שי אוזון, One1: "ענף ה-IT המקומי – במגמת צמיחה"

"ניתן לראות זאת בהשוואה בין הפעילות של החציון הראשון השנה לעומת זה המקביל לו אשתקד, וזה סימן מבשר טובות", אמר אוזון, מנכ"ל הקבוצה

שי אוזון, מנכ"ל One1. צילום: קובי קנטור

"שוק ה-IT המקומי חווה השנה שיפור לעומת אשתקד. אנחנו מבחינים בכך בהשוואה בין הפעילות של החציון הראשון השנה לעומת זה המקביל לו אשתקד, וזה סימן מבשר טובות", כך אמר שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1.

אוזון דיבר בפתח הכנס השנתי של One1 לתכנון ובקרה של אסטרטגיה ותוכניות עבודה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון שרתון תל אביב, תחת הכותרת "From Strategy to Execution". הנחתה את האירוע גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של החברה.

לדברי אוזון, "אנחנו צופים שבמחצית השנייה של השנה ישתחררו יותר תקציבי IT. להערכתי, נראה ב-2015 יותר פרויקטים לעומת 2014".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

בהתייחסו לנושא הכנס הוא אמר כי "אסטרטגיה מבוססת חזון ומימושו הם נושאים הקרובים לליבו של כל מנהל". הוא סיפר כי "מדי שנה אנחנו, ב-One1, לוקחים את כל המנהלים ויוצאים מחוץ למשרדים למשך יומיים, על מנת לחשוב חשיבה אסטרטגית ולהגות מודלים עסקיים חדשים. מהמפגשים עולים רעיונות עסקיים אותם אנחנו מנסים ליישם".

"אחד האתגרים הניהוליים שלי הוא איך להוציא את הכול לפועל, איך ליישם את ההחלטות שקיבלנו", אמר אוזון. "אנחנו בונים חשיבה אסטרטגית, עם כמה רעיונות. האתגר הוא איך לוודא ולדאוג שהרעיונות מתקדמים – ואיך עושים בקרה על ההתקדמות שלהם".

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1. צילום: קובי קנטור

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1. צילום: קובי קנטור

הוא סיים בציינו כי "במקרה שלנו, הסנדלר לא הולך יחף. הטמענו את הכלי אותו אנחנו מפיצים ומייצגים בבלעדיות בארץ – MSP (ר"ת My Single Point). מדובר במערכת שממכנת את תהליכי הליבה בארגון ויוצרת מוטת שליטה. היא מאפשרת קבלת החלטות שיובילו את הארגון למימוש האסטרטגיה העסקית שלו".

"צריך להתארגן אחרת לעולם הדיגיטלי והנייד"

גלית פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT ב-STKI, הציגה את מגמות העל הטכנולוגיות השוטפות את העולם שלדבריה "משפיעות על ה-IT בארגונים. לכן, יש צורך בניהול נכון של ה-IT, צריך להתארגן אחרת בבואנו אל עולם דיגיטלי, ענני, חברתי ונייד".

היא ציינה כי "מערכי ה-IT בארגונים נחלקים לשני עולמות: עולם אחד עם מערכות יציבות, שאנחנו עובדים איתן שניים-שלושה עשורים, כמו ERP ,CRM, משאבי אנוש ותפעול אמיתי. באחרונה נולד עולם חדש, המכיל את המובייל, המחשוב החברתי, Analytics ומענה בזמן אמת. הוא בא עם יציאה לענן, האינטרנט של הדברים, אפליקציות למובייל ו-API – וכל זה עם צמצום או אי הגדלה של תקציבי ה-IT".

גלית פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT ב-STKI. צילום: קובי קנטור

גלית פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT ב-STKI. צילום: קובי קנטור

"לכן", אמרה פיין, "נדרשת אסטרטגיית IT חדשה. יש להבין כי הקשר בין ה-IT לצרכנים שלו, המשתמשים הפנימיים והחיצוניים, השתנה. הצרכנים צורכים את ה-IT אחרת, השירותים אותם נדרש ספק ללקוחות שונים לגמרי. המנמ"ר נדרש להיות קוסם בהתאמת ה-IT למשתמשים, עם לימוד ההיסטוריה, הפרטנות וההתאמה אישית".

"דוגמה טובה לשירות קסום כזה היא משוגע שרץ עירום על מסלול המראה בשדה תעופה בארצות הברית, והביא להשבתת השדה ולעיכוב בהמראות. אחת החברות יצרה מענה בזמן אמת ושלחה לנוסעים סדרת שאלות: 'האם אתה רוצה להמתין לטיסה, האם רוצים מלון, האם רוצים שדה תעופה אחר, ואז מחכה לכם הסעה'. זהו השירות שהלקוחות מצפים לו כיום. פיתוח אפליקציית מובייל הוא קצה הקרחון – נדרש גיבוי וטיפול של מערכות IT רבות מאחורה", הוסיפה.

"בסוף התהליך של שינוי ה-IT, הכול יחובר על פלטפורמה, על HUB ש-'ימשוך' ויחבר את כלל הרכיבים למקום אחד. יש מערכות מסורתיות ויש ליצור על בסיסן עולם חדש. המערכות הללו ימשיכו לפעול עוד 20 שנים וה-HUB יהיה הליבה החדשה לחיבור העולם החדש לישן. אנחנו נמצאים כיום לקראת שינוי עסקי הליבה של ה-IT. לקראת השינוי הזה נדרשות שקיפות ויכולת מדידה, משהו שלא היה קיים עד היום ב-IT", אמרה.

פיין סיכמה באמרה כי "עולם ממשל ה-IT משתנה והופך להיות אינטגרלי ולא חד פעמי, אלא משהו מתמשך, המטפל ועובר דרך כל משימות ה-IT שלנו. בעתיד יקום גוף שיעמוד בצומת בין הביזנס וה-IT, יבדוק את שני העולמות ויתכלל ביניהם. ה-IT יידרש להיות גמיש, אג'ילי ומדיד, ומה שיניע אותו יהיה הערך העסקי שהוא יניב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים