מנמ"רים ברשויות המקומיות מדגימים: כך אנחנו מבצעים את המהפכה הדיגיטלית

ליאורה שכטר מתל אביב, יהוד מרסיאנו מבאר שבע ואמיר זיו מהרצליה הציגו את ההתפתחויות בתחום ● מרסיאנו סיפר על הפרויקטים הדיגיטליים-חינוכיים המבוצעים בעיר ואמר כי "אנחנו מקפידים לזכור שהטכנולוגיה היא כלי ולא מטרה"

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: קובי קנטור

מנמ"רים מערים גדולות בארץ הדגימו בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי, שנערך לפני ימים אחדים במלון דן קיסריה, כיצד הם מיישמים את המהפכה הדיגיטלית. יהוד מרסיאנו מבאר שבע, ליאורה שכטר מתל אביב-יפו ואמיר זיו מהרצליה הציגו את ההתפתחויות בתחום – כל אחד בעיר בה הוא מכהן.

בכנס השתתפו כמה עשרות מנמ"רים מהרשויות המקומיות, שדנו בנושאים שעומדים על סדר יומם. הוביל והנחה אותו ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי.

"באר שבע היא עיר דיגיטלית שעושה שימוש בטכנולוגיות לטובת התושבים, והיא מממשת את הרעיון של מיזם ישראל דיגיטלית", אמר מרסיאנו. הוא סיפר כי בעיר מתבצעים מספר פיילוטים למימוש רעיון העיר הדיגיטלית, בהם בתחום החינוך וענן תוכן שישרת את הפורטל העירוני לטובת תושבי העיר. בין היתר, מדובר בפיילוטים לפרויקטים שונים העוסקים בחדשנות חינוכית, למידה במרחבים דינמיים ובתי ספר וירטואליים. "בכל הפרויקטים הללו אנחנו מקפידים ליישם את התפיסה לפיה הטכנולוגיה היא הכלי שבעזרתו אנחנו מאפשרים את המהפכה הדיגיטלית, אבל היא לא מטרה בפני עצמה", אמר מרסיאנו.

הוא ציין כי באר שבע הפכה למוקד בינלאומי של סייבר ושיותר ויותר חברות מגיעות אליה כדי להשקיע ולהשתקע בה, בעיקר בפארק ההיי-טק ובפעילות משותפת עם אוניברסיטת בן גוריון.

יהוד מרסיאנו, מנמ"ר עיריית באר שבע

יהוד מרסיאנו, מנמ"ר עיריית באר שבע

ללמוד את התושב

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, סיפרה על השלב הבא של מימוש מיזם דיגיתל. "אנחנו מחפשים כל הזמן את האיזון בין השירות הטלפוני שאזרחים נזקקים לו לשירות הווירטואלי", אמרה.

היא ציינה כי בימים אלה מיושם השלב השני השלב השני של הפרויקט, שכולל חיבור שירותים שונים ל-CRM, "מה שמאפשר לתת לאזרחים שירותים הרבה יותר ממוקדים ויעילים".

"אנחנו יודעים כיום על התושבים הרבה יותר מאשר בעבר ורוצים לנצל את המידע הזה כדי להקל עליהם", הוסיפה שכטר. "ברבים מהשירותים שעומדים לרשות האזרח, המוקדן כבר מזהה את הפונה, יודע בדיוק מדוע הוא צלצל ויש לו תשובות עבורו. לדוגמה, אם תושב מבקש בקשה לתו חנייה חדש, כי החליף רכב, באופן אוטומטי מוחקים לו את הקנסות שבועיים אחורה, אם היו לו כאלה. אם אותו אזרח צלצל למוקד לספר שקיבל דו"ח, המוקדן מיד מרגיע אותו ומספר לו שהדו"חות בוטלו".

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: ניב קנטור

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: ניב קנטור

"זו רק דוגמה אחת שבה אנו ממשמים את התפיסה של הלקוח במרכז ושכל השירותים שניתנים לו תפורים לפי צרכיו, העדפותיו ואזור המגורים שלו", אמרה שכטר. היא ציינה כי "בימים אלה מעצבים את החזון. עלינו ללמוד עוד יותר מהם צרכי הלקוחות שלנו ולתת להם שירותים ברמה האישית, להיות פרו-אקטיביים".

תצלומי אוויר שגם התושבים יכולים לראות

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה, הציג את היישומים החדשניים בתחום ה-GIS  שהוא הוביל בעירייה, בשיתוף חברת קומפלוט.

לדבריו, "לאור תנופת הבנייה וההתחדשות בעיר, שמוביל ראש העירייה, משה פדלון, נוצר צורך להציג על המפה סטטוס מתעדכן של תמ"א 38 והיתרי בנייה. היתרון המשמעותי של היישומים החדשים הוא שהסטטוסים מתעדכנים באופן שוטף און ליין מהמערכות ההנדסיות האלפאנומריות".

הוא ציין כי המערכת בנויה על תשתית טכנולוגית של Microsoft silverlight ליצירת יישומי אינטרנט .

כמו כן, זיו הציג יישומי מיפוי באפליקציית המובייל המאפשרים לצפות בסמארטפון במפות הנדסיות של גושים וחלקות ובתצלומי אוויר עדכניים. אלה משמשים את התושבים ואת עובדי העירייה שיוצאים לשטח ובכך, לדבריו, מייעלים את עבודתם.

בנוסף, ציין זיו, עיריית הרצליה שילבה באתר האינטרנט שלה תצלומי אוויר אלכסוניים ותלת מימד, שפתוחים אף הם לתושבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים