פלורה לוין, B-Pro: "ארגונים שהמידע לא יזרום בעורקיהם – לא ישרדו"

"המידע הפך להיות 'חכם' והוא זורם בעורקי הארגון בצורה שקטה, כמו האוויר והחשמל", אמרה לוין, שותפה בחברה ● לדבריה, "האנליטיקה הפכה להיות מרכיב משמעותי באופן בו ארגונים נדרשים לפעול, היא הופכת לחלק מהפעילות היומיומית שלו"

פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום. צילום: קובי קנטור

"יש הרבה זוויות של מידע בארגון. המידע הפך להיות 'חכם' והוא זורם בעורקי הארגון בצורה שקטה, כמו האוויר והחשמל. ארגונים שלא ישכילו לנצל את התובנות שניתן להפיק מהמידע הזה – לא ישרדו", כך אמרה פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

לוין דיברה בפתח כנס BI-BigData, אותו הנחתה ואף שימשה כיו"ר ועדת התכנים שלו. האירוע נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום.

לדברי לוין, "האנליטיקה הפכה להיות מרכיב משמעותי באופן בו ארגונים נדרשים לפעול. זו לא סתם אנליטיקה, היא יותר מתקדמת, והיא מתפשטת בארגון והופכת לחלק מהפעילות היומיומית שלו".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

"בכל אחת מההחלטות הגדולות, או הקטנות, שמתקבלות בארגון יש אלמנט של לראות את המידע, כמה שיותר מידע, כמה שיותר מעובד וחכם – ואז לקבל החלטה טובה יותר", אמרה. "ההחלטות מבוססות המידע הופכות להיות בלתי נראות".

על מנת להמחיש את האופן בו השתנו האופנים בהם האנושות צורכת ומייצרת מידע הקרינה לוין שתי שקופיות מטקסי הכתרות של שני אפיפיורים – בנדיקטוס ה-16 ב-2006 והאפיפיור הנוכחי, פרנציסקוס, ב-2013. "השוני המרכזי בין שני טקסי ההכתרה הוא שבזה האחרון כל הקהל מצלם, מי בטאבלטים ומי בטלפונים החכמים", אמרה. "אנחנו מייצרים מידע מדי יום וצורכים מידע בלי הרף. כולנו מחוברים כל הזמן".

"ארגונים נדרשים להפיק תועלות מהאינטרנט של הדברים"

היא ציינה כי האינטרנט של הדברים נוסף לתוך עולם ה-Big Data וכי "ארגונים מתחילים להבין שזהו עוד מקור מידע שניתן להפיק ממנו תועלת עסקית. כך, ג'נרל אלקטריק (GE) הבינה זאת ולכן הקימה חברת תוכנה. היא אף חברה בקונסורציום בתחום, יחד עם AT&T, יבמ (IBM), סיסקו (Cisco) ואינטל (Intel). התפיסה של GE גורסת שיש להתייחס לא רק לעובדה שיש מיליארדי אנשים מחוברים, אלא גם מיליארדי נקודות חכמות המפיקות מידע. מגמת האינטרנט של הדברים הולכת ותופסת תאוצה, וארגונים נדרשים להפיק ממנה תועלות".

לוין ציינה כמה תועלות שניתן להפיק מהנתונים הקיימים כיום: "בעולם התחזוקה, ניתן לנטר תהליכים בלא טכנאים, בעולם הבטיחות, ניתן לאתר תקלות מוקדם יותר, בעולם הרפואה ניתן לשפר תהליכי טיפול בחולים ועוד".

"אנחנו משכפלים את היקום שלנו כל הזמן, עם עוד ועוד מידע", הוסיפה לוין. "השאלה היא מה ניתן לעשות עם אותם נתונים. מדובר רק במשאב – החוכמה היא להפוך אותם למידע בעל ערך לארגון".

היא סיפרה כי "יום אחד רצתה הנהלת סטארבאקס (Starbucks) להבין מדוע היא מפסידה כסף כשלקוחות קונים קפה ללא מאפה. היא קנתה מידע סטטיסטי מחברות טלקום וגילתה שכל מי ששותה אצלה קונה לאחר מכן מאפה במקדולנדס (McDonalds). הסיבה היא שהמאפה בסטארבאקס עולה ביוקר ובמקדונלדס הוא חם. בדרך זו הם ביצעו שינויים והצליחו להשיב את הלקוחות אליהם, שיקנו קפה ומאפה".

כדוגמה נוספת היא הביאה את eBay, הבעלים של PayPal, וציינה כי "כל דולר חמישי במסחר מקוון עובר דרך המערכות שלה. PayPal אמנם לא יכולה למכור את המידע הזה, אבל בחברה הבינו איך הם יכולים לעשות כסף מההיכרות שלהם עם הלקוחות – בלי פירוט. הם נותנים לספקים פרופילי לקוח, בלי להפר את הפרטיות".

ה-BI עבר שלב

לוין ציינה כי "ה-BI עבר שלב. אם עד עכשיו המידע נתפס כ-'מאפשר פעילות', כי יש אספקה תקינה של שירותי מידע, כעת ה-BI עבר לשלב שבו מידע הוא מאיץ, מביא ליעילות אפקטיבית וככזה, משנה את חוקי המשחק".

"אם בעבר, חברת תקשורת מכרה שירותי תקשורת, כיום היא יכולה למכור סוגי מידע שונים", אמרה. "המידע משנה את חוקי המשחק בתעשיות שונות, כגון בעולם התיירות. זו כבר לא תעבורה של אנשים ממקום למקום, אלא שיחה על חוויות. השינוי הזה מחלחל לתעשיות אחרות".

לוין סיכמה באמרה כי "השימוש החדש במידע מביא ליעילות ולשיפור תהליכים, אבל הכי הרבה ייעשה סביב חוויית הלקוח ושימורו לאורך זמן. יש שפע מדהים של אפשרויות שימוש במידע וארגונים נדרשים לנצל אותו. עליהם לרתום את האנליטיקה, לבנות אסטרטגיית BI, שכוללת טיפול ב-Big Data, ולממש את האסטרטגיה בשלבים קטנים, עם ניצחונות קטנים ומדורגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים