחינים בדרישה של לקוחות לכך".

באוגוסט השנה סייבר ארק רכשה את Cybertinel, הישראלית אף היא, תמורת עשרות בודדות של מיליוני דולרים. הייתה זו הרכישה הראשונה של סייבר ארק מאז הנפיקה בבורסת נסדא"ק, בערב ראש השנה לפני שנה. מאז הנפקתה בספטמבר לפני האחרון, שווי השוק שלה עומד על כמעט שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים