557 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו במערכות ישראל

הם מהווים חלק מ-23,320 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ● אלוף (מיל') שלמה ענבר, הקשר"ר לשעבר: "ביום זה אנחנו מעלים על נס את תרומתם העליונה והחשובה של הנופלים, ומשתתפים בכאבן של המשפחות השכולות"

האתר להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. צילום: אתר העמותה

557 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40 ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמתחיל הערב (ג'). ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,320 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנהרגו מאז 1860.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

"יום הזיכרון הוא היום בו אנחנו מעלים על נס את התרומה העליונה והחשובה, שאין בלתה, של החללים והנופלים במערכות ישראל. הם תרמו לקיום ומימוש חזון הדורות של קיבוץ גלויות ובניית מדינה מחודשת לעם היהודי בארץ ישראל", אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, בראיון לאנשים ומחשבים.

ענבר שימש כקשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) ומפקד יחידה 8200 ולאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון. לדבריו, "ביום זה אנחנו משתתפים בכאבן של המשפחות השכולות, לרבות סבים וסבתות, אבות ואמהות, דודים ודודות, אחים ואחיות, חברים וחברות של הנופלים". ענבר אמר כי "המשפחות השכולות הן קרן האור שעליה נישא הכאב יום יום, שעה שעה, אך הן גם מקור לתקווה ולגאווה".

אלוף (מיל') שלמה ענבר, לשעבר הקשר"ר.  צילום: פלי הנמר

אלוף (מיל') שלמה ענבר, לשעבר הקשר"ר. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

"מדינת ישראל מצויה כיום בתוך מזרח תיכון שסוע, קרוע ועטוף יגון, כאב ועצב – כאשר אויבינו נלחמים והורגים זה את זה", ציין. "מדינתנו הפורחת היא דוגמה כיצד ברצון ובהקרבה בנינו מדינה שהיא לתפארת. ישראל כולה, על מפעלותיה, היא המצבה החיה לנופלים".

"כמי שבא מדור תש"ח אני זוכר את המלחמה של מעטים מול רבים. אז לא ניצחנו בזכות הכוח – אלא בזכות הרוח. זו רוח של 'ביחד'. מי ייתן ובשמם של הנופלים, אותה רוח של תש"ח תהיה בימינו אלה וגם בעתיד", אמר אלוף (מיל') ענבר.

"מי ייתן והשנה הבאה תהיה לא פחותה בעשייה ובהישגים מהשנה האחרונה. הנופלים לא נפלו לשווא. במותם ציוו לנו את החיים. לאורם נמשיך ונשפר", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים