יצחק חלדי, סקר: "50 שנים לחברת ייעוץ זה לא דבר שהולך ברגל"

"כדי לשרוד תקופה ארוכה כזאת נדרש תהליך ארוך, שכולל יצירתיות, בניית כיוון עסקי, השקעה ארוכת טווח, תעצומות נפש, ויכולת התחדשות", אמר חלדי, מנהל משותף בחברה, בערב מיוחד במלאות יובל שנים להיווסדה ● במסגרת האירוע דיבר אחד מעובדיה הוותיקים של החברה ולקוחות סיפרו על השותפות איתה

"כל חברה ששורדת 50 שנים ראויה להערכה על ההמשכיות שלה. הדבר נכון פי כמה וכמה לגבי חברת ייעוץ", כך אמר יצחק חלדי, מנהל משותף בחברת סקר.

חלדי דיבר בערב שערכה החברה אמש (ג') במשכית 3 בהרצליה פיתוח, במסגרת אירוע בו חגגה סקר 50 שנות פעילות. באירוע השתתפו עובדי החברה וחלק מלקוחותיה ושותפיה העסקיים. לדבריו, "כדי לשרוד 50 שנים נדרש תהליך ארוך, שכולל יצירתיות, בניית כיוון עסקי, השקעה ארוכת טווח, תעצומות נפש, ויכולת התחדשות".

הוא סיפר כי סקר החלה את דרכה כחברת ייעוץ חקלאי וביצעה, בין השאר, פרויקטים לשיפור המדגה בדלתא של נהר המקונג ולבניית הגן המלכותי של השאח באיראן. בשנות ה-70 החלה החברה את פעילותה בעולם ה-IT, תוך שהיא מספקת לארגונים שירותי עיבוד נתונים, כשהיא מתבססת על מחשבי חברת CDC ואוניברסיטת תל אביב. במסגרת זו, פיתחה סקר תוכנה למיכליות נפט שהגיעו מאיראן לנמל אילת. עם עידן המיני מחשבים, החברה החלה לייעץ לחברות.

חלדי ציין כי סקר פיתחה – בשיתוף עם NCR – תוכנה למכבייה ה-12, שנערכה ב-1985. לאחר מכן היא פיתחה את תוכנת "ממש" לניהול משאבי אנוש, ששירתה את טבע, אמדוקס, בנק טפחות, מגדל, ישראכרט וארגונים נוספים. בשנות ה-90 היא התמזגה עם חברת ב. רוטשילד, בראשות ברוך רוטשילד.

איקה אברבנאל, סמנכ"ל בכיר בטבע. צילום: קובי קנטורלדבריו, כיום מונה החברה 50 עובדים ויש לה מאות לקוחות, בארץ ובעולם. הוא הוסיף כי סקר פועלת בכמה תחומים: ליווי והובלת פרויקטי IT גדולים, ובעיקר ERP ו-CRM של סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), פריוריטי (Priority) ו-One1ERP, עם ניסיון בתכנון והטמעה של יותר מ-100 פרויקטי ERP. תחום נוסף הינו ניהול ושיפור תהליכים עסקיים עם מוצר אריס של Software AG.

"רוב לקוחות הדגל שלנו, ובהם משרד הבריאות, טבע, תנובה, אמדוקס, קבוצת אלון, מנורה-מבטחים וקבוצת קוקה קולה, עובדים עימנו שנים רבות, בכמה תחומים. זו התעודה להצלחתנו", סיכם חלדי.

"סקר שונה מחברות הייעוץ האחרות"
איקה אברבנאל
, סמנכ"ל בכיר בטבע, אמר באירוע כי "אני לא מחבב, בלשון המעטה, חברות ייעוץ. הן כמו הכוהנים, שידיהם משוחות בשמן ורבב לא נדבק לידיהם".

ניר דונת, לשעבר שותף מנהל של סקר. צילום: קובי קנטור"עם זאת, סקר שונה מחברות הייעוץ האחרות. אנשיה אומרים את מה שהם חושבים ולא את מה שהלקוח רוצה לשמוע. לפעמים זה מעצבן, אבל זה חשוב. סיבה נוספת להצלחתה היא שאחרי האבחון מגיע המימוש, ואז, כשאתה מרגיש תקוע לבד במגרש, אנשי סקר לידך ואיתך, תחת אש".

אברבנאל סיים בציינו כי "סקר הביאה לארגונים בהם עבדתי לא רק תועלות פיננסיות – אלא גם תועלות ניהוליות".

מה אומר דור המייסדים?
ניר דונת
, לשעבר שותף מנהל של סקר, דיבר בשם דור המייסדים של סקר. הוא סיפר כי עבד בחברה בין השנים 1972 ל-2007. "הייתי מהנדס מכונות בוגר הטכניון, אחד משני המהנדסים בחברה, ואני העובד היחיד שאולץ לעבור בחינות פסיכוטכניות", ציין.

הוא אמר כי סקר ידעה להתאים את תחומי עיסוקה לדרישות השוק ובשנים האחרונות שמה דגש על האינטגרציה בין תהליכים עסקיים ומערכות מידע.

ערן אלרואי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: קובי קנטורדונת סיכם בציינו כי "אין הרבה חברות ששורדות 50 שנים, בוודאי לא בעולם השירותים המקצועיים. סוד ההצלחה של החברה הוא באיכות עובדיה ושירותיה, כמו גם בשאיפתה למצוינות ולגיוון".

"דלת ללקוחות חדשים"
ערן אלרואי
, מנכ"ל Software AG ישראל, ציין את החיבור בין סקר לחברה בראשותו. "זה חיבור חשוב, כי יחדיו אנחנו מספקים לארגונים פתרון לשיפור התהליכים העסקיים שלהם", אמר.

אלרואי הוסיף כי "בעזרת סקר נפתחה לנו דלת ללקוחות חדשים, ביניהם מכבי שירותי בריאות, בנק הפועלים, טבע, סלקום ופרטנר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים