תא"ל אייל זלינגר, קשר"ר: "ה-IT ישחק תפקיד משמעותי יותר במלחמות הבאות"

"חשיבות כוחות התקשוב תהיה במערכה הבאה הגבוהה ביותר בתולדות צה"ל", אמר קצין קשר ותקשוב ראשי בתרגיל שערכו החיל ועוצבת געש, בו דובר על תרחישי מלחמה בגזרה הצפונית המתחממת

תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי. צילום: פלי הנמר

"המלחמה הבאה תהיה מאתגרת יותר וחשיבות כוחות התקשוב תהיה בה הגדולה ביותר בתולדות צה"ל", כך אמר תא"ל אייל זלינגר, קצין קצר ותקשוב ראשי.

תא"ל זלינגר דיבר במסגרת תרגיל שנערך השבוע במחנה שמשון, בהשתתפות בכירים בחיל ובעוצבת געש, כולל מפקד העוצבה, תא"ל איציק תורג'מן. במהלך התרגיל, שכלל חלקים עיוני ומעשי, סקרו גורמים מאגף התקשוב, פיקוד הצפון ומפקדת זרוע היבשה את האתגרים עימם יתמודד צה"ל במערכה הבאה וכיצד אנשי הקשר בשטח, מדרג קצין הקשר הגדודי ומעלה, יתמודדו אתם. בין היתר דובר שם על תרחיש של מלחמה בצפון – גזרה שהתחממה השבוע, לאחר חיסולם של בכיר במשמרות המהפכה של איראן ובכירים בחיזבאללה.

לדברי תא"ל זלינגר, "מבצע צוק איתן היה המערכה הרשתית הראשונה בעולם, ועלינו להשתמש בה כמקפצה על מנת לבנות את תורת הלחימה המחשובית שלנו ממנה הלאה".

חיילים במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל

חיילים במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל

במהלך ההשתלמות, העלו גורמי היבשה שעתידים להיות מעורבים במערכה הצפונית את הממשק שלהם אל מול גורמי התקשוב בלחימה עתידית, והסבירו לנוכחים את חשיבות הפעילות שלהם למען הצלחתם בכל מתווה לחימה.

לדברי תא"ל תורג'מן, "בניגוד לחזית הדרומית, מלחמה בצפון תחייב את הכוחות להיות ניידים בתאי שטח גדולים הרבה יותר, ויידרש מהם להיות ערניים לכל דבר. זאת, בשל העובדה שתנאי השטח בצפון מערימים קשיים שונים לגמרי מאלה של עזה". הוא ציין כי "כל פעולה וכל החלטה תדרוש ניהול סיכונים מצד כלל המעורבים. כיום, כל הכוחות בשטח מבינים את החשיבות של אנשי התקשוב שעובדים אתם, עד לרזולוציות הקטנות ביותר. בימינו, אם אין תקשוב – אין מטרות ואין פעולה".

לאחר החלק העיוני של ההשתלמות חזו המשתתפים בכנס בהדגמה חיה של טיהור מבנה בשטח אורבני והפיכתו לסטרילי, כך שיוכלו להשתמש בו כמפקדת חטיבה בשעת לחימה. את הפעולה ביצעה פלוגת הקשר של חטיבת הצנחנים.

סא"ל שי שולומון, מפקד גדוד שיאון של עוצבת געש, אמר כי "המערכה הצפונית תדרוש מאתנו לספק קשר איכותי ואמין לשטח רחב, תוך שמירת מוכנות לבלתי צפוי. עם זאת, למרות השינויים והשיפורים, העקרונות הבסיסיים לא השתנו. יהיה עלינו לספק מענה לבעיה הבסיסית ביותר: לשמר את רציפות השליטה של צה"ל בשטח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים