גרטנר: שוק כלי אינטגרציית הנתונים יצמח מ-2.4 ל-3.4 מיליארד דולר עד 2019

חברת המחקר צופה גידול שנתי של 7.7% לתחום ● על פי נתוניה, אינפורמטיקה מובילה בעולם שילוב הנתונים, ולאחריה: יבמ, סאפ, אורקל וסאס

נרכשה באופן סופי. אינפורמטיקה

שוק כלי אינטגרציית הנתונים עמד בשנת 2014 על 2.4 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול בשיעור של 6.9% לעומת שנת 2013. שיעור צמיחה זה גבוה מהממוצע בשוק התוכנות הארגוניות בכללותו, בשל החשיבות הקריטית שלו, כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

חברת המחקר צופה כי התחום יחווה גידול שנתי ממוצע של 7.7% עד שנת 2019, ויעמוד בסוף העשור על 3.4 מיליארד דולר. אינפורמטיקה (Informatica), המיוצגת בארץ על ידי אמן, מובילה את התחום זו השנה העשירית ברציפות.

על פי גרטנר, "הצורך של הארגונים לשפר את הגמישות של תשתיות ה-IT שלהם מגדיל את המיקוד שלהם בתחום שילוב הנתונים. מנהלי IT מבינים כי שילוב נתונים הוא היבט קריטי של ניהול המידע בארגון, וכי נדרש לעשות זאת לכל רוחב הארגון".

גרטנר טבעה את המונח "רגעים עסקיים", בהקשר של עסקים דיגיטליים. מדובר בהזדמנויות קצרות זמן, המשלבות יחדיו שורה של אירועים הכרוכים באנשים, עסקים, ודברים שמושכים את תשומת הלב של חברות. החברות רוצים לרתום את הנתונים על מנת "לתפוס" את הרגעים הללו, וזה מחייב תמיכה של אינטגרציית נתונים. "יש לבודד את הנתונים המשולבים, לשים אותם במעין ארגז חול כדי לנתח אותם, להעבירם באופן פיזי או וירטואלי, ללא קשר למקום שבו הם נמצאים – ולעשות זאת בזמן אמת", נכתב. "קבלת הנתונים לאחר שנלכדו וטופלו, תביא למצב בו הארגון יוכל להציע הצעות אטרקטיביות יותר ללקוחות, הן ברמת המוצרים והן ברמת השירות, עם אינטראקציות ישירות ותכופות עם צוותי המכירות והמנהלים".

בריבוע הקסם (Magic Quadrant) לתחום כלי שילוב נתונים, קובעת חברת המחקר כי אינפורמטיקה מובילה אותו לשנת 2015 – הן מהיבט של יכולת ביצוע, והן מבחינת חזון החברה.

שניה מדורגת ברביע המובילות יבמ (IBM), ולאחריה סאפ (SAP), אורקל (Oracle) וסאס (SAS). ברביע "בעלות האתגר", נמצאת מיקרוסופט (Microsoft) לבדה.

על כלי אינפורמטיקה כותבים האנליסטים של גרטנר כי, "הם מספקים גמישות בפיתוח ומקלים על ארגונים במחלקות ה-IT ובמחלקות העסקיות לתפעל, ולעשות שימוש חוזר במהירות וביעילות במידע. הם תומכים בכמויות גדולות ומורכבות של מידע, תוך שיפור אמינות, זמינות, ותובנות עסקיות. הם מספקים חדשנות ליצירת יכולות עסקיות תחרותיות, בשל תמיכה במגמות החדשות בעולם המחשוב הארגוני, כגון, Big Data ומחשוב ענן". מנגד, מציינים החוקרים, "ההודעה על רכישתה הצפויה של החברה יוצרת אי ודאות מסוימת בקרב הלקוחות, לגבי מפת הדרכים העתידית שלה. עוד הביעו לקוחות אי הבנה לגבי מודל התמחור והרישוי, וחלקם טענו כי הוא גבוה ביחס לחלופות הקיימות בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים