עוד אקזיט ישראלי: HP רוכשת את קונטקסטרים תמורת 80 מיליון דולר

החברה פיתחה תוכנה המסייעת לפשט את תחום התקשורת, בהתבסס על פרויקט הקוד הפתוח OpenDaylight ● עם השלמת הרכישה היא תצורף לחטיבת פתרונות התקשורת של HP

נרכשת. ContexTream

HP רוכשת את קונטקסטרים (ConteXtream) הישראלית – כך הודיעה ענקית המחשוב אמש (ג'). פרטי העסקה לא פורסמו אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי היא עומדת על כ-70-80 מיליון דולר.

החברה הנרכשת פועלת בתחום ה-NFV – וירטואליזציה של פונקציונליות של רשתות תקשורת. היא פיתחה תוכנה המסייעת לפשט את תחום התקשורת: הטכנולוגיה שלה מבוססת על פרויקט הקוד הפתוח OpenDaylight, שאימצה HP. הנרכשת מאפשרת לספקיות תקשורת סלולר למנף את חומרת השרתים הקיימת שלהם ובעזרת הכנסת תוכנה ו-וירטואליזציה לשכבת הרישות – לספק ללקוחות (המנויים של ספקיות הסלולר) שירותים ויכולות תקשורת רבות יותר. זאת, בהתבסס על וירטואליזציה של תפקוד הרשת – העברת חלק מהפונקציות שברשת מהחומרה לתוכנה או לתוכנה בענן. הפתרונות של קונטקסטרים לספקיות שירותי התקשורת גורמים לרשת להיות גמישה יותר, על בסיס תפיסת רישות מוגדר תוכנה (SDN).

בעבר, התחום לא נחשב משמעותי, עד שהפך לחשוב ב-2012, כש-VMware רכשה את Nicira כדי לפתח פתרון NSX לווירטואליזציה של שכבת הרישות.

קונטקסטרים נוסדה ב-2006 על ידי שרון ברקאי, שבעבר הקים את שיר נטוורקס – חברה אותה רכשה סיסקו (Cisco) תמורת 100 מיליון דולר. חברה נוספת שברקאי הקים היא Xeround Systems. מייסדים נוספים של קונטקסטרים הם נחמן שלף, לשעבר בכיר ב-3Com, ואריק בן חמו, לשעבר יו"ר פאלם (Palm) ויו"ר 3Com.

עד כה גייסה קונטקסטרים 29 מיליון דולר, מקרנות הון-סיכון בארץ ובחו"ל, ובן חמו אף היה אחד המשקיעים בה בתחילת הדרך. מטה החברה נמצא במאונטיין ויו שבקליפורניה והיא מעסיקה צוות פיתוח בישראל. יש לה כמה לקוחות גדולים, ספקיות תקשורת סלולר בארצות הברית ומחוצה לה, והפתרונות שלה משרתים עשרות רבות של מיליוני מנויים.

הצפי: שוק של 11 מיליארד דולר – ב-2018

עם סיום הרכישה תצורף הנרכשת לחטיבת פתרונות התקשורת של HP. בכיר מאוד בחטיבה הוא הישראלי סער גילאי, יליד קנדה ובוגר ממר"ם. בעברו עבד גילאי בכמה סטארט-אפים, אחר כך בסיסקו ולאחר מכן היה מנהל בכיר ב-3Com. גילאי אף היה אחראי על מכירתה של החברה ל-HP. כיום הוא סגן נשיא בכיר ומנכ"ל היחידה ל-וירטואליזציה של פונקצית הרשת אצל ענקית המחשוב. שלף, המשמש כיו"ר ומנכ"ל קונטקסטרים, ימשיך לנהל את הנרכשת בתוך HP – וידווח לגילאי.

גילאי כתב אמש בבלוג של HP כי "רכישה זו תחזק עוד יותר את ההובלה של HP בשוק ה-NFV, המצוי בצמיחה מהירה. זה שוק שכמה מהאנליסטים צופים כי יגיע להיקף של 11 מיליארד דולר בשנת 2018".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים