מוטי סדובסקי, SAS ישראל: "השימוש בכלים אנליטיים ישפרו את יכולות הצבא בשדה הקרב העתידי"

עוד הוסיף כי "האנליטיקה מסוגלת לתת את החיזוי לתרחישים מסוימים על סמך מידע מהעבר, לבצע אופטימיזציה של תהליכים, חקר, והפקת תובנות - כדי לממש את יעדי הצבא להיות חכמים ויעילים"

מוטי סדובסקי, מנכ"ל DSC

"קיים ערבוב מונחים בקרב רבים בין אנליטיקה לבין BI וזו טעות. BI מאפשר חקר מידע קיים וכבודו במקומו מונח, הוא קיים כבר שנים וכולנו נעזרים בו. האנליטיקה עושה הרבה דברים מעבר לזה." דברים אלו אמר מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר ביטחון ב-SAS ישראל, בכנס התקשוב הצבאי C5I שנערך בתחילת השבוע במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה.

"האנליטיקה מסוגלת לתת את החיזוי לתרחישים מסוימים על סמך מידע מהעבר, לבצע אופטימיזציה של תהליכים על סמך מידע, חקר והפקת תובנות על פיו לגורם המקבל החלטות בצורה המהירה ביותר וזאת כדי לממש את יעדי הצבא להיות חכמים ויעילים כפי שהציג זאת תא"ל איל שלזינגר הקשר"ר", אמר סדובסקי וציין את התחומים ש-SAS העולמית נותנת להם מענה מזה שנים וכעת גם בשוק הישראלי.

לדבריו צה"ל כבר משתמש בכלי אופטימיזציה של SAS לצרכים פנים ארגוניים חשובים ביותר דוגמת שיבוצי כוח אדם ותכנון מערכים, ניתוח מידע בנושאי כ"א, חלפים, תחקור מידע רפואי (מערכת לניטור תחלואה אורתופדית שזכתה בפרס הצטיינות ב-2014), ועוד.

"התצורה שבה אנו עובדים היא איסוף המידע ממקורות שונים בהתאם לשאלות המחקר" הסביר סדובסקי. "כל המידע נכנס למאגר Big Data חכם המסוגל לתת מענה מהיר ביותר בהתאם לשאלות המחקר ולצורך המבצעי/פיננסי", הוסיף. "מדובר במאגרי מידע גדולים מאוד המבוססים Hadoop, או כל בסיס נתונים אחר, הפועלים במהירות גבוהה על מנת לשרת את המשתמש ולתת מענה מיידי לכל שאלת חקר. העיבוד האנליטי של המידע מבוצע באמצעות כלי חקירה שמותאמים לנושא של החקירה, בין שמדובר בחיזוי, ניתוח What if, אופטימיזציה, ניתוח תהליכי תחזוקה ושיפורם, ניתוח אנומליות, ניתוח טקסטואלי ועוד רבים אחרים, ולבסוף המידע הרלוונטי מוצג למקבלי ההחלטות בממשקים ובכלים מתקדמים ביותר המאפשרים לראות רק את המוץ מתוך המון התבן ולקבל החלטות איכותיות ובמהירות רבה." אומר סדובסקי.


בחלק אחר של הרצאתו התייחס סדובסקי לתחום הסייבר המאפשר לארגונים דוגמת צה"ל להפחית את רמת הסיכונים בתחום האבטחתי. "SAS פיתחה מערכת בשם SAS Cybersecurity המבוססת אנליטיקה כמעט בזמן אמת ומאפשרת הפקת תובנות במהירות שיא, והמבוססת על זיהוי אנומליות, עבודה לפי חוקים, חיזוי והצגת קשרים", אמר. "מערכות שלנו פועלות לא רק במערכות צבאיות אלא גם בארגונים גדולים וברמת מדינות המבקשות להקטין את הסיכון הסייברי במערכות המידע וברשת, באינטרנט של הדברים, ובקרב משתמשי המערכת. כאן מקבלי ההחלטות מקבלים מידע אודות חריגים, מוצגים בפניהם תרחישי תקלה על סמך הסתברויות ומה ההשלכות שלהן על הארגון. כמו כן המערכות האלו גם יכולות לייצר קשרים בין חלקי מידע שונים, ולהציגם בתצורה גרפית מתקדמת.

לסיום הציג סדובסקי את נושא ה-Text Analytics ואת המיומנות המיוחדת שיש ל-SAS בניתוח כמויות רבות של מסמכי טקסטים ב-30 שפות, ניתוחם באמצעות כלי Machine Learning ובניית חוקה והצגת הקשרים על סמך מערכת חוקים. "זוהי דוגמה ליישום אנליטיקה בעולם של Big Data בו מידע מפורמט וטקסטואלי משמשים יחדיו לחקר והפקת תובנות אנליטיות." אמר סדובסקי בסיום דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים