ראש אגף התקשוב: "במהלך צוק איתן חווינו אירוע סייבר משמעותי מאוד ברמה המדינתית"

האלוף עוזי מוסקוביץ' לא פירט באיזה אירוע מדובר, אולם אמר כי "יחד עם אירועים נוספים שקרו במהלך 2014, הוא יוביל את צה"ל לשינויים משמעותיים בתחום, שאת חלקם לבטח נראה כבר בשנה הקרובה"

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה"ל. צילום: פלי הנמר

"במהלך מבצע צוק איתן חווינו אירוע סייבר משמעותי מאוד ברמה המדינתית. אירוע זה, יחד עם אירועים נוספים שקרו במהלך 2014, יוביל את צה"ל לשינויים משמעותיים בתחום, שאת חלקם לבטח נראה כבר בשנה הקרובה", כך אמר ראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ'.

האלוף מוסקוביץ' דיבר בכנס פקודת העבודה של האגף, שנערך בבסיס פלמחים, בהשתתפות כלל קציני החיל והאגף, בדרגת רב סרן ומעלה. הוא לא פירט באיזה אירוע מדובר.

לדבריו, "המציאות במזרח התיכון מקשה על חיזוי העתיד, אבל בזמן הקרוב בהחלט ניתן לזהות אי יציבות ביטחונית במעגל הקרוב של ישראל". הוא הוסיף כי במסגרת ההיערכות לאתגרי 2015, "אי הבהירות האזורית מחייבת את כולנו לשמור על מוכנות גבוהה, שכן בכל רגע נתון עלולה לפרוץ מלחמה".

במהלך הכנס הוענקו 14 פרסים, "מגן ראש אגף הקשר והתקשוב", ליוזמות ופרויקטים מצטיינים שביצעו אנשי האגף. הפרסים הוענקו בשתי קטגוריות: התייעלות תקשובית ויזמות טכנולוגית.

בקטגוריית התייעלות תקשובית הגישו את מועמדותן 15 עבודות שהביאו לחיסכון של מיליוני שקלים ולשיפור תהליכים מבצעיים והתייעלות תהליכית. בין הפרויקטים המצטיינים היו פרויקט פיתוח לשיפור השו"ב (שליטה ובקרה) הטקטי בפיקוד צפון ופרויקט לשיפור המענה בצי"ד בפיקוד מרכז. עבודות אחרות זכו להערכה, בהן פרויקט "קרייה ירוקה", שפותח ביחידת חושן ושעתיד להביא לחסכון של מיליוני שקלים בהוצאות החשמל הצה"ליות. פרויקט נוסף שנמצא ראוי להערכה בוצע על ידי יחידת מעו"ף, לשדרוג מערכות החשמל של הצופרים, שעתיד להבטיח אספקת חשמל סדירה וקבועה למערכת הצופרים של פיקוד העורף בכל הארץ, תוך חסכון תקציבי וחסכון באנרגיה.

בקטגוריית היזמות הטכנולוגית קיבלו אנשי יחידת מצפן פרס על פיתוח מערכת שו"ב מבצעית מסווגת, שעתידה להשפיע על יכולת תקיפת המטרות של צה"ל. שני צוותים מיחידת מצו"ב קיבלו פרסים על פיתוח גוף הצפנה ייחודי וכן על פיתוח מערכת הגנה בסייבר חדשה שתיכנס לפעילות מבצעית כחלק ממערך ההגנה של צה"ל במהלך השנה הקרובה. אנשי מערך הסייבר של ממר"ם קיבלו פרס על פיתוח מערכת הגנה חדשה.

את המיזמים בחנה ועדת שיפוט בראשות האלוף (מיל.) שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים