גרטנר הורידה משמעותית את תחזית הצמיחה בשוק ה-ICT

החברה חוזה שהתחזקות הדולר תשפיע על השוק באופן ברור והוא יצמח רק ב-2.4%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3.9% ● עולם התוכנות צפוי לחוות את העלייה הגבוהה ביותר - 5.5%

שוק ה-ICT - צומח אבל פחות. צילום אילוסטרציה: BigStock

היקף שוק ה-ICT העולמי צפוי לעמוד השנה על 3.8 טריליון דולר – כך על פי גרטנר (Gartner). הנתון משקף גידול של 2.4% לעומת היקף ההוצאות העולמיות בשנה החולפת, שעמד על 3.7 טריליון.

על אף שמדובר בנתון שמשקף צמיחה, זוהי לא בשורה טובה, בלשון המעטה, מאחר שהוא מהווה ירידה לעומת התחזית הקודמת של החברה, שעמדה על 3.9%. כלומר, צניחה של כשליש בתחזית.

סיבת השינוי היא התחזקות הדולר, שתשפיע על השוק העולמי. "הדולר, המצוי במגמת עלייה, הוא האחראי העיקרי לשינוי בתחזית", אמר ג'ון-דיוויד לאבלוק, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "במונחי מטבע קבועים, לעומת זאת, העדכון כלפי מטה הוא בשיעור של 0.1% בלבד" – כלומר: הצפי לגידול, בהתעלמות מתנודות שער החליפין, ירד מ-3.8% ל-3.7%.

החלק הארי של ההוצאות העולמיות יהיה בשוק התקשורת, שיעמוד השנה על 1.64 טריליון דולר – עלייה של 0.7% לעומת 1.63 טריליון ב-2014. אחריו מגיע שוק שירותי ה-IT, שיעמוד השנה על 981 מיליארד דולר – נתון המשקף גידול של 2.5%. שוק הרכיבים וההתקנים – משמע, מחשבים, טאבלטים, טלפונים ניידים ומדפסות – צפוי לעלות ב-5.1% ולעמוד על 732 מיליארד דולר. על פי חברת המחקר, המחירים של המכשירים וההתקנים יהיו גבוהים יותר או נמוכים יותר, מה שיקטין את יכולת הצרכנים לרכוש טלפונים חכמים במחירי ביניים.

ראש בראש: רישוי תוכנה מסורתי מול תוכנה בענן

בהמשך הרשימה נמצא שוק שירותי התוכנה, שצפוי לחוות ב-2015 את שיעור הצמיחה הגדול ביותר, על פי התחזית. גרטנר צופה כי הוא יעלה ב-5.5% ל-335. ועדיין, מדובר בירידה בצמיחה לעומת השנה שעברה, אז היא הגיעה לשיעור של 5.8%. חברת המחקר חוזה כי שוק זה יחווה שחיקת מחירים, מאבק בין ספקיות תוכנה ברישוי לספקיות תוכנה כשירות בענן ובשל כך, מיזוגים ורכישות של ספקים בעולם התוכנה.

"התחרות בין ספקי רישוי תוכנה מסורתי וספקי תוכנה בענן צפויה להתחמם", אמר לאבלוק. "תוכנה כשירות, נכנסת יותר ויותר, ולוקחת עוד ועוד עסקות. בתוך עולם זה, צפויה תחרות בשוק ניהול קשרי הלקוחות, זה שאנחנו מכנים בגרטנר 'שדה הקרב העיקרי של הענן'. CRM הוא ספינת הדגל של שוק התוכנה כשירות – והוא משתלט וכובש נתחים מעולם ה-CRM ברישוי קנייני".

ההוצאות הארגוניות בעולם בתחום מערכות דטה סנטר צפויות לצמוח בהיקף של 1.8% – מ-141 מיליארד דולר ב-2014 ל-143 מיליארד השנה. מרב הצמיחה יגיע מרכישות של יישומי תקשורת ארגונית וציוד רשת. הנתון אף יושפע במידה רבה מהמעבר של ארגונים למחשוב ענן.

הירידה בהיקף שוק שירותי ה-IT השנה מיוחסת לקיטון בצריכה הארגונית של שירותי תמיכה בתוכנה ולירידה בשיעורי הצמיחה של תוכנה ארגונית. זאת, לצד הצפי לצמצום בטווח הקצר של שיעורי הצמיחה בטווח הקצר של כלכלות רוסיה וברזיל, יחד עם חוסר ודאות פוליטית בשתי המדינות.

עוד מציינים בחברת המחקר כי ההוצאות על צריכה של שירותי תקשורת יושפעו מגורמים שונים, שמשפיעים בנפרד על כל שוק של מדינה. הגורם העיקרי לכך הוא שוק הסלולר האירופי: האנליסטים של גרטנר חוזים כי תחול ב-2015 ירידה ברכישות של טלפונים חכמים ובהכנסות הכלליות של חברות הסלולר ביבשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים