קשת, רשת וערוץ 10 מכריזים מלחמה על יו-טיוב ופייסבוק

גופי השידור הגדולים בישראל טוענים כי הפרסום בווידיאו ברשת עלול להביא לקריסת שוק הטלוויזיה ● במכתב למשרד התקשורת ולרשות השנייה הם קוראים לרגולטורים להתגייס למערכה

האם שוק הטלוויזיה בישראל עומד לקרוס בגלל הפרסום באינטרנט? איור: BigStock

קשת, רשת וערוץ 10 – שלושת גופי השידור הטלוויזיוני הגדולים במדינה – מכריזים מלחמה על הפרסום בווידיאו באינטרנט: במכתב ששלחו אמש (ג') למשרד התקשורת ולרשות השנייה מתריעים המנכ"לים שלהם כי שוק הטלוויזיה בארץ עומד לקרוס, בעקבות "פעילות אגרסיבית" של גופים כמו פייסבוק (Facebook) ובעיקר יו-טיוב (YouTube).

על פי נתונים של יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום בווידיאו ברשת עמד במחצית הראשונה של השנה על קצת יותר מ-10% מזה שהופנה לטלוויזיה: במהלך אותה התקופה זלגו לפרסום הסרטונים אונליין כ-78 מיליון שקלים והותירו את הטלוויזיה עם כ-817 מיליון. כתוצאה מכך, נגרמו הפסדים לזכייניות. יתרה מזאת, על פי המכתב, כניסתן של חברות הפרסום בווידיאו באינטרנט גרמה למשבר בשוק היצירה.

יו-טיוב היא המרוויחה הגדולה מזליגת התקציבים מהטלוויזיה לרשת, אולם גם פייסבוק, אתרי תוכן מקומיים ואתרים נוספים נהנים ממנה. המנכ"לים – אבי ניר מקשת, אבי צבי מרשת ויוסי ורשבסקי מערוץ 10 – טוענים כי "שחקנים אלה נהפכו לדומיננטיים בישראל, המשתלטים בהדרגה על נתחים גדולים והולכים של שוק הפרסום בווידיאו". לדבריהם, אין על הגופים הללו כל מגבלות ורגולציה, הם לא משלמים מסים ו-"פעולותיהם האגרסיביות כבר החלו ליצור אפקט דומינו של פגיעה בגופי השידור". סובלים מכך, ציינו המנכ"לים, גם "מפיקים ואלפי עובדים בתעשייה".

למעשה, טוענים ניר, בן צבי ו-ורשבסקי כי אם הנושא לא יוסדר, שוק הטלוויזיה בארץ יקרוס. על כן, הם דורשים במכתב, אותו הפנו למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, וליו"רית הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', "התגייסות של כל הגורמים הרגולטוריים להביא לאסדרה כוללת של שוק השירותים האודיו־ויזואליים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי שם בדוי

    אני מכריז מלחמה על ארה"ב וקנדה!

אירועים קרובים