טדי שגיא קונה את Plus500 ב-460 מיליון ליש"ט

פלייטק של שגיא תרכוש את חברת המסחר המקוון, שהמניות שלה קרסו בשנה האחרונה לאחר שנדרשה לבדוק את המערכות שהיא מפעילה נגד הלבנת הון

טדי שגיא. צילום: יח"צ

עוד רכישה שמבצע טדי שגיא: הוא שוב מריח הזדמנות והודיע על רכישת חברת המסחר המקוון הישראלית Plus500, שהמניות שלה קרסו בתקופה האחרונה בלונדון. הרכישה תתבצע באמצעות פלייטק, שבבעלותו של שגיא, ושווי העסקה עומד על 459.6 מיליון ליש"ט (כ-703 מיליון דולר).

לפי תנאי העסקה, כל אחד מבעלי המניות של הנרכשת יקבל 400 פני, או 4 ליש"ט, למנייה.

המניות של Plus500 קרסו בשנה האחרונה ב-36.67% ובשלושת החודשים האחרונים – ב-40.76%. הסיבה לכך היא שעלה חשש כי לקוחות של החברה, שעוסקת ב-CFD – מסחר באמצעות האינטרנט בחוזי הפרשים על ניירות ערך וסחורות, מבצעים הלבנת הון. כתוצאה מכך נדרשה החברה על ידי הרשויות בבריטניה לבדוק את מערכות ה-AML (ר"ת Anti Money Laundering) שלה ולאחר הבדיקה, חלק מהחשבונות הוקפאו. החברה אף הפסיקה לצרף לשורותיה לקוחות חדשים.

עם זאת, בימים האחרונים שער המנייה שלה נסק ועל אף שנחתך בעשרות אחוזים, הוא עדיין יותר מכפול מהשער ביום הנפקת החברה.

מור ווייזר, מנכ"ל פלייטק, אמר כי "הרכישה תגדיל את ההכנסות שלנו באופן מיידי. שילוב שני העסקים הוא חיוני ומאפשר לנו להעביר את המוצרים והשירותים שלנו למגוון רחב יותר של עסקי מסחר פיננסיים, תוך שנמשיך ליישם את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה".

גל הבר, מנכ"ל Plus500, ציין כי "פלייטק יכולה לספק לנו תשתית ומומחיות נוספת עבור מיומנויות הליבה שלנו בתחומי המוצרים, הטכנולוגיה והשיווק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים