סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן: "ההיי-טק מקדם את הדו-קיום בין יהודים לערבים"

"יש בפעילות במגזר הערבי פוטנציאל מצוין לתעשייה", אמר סעדי ● הוא הביע תמיהה מדוע מובילים בתעשייה "טסים ללונדון ולמזרח אסיה כשהם יכולים לנסוע שעה ולהגיע למגזר הערבי"

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן. צילום: פלי הנמר

"אנחנו בונים עתיד משותף, עשייה משותפת של יהודים וערבים בהיי-טק בישראל. יש בפעילות במגזר הערבי פוטנציאל מצוין לתעשייה ולדו-קיום בין שתי האוכלוסיות בישראל", כך אמר סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן.

סעדי דיבר בכנס שערכה היום (ד') העמותה, שעוסקת בשילוב ערבים בהיי-טק הישראלי, בגן התעשייה בנצרת, בהפקת אנשים ומחשבים. בכנס השתתפו עשרות בכירים בתעשייה והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, והנס שקור, יועץ לסטארט-אפים דיגיטליים ומייסד MobileMonday נצרת.

לדברי סעדי, "אני תוהה איך זה שקל לאנשים מובילים בתעשייה לטוס ללונדון ולמזרח אסיה יותר מאשר לנסוע שעה מתל אביב או רעננה לנצרת או לכל מקום אחר במגזר הערבי. יש כאן כוח אדם, אנשים שרוצים להשתלב בתעשייה. צריך לתת להם את הכלים המתאימים לכך".

דרושים שלושה לטנגו

הוא אמר כי הגופים שיכולים לסייע במתן הכלים הללו הם התעשייה והממשלה. "המטרה שלנו היא שעד 2020, עשירית מעובדי ההיי-טק בישראל יהיו מהאוכלוסייה הערבית. אלא שלטנגו הזה דרושים שלושה ואנחנו לא יכולים לחולל את השינוי בלי התעשייה והממשלה".

"ההצלחה של צופן מגיעה ותגיע בזכות החברות שמאמינות בגיוון אמיתי", הוסיף סעדי. "על הממשלה להצטרף לריקוד הזה – במגזר הערבי בכלל ובנצרת בפרט".

הוא ציין כי צופן זכתה באחרונה במכרז של משרד הכלכלה ליישום תעשיות עתירות ידע במגזר הערבי. "זוהי סנונית ראשונה בפעילות שלנו עם הממשלה. ההשקעות הממשלתיות קריטיות להמשך הדרך שלנו", אמר. "כיום, רק 2% מהעובדים בהיי-טק הישראלי הם ערבים. עם סבסוד ממשלתי, תמריצים מהרשויות המקומיות, ראש פתוח ושבירת מחסומים, המספר הזה יכול לגדול".

סעדי סיפר כי צופן מקבלת שבחים על פעילותה הן בחברות עמן היא עובדת והן באוכלוסיה הערבית. "מדהים כמה משבחים אותנו בחברות, אבל שום דבר לא דומה לעובד שאומר לנו שהגשמנו לו חלום ולהורים שמציינים בפנינו שהצלנו את הילדים שלהם".

"יש חיים בהיי-טק מעבר להרצליה ולרמת החי"ל", סיכם סעדי. "קיימת בנצרת סצנה אמיתית של היי-טק – סטארט-אפים, האקתון, תעשייה מגוונת. החכמה היא לנצל את הפוטנציאל הקיים במגזר הערבי לטובת שני הצדדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים