יאיר פראנק, מנהל רשות התקשוב: "הממשלה תתחיל ליישם ענן כבר השנה"

"המטרה היא לעבור לענן פרטי בכל משרדי הממשלה", אמר פראנק ● לדבריו, "אנחנו נחושים להציע חבילת שירותים מקוונים שתייתר את הצורך בהגעה למשרדים" ● וגם: איזה אתר ממשלתי הוא הכי פופולרי?

יאיר פראנק, ראש הרשות לתקשוב הממשלתי. צילום: קובי קנטור

"הממשלה תתחיל כבר השנה במהלכי אפיון ותכנון, במטרה לעבור לענן פרטי בכל משרדי הממשלה", כך הודיע יאיר פראנק, מנהל רשות התקשוב הממשלתית, בהופעה פומבית ראשונה שלו לאחר מינויו לתפקיד.

פראנק דיבר בפאנל אותו הנחה בנושאי אתגרי ה-IT במגזר הממשלתי בפרט ובמגזר הציבורי בכלל. הפאנל התקיים במסגרת הכנס החצי שנתי של המנמ"רים והמנכ"לים, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי מקצוע ובהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

רשות התקשוב הממשלתית הוקמה במסגרת הרפורמה לשינוי ארגוני שעליה החליטה הממשלה הקודמת, ערב פירוקה, והיא פועלת תחת משרד ראש הממשלה.

בדבריו ציין פראנק כי "כל משרדי הממשלה יהיו בענן פרטי ורק שירותים מיוחדים יוכלו לעבור לענן ציבורי, אם נוכל להעניק להם את אמצעי אבטחת המידע הנדרשים. הנושא ייבדק בכל משרד כשלעצמו".

"הממשלה משקיעה מאמצים רבים במימוש חזון האזרח במרכז והיא נחושה בדעתה לתת לאזרחים חבילת שירותים מקוונים, שילוו באמצעי הזדהות חזקים", ציין. "המטרה היא לצמצם עד כמה שאפשר את הביקורים הפיזיים של האזרחים בלשכות השירות הממשלתיות ולצמצם את הביורוקרטיה".

ממשלה דיגיטלית?

"אנחנו רוצים להגיע למצב שבו הפעילות מול משרדי הממשלה תהיה כולה דיגיטלית ובמקביל, להנגיש שירותים רבים לקבוצות באוכלוסייה שאין להם נגישות לרשת", אמר פראנק. "כדי להגיע למצב הזה, עלינו להשקיע בתהליכים פנים ארגוניים".

"כיום מדברים על שער הממשלה, כאשר הכוונה היא להביא את השירות לאזרח דרך הרשת למקום אחד. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו התהליכים יהיו חוצי משרדים", הוסיף פראנק. "כדי שזה יקרה, עלינו להגיע לזרימה חופשית וחלקה יותר של המידע בין משרדי הממשלה".

הוא הוסיף שבניגוד למה שרבים חושבים, כבר כיום נהנים אתרי הממשלה ממספר כניסות גבוה, כאשר האתר הפופולרי ביותר ביניהם הוא זה של השירות המטאורולוגי, עם 12 מיליון ביקורים. אחריו נמצא האתר של רשות המיסים עם 6.5 מיליון כניסות.

לסיום אמר פראנק כי "רשות התקשוב הממשלתית תעבוד בשיתוף פעולה עם המנמ"רים במשרדי הממשלה כי בסופו של דבר, אנחנו גוף אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים