תא"ל אילה חכים תמונה למנמ"רית מזרחי טפחות

תא"ל חכים תחליף בתפקיד את צבי אגרוביץ', ששימש עד לאחרונה כראש אגף ב-iteam ומונה לפני כתשעה חודשים למחליפו הזמני של סמי קינן - מי שעמד בראש iteam בין 2004 ל-2012 והתפטר בקיץ שעבר ● מינויה טרם אושר על ידי הנהלת הבנק ● כמחליפה ביחידת לוט"ם מונה באחרונה דני ברן, שהועלה עם המינוי לדרגת תת אלוף

תת-אלוף אילה חכים, המפקדת היוצאת של יחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב, תמונה ככל הנראה למנהלת iteam, זרוע המיחשוב של בנק המזרחי-טפחות – כך נודע לאנשים ומחשבים. חכים גברה על מועמדים מתוך הבנק ומחוצה לו, ביניהם כמה מבכירי ענף ה-ICT הישראלי. יצוין, כי מינויה טרם אושר על ידי הנהלת הבנק.

תא"ל חכים תחליף בתפקיד את צבי אגרוביץ', ששימש עד לאחרונה כראש אגף ב-iteam ומונה לפני כתשעה חודשים למחליפו הזמני של סמי קינן – מי שעמד בראש iteam בין 2004 ל-2012 והתפטר בקיץ שעבר. קינן החליף את אריק אורלב – מנמ"ר מחיש (שמה הקודם של זרוע המיחשוב של הבנק), לפני קרוב לעשור. במהלך תקופת עבודתו בבנק, היה שותף קינן לשורה ארוכה של פרויקטי מיחשוב, שנועדו לסייע לבנק לעמוד בצמרת החזית הטכנולוגית של מערכת הבנקאות הישראלית. הוא הוביל תפישה מערכתית לפיה האינטרנט הוא הכיוון שלקוחות הבנקים הולכים אליו, ולכן יש להשקיע בו את מירב המשאבים. כמו כן, הוביל קינן את פיתוח הסניפים, תוך יישום טכנולוגיות שמבטאות את הרב-ערוציות.

חכים פרשה באחרונה מצה"ל לאחר שעברה את גיל הפרישה מהצבא. כמחליפה ביחידת לוט"ם (ר"ת היחידה לתיקשוב וטכנולוגיות מידע) מונה דני ברן, שהועלה עם המינוי לדרגת תת אלוף.

תא"ל חכים הייתה המפקדת השלישית של לוט"ם. היא האישה הראשונה שהגיעה לדרגת תא"ל במערך המיחשוב הצה"לי והשלישית בדרגה זו בצה"ל בכלל. היא מונתה לתפקיד מפקדת לוט"ם ב-2009 ולפני כן שימשה מפקדת יחידת ממר"ם.

לוט"ם מרכזת את תחומי ה-ICT בצבא ומספקת שירותים שונים בתחומי התמחותה ליחידות צה"ל השונות ולגופים ביטחוניים נוספים. היחידה מורכבת מכמה מרכזי מיחשוב ותקשורת, ביניהם ממר"ם, שעליו פיקדה חכים, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים.

לדברי חכים, היא נשארה בצבא, כי "אני מאמינה במה שאני עושה, בציונות בלי מירכאות". תא"ל חכים התגייסה לצה"ל ב-1979 ועברה מסלול מיחשוב מקצועי מלא: החל מקורס תכנות, ניתוח מערכות וניהול פרויקטים והכשרת הנדסאית. היא כיהנה כראש מדור בממר"ם ובממט"ל (יחידת המיחשוב של אגף הלוגיסטיקה) ולאחר מכן כיהנה שם אף כראש ענף. ב-1999 היא עברה לאגף המודיעין בצה"ל, שם הייתה מפקדת יחידת המיחשוב, יחל"ם. בסוף 2005 עברה ליחידת לוט"ם, כסגנית מפקד, והייתה מעורבת בשינוי הארגוני שעברה היחידה. במאי 2006 מונתה חכים למפקדת ה-14 של יחידת ממר"ם והייתה לאישה השנייה ששימשה בתפקיד זה. היא בעלת תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים.

תא"ל חכים זכתה בחודש שעבר בפרס מנהל מערכות המידע המצטיין לשנת 2013 ע"ש לודוויג מיטווך ז"ל, מייסד חברת י.א. מיטווך ובניו – NCR. הפרס הוענק לה במסגרת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. בנימוקי ההחלטה על הענקת הפרס, כתבו ראשי לשכת מנתחי מערכות, כי "הבחירה בתא"ל חכים מבוססת על הישגיה כמנהלת מערכות המידע והתקשוב הבכירה בצה"ל: על הובלת התקשוב בצה"ל ויחידת לוט"ם אל קדמת הטכנולוגיה, בסביבה סוערת ורווית שינויים, על חלקה המשמעותי בקידום אפקטיביות ומעמד התקשוב וטכנולוגיית המידע, על המופת האישי לדור שלם של מקצועני תקשוב וטכנולוגיית מידע, ועל שירותה ותרומתה האישית ורבת השנים לצה"ל ולביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

לא ניתן היה להשיג את תגובתה של חכים לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נירה גזית

    אילה חכים עשתה קריירה מרשימה בתחום המחשוב בנושאי פיתוח וניהול. היא שילבה טכנולוגיות חדשות והביאה את מערך התקשוב להישגים מצוינים. אני מעריכה את פעלה והישגיה.

אירועים קרובים