HP מאשרת את הפיצול; תפטר אלפי עובדים

החברה הודיעה כי תתפצל לשתי חברות: אחת שפונה לשוק הצרכני ושנייה - לשוק הארגוני ● HP תפטר 5,000 עובדים נוסף על ה-50 אלף שעל פיטוריהם הודיעה מוקדם יותר השנה

מג ויטמן, מנכ"לית HPE. צילום: פלי הנמר

ענקית המחשוב HP אישרה את הידיעה לפיה היא תתפצל לשתי חברות: האחת תעסוק במכירת מחשבים אישיים ומדפסות והשנייה – במחשוב ארגוני, לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים – מקוונים ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ). החברה צפויה לפטר 5,000 עובדים, נוסף על 50 אלף העובדים שהיא הודיעה על פיטוריהם, בתוכנית רב שלבית, מוקדם יותר השנה.

בהודעה שפורסמה היום (ב') הודיעה HP כי שתי החברות תהיינה ציבוריות. החברה שתעסוק במחשוב ארגוני תיקרא Hewlett-Packard Enterprise וזו שתעסוק במחשוב אישי ומדפסות תיקרא .HP Inc. מג ויטמן תהיה נשיאת ומנכ"לית החברה שתפנה לארגונים ודיון ווייסלר יעמוד בראש החברה למגזר הצרכני. תהליך הפיצול צפוי להסתיים בסוף שנתה הכספית 2015 של החברה.

לדברי ויטמן, "חלוקת HP תהיה טובה לשתי החברות. הפיצול יביא לגמישות שנדרשת בהתמודדות בשווקים דינמיים. נוכל לתת מענה טוב יותר לצרכים המשתנים במהירות של השוק".

יחד עם הפיצול תפטר HP כ-1.5% מכוח העבודה שלה. באוקטובר אשתקד, הפעם האחרונה בה פרסמה ענקית ה-IT את מספר העובדים שלה, הוא עמד על 317,500, אולם החברה הודיעה כי פיטרה מאז בין 11 אלף ל-16 אלף איש.

אנליסטים רואים את המהלך כחיובי. זאת, לאור העובדה שלפי נתוני IDC, בשנה שעברה עקפה לנובו (Lenovo) את HP בהיקף המכירות של המחשבים האישיים – אחרי שנים ש-HP הובילה בתחום. בעולם הטלפונים החכמים ענקית המחשוב האישי אינה שחקנית כלל ואילו בעולם הטאבלטים היא מדשדשת. למרות מהלכים רבים אותם ביצעה בשנים האחרונות, כולל פיטורים של אלפי עובדים, היא עדיין נדרשת להחזיר את אמון המשקיעים בה.

עסקי ה-PC והמדפסות של HP חוו גידול של 3.1% בשלושת הרבעונים האחרונים, ואילו עסקי החומרה והשירותים חוו קיטון של 19%. אנליסטים ציינו כי "מצבה של HP גרוע יותר, כאשר היא מנסה לרדוף אחר לקוחות ארגוניים – מאשר כשהיא מנסה למכור לצרכנים. בתחום הארגוני עסקיה מתכווצים בצורה מעוררת דאגה".

"HP ניצבת בפני שורת בעיות, שחלקן אינן קשורות זו לזו, וייתכן כי הפרדת הכוחות בין המיחשוב הצרכני לזה הארגוני עשוי לשפר את מצבה בשווקים מול מתחרותיה", ציינו האנליסטים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהוהא

    כן, דיגיטל הייתה חברה מופלאה, אבל היא נרכשה ע"י קומפאק, שנרכשה ע"י HP. בעצם HP המקורית היא בכלל Agilent - חברה שמקורה בספין-אוף מ-HP המייצרת ציוד רפואי ציוד בדיקה ורכיבים אלקט', שעדיין משמרת את רוח החברה המקורית גם בחדשנות וגם בהבאת ערך מוסף ללקוחותיה. HP של היום היא צל חיוור של הברה שהקימו בגראג' היולט ופקארד.

  2. דיגיטל

    סוף כל סוף קיבלו שכל כל המיזוג והבליעה של דיגיטל היתה טעות אחת גדולה דיגיטל התמקדה אך ורק במיחשוב האירגוני והיה לה מוצר טוב והדבר הכי חשוב : היה לה שרות טוב מהרגע שהתמזגה ב-HP קיבלה את כל המחלות הרעות של השרות של HP שום דבר טוב לא נותר מהשרות של דיגיטל ודווקא השרות הטוב של דיגיטל הוא זה שהביא לה לקוחות, הוא זה שהלקוחות נשארו נאמנים ואת הדבר הכי טוב והכי יקר של דיגיטל הרסו במחי יד, מישהו שם קיבל בונוס לפני 10 שנים והיום אוכלים את הח... הלוואי שיחזירו עטרה ליושנה

  3. ח

    אולי כדאי היה לשקול לפצל את החברה לעורכי דין ולכל השאר

אירועים קרובים