חולה, סרוק את זכויותיך!

עמותת מפרקים צעירים הפיקה עבור חולות וחולים בדלקת מפרקים שגרונית חוברת אינטראקטיבית שמכילה לינקים לסרטונים ביוטיוב ומידע מקיף ● הצצה לשילוב בין מידע לזכויות החולה בעידן החדש

13/01/2015 08:01
להנגיש את המידע לחולה - הן ביוטיוב והן בכריכה קשה. צילום: מתוך חוברת הזכויות של עמותת מפרקים צעירים

החולים של היום הם לא החולים של פעם. מהפכת המידע, יחד עם נגישותו המיידית, הפכה את ססטוס "האדם החולה" לגורם מתעדכן וצמא למידע, בפרט כשזה מגיע למידע הקשור לזכויות החולים.

עמותת מפרקים צעירים הפיקה עבור חולות וחולים בדלקת מפרקים שגרונית חוברת אינטראקטיבית המכילה לינקים ליוטיוב ( Youtube) ואת היישום Aurasma, שמפעיל תכנים על ידי סריקת קוד מודפס. למעשה, החוברת הקשיחה היא גם ערוץ יוטיוב מקיף, מלא בתכנים שנכתבו ומוצגים על ידי הרופאים ואנשי המקצוע הבכירים בתחום בישראל. להכנת החוברת קדם סקר שנערך בין חברות וחברי העמותה. הסקר חשף כי אין כיום מידע מספק על המחלה וכי המידע הקיים אינו נגיש. החוברת כוללת בנוסף לינקים למידע שמופיע באתר של העמותה.

"לקחנו את אתגר הנגשת המידע לחולות ולחולים הכי רחוק שיש. מרבית חברי העמותה הם צעירים, שמצויים ברזי הטכנולוגיות", מספרת מירב גפטר, מנכ"לית מפרקים צעירים. "לא לכולם יש זמן וכוח לקרוא טקסטים ארוכים ומייגעים, שעודכנו באחרונה לפני שנה. מרביתם מעדיפים סרטון הסבר קצר ישירות מהמומחה אל הנייד או הטאבלט. מבחינתנו, כאשר נוסף או מתעדכן מידע אין צורך להפיק חוברת חדשה: כל מה שאנחנו צריכים זה לשלוח לכל חברינו גלויה ובה תמונת קישור לסרטון עם המידע החדש".

החוברת הקשיחה וגרסתה בערוץ היוטיוב הופקו בתמיכת חברת התרופות רוש, שמקיימת את פרויקט רוש מושיטה יד, למען מטופלים ובני משפחותיהם.

לצפייה בחוברת הקליקו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיגל

    לא ניתן לראות או להדפיס את החוברת בקישורים המופיעים בכתבה. לא רציני חסר ומצער.

אירועים קרובים