החל המכרז לדור הרביעי הסלולרי

המכרז יצא לדרך זמן רב אחרי שהתשתית המתקדמת נפוצה במרבית המדינות המפותחות ● החברות משתתפות: פלאפון, פרטנר, סלקום, גולן טלקום, HOT Mobile ו-018-אקספון

שש חברות משתתפות במכרז התדרים לדור הרביעי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סוף סוף: הבוקר (ב') ב-10:00 החל מכרז תדרי הדור הרביעי הסלולרי, שמנוהל על ידי מינהל הרכש במשרד האוצר. המכרז מתנהל בצורה מקוונת ומשתתפות בו שש חברות: פלאפון, פרטנר וסלקום הוותיקות, ולצדן גולן טלקום, HOT Mobile ו-018-אקספון.

שוק הסלולר בישראל נמצא בפיגור גדול לעומת מרבית המדינות המפותחות, שבהן כבר יש דור רביעי סלולרי. התשתית המתקדמת דרושה למפעילות כדי לספק חוויית גלישה מהירה, שמאפשרת שירותים מתקדמים.

הסכום הראשוני שמבקש משרד התקשורת עומד על 10 מיליון שקלים עבור מגה-הרץ אחד. המתמודדים יכולים לשנות את הצעותיהם מדי 10 דקות. המכרז אמור להסתיים היום או, לכל המאוחר, מחר.

יש לציין כי החברות ה-"צעירות" – גולן טלקום, HOT Mobile ו-018-אקספון – זוכות לפי תנאי המכרז להנחה, מתוך כוונת משרד התקשורת לשמר את התחרות בתחום. הן יקבלו הנחה של 10% על הסכום שישלמו על התדרים על כל 1% של נתח שוק שישיגו, מה שעשוי להוזיל את עלויותיהן בכ-50%. כמו כן, הן יצטרכו לשלם רק מחצית מסכום ההצעה שלהן ואת המחצית השנייה לתת בערבות בנקאית.

פרטנר התלוננה על כך אמש במכתב למשרד התקשורת, שבו ביקשה ממנו לשוב ולשקול מחדש את ההעדפה שניתנת לחברות הצעירות. לטענתה, אין סיבה לתת הגנה לחברות האלה בגלל היותן "צעירות", משום שעומדים מאחוריהן גופים בינלאומיים חזקים. על פי החברה, "מתן הגנה למי שאינו ראוי לכך הוא התערבות בשוק שמונעת תחרות הוגנת".

עוד יש לציין כי חברות יכולות לרכוש תדרים ביחד ולהשתתף בעלות החזקת הרשת בהתאם להוראות הרגולטור (שמתנגד בעיקר להסכם שיתוף בין שתי חברות ותיקות).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים