מה צפוי בעולם המחשוב ב-2015?

השנה הקרובה תהיה שנת המבחן של מחשבי ה-2 ב-1, שנה של התפתחויות בתחום המחשוב הלביש והשנה בה תימחק מהלקסיקון המילה פאבלט

יהיה מה שיהיה - המחשוב ימשיך גם ב-2015 לכבוש את העולם. צילום: BigStock

2014 הסתיימה עם בשורה בעולם המחשוב: ממש ברגע האחרון שלה הודיעה סמסונג (Samsung) כי פסי הייצור של חברת הזיכרונות שלה התחילו להוציא זיכרונות LPDDR4 חדשים. מדובר בכמות מסחרית שתהיה זמינה לטלפונים ולטאבלטים, ככל הנראה של החברה עצמה. זהו שינוי מהותי לעומת זיכרונות ה-LPDDR3 מהדור הנוכחי, כי הוא יאפשר להשתמש באחת היכולות של מעבדי ה-64 ביט בהם התחילו המכשירים להיות מצוידים: להציע יותר מ-3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה.

המעבדים הללו מבוססים על הטכנולוגיה של ARM. למעבדים של אינטל (Intel) לא אמורה להיות את הבעיה הזו. הם רק צריכים למצוא את הקהל המתאים, ולפחות בתחום הטאבלטים הם ימצאו אותו. כך או כך, אחד הדברים שאני צופה לקראת 2015 הוא מרוץ חימוש מחודש בכל מה שקשור לזיכרון עבודה ולזיכרון אחסון, וזאת מבלי לפגוע בקווי המחיר הנוכחיים של הטלפונים והטאבלטים. נקבל באותם מחירים הנהוגים כיום מכשירים עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה, אבל זה יקרה באופן הדרגתי.

2015 תהיה שנת המבחן של מחשבי ה-2 ב-1. האם הם יצליחו לתפוס חלק משמעותי מהשוק הכולל של ה-PC ושל הטאבלטים כאחד? הרי מדובר ברעיון יוצא מן הכלל, ולא מובן למה עדיין לא רואים מכשירים כאלה שמבוססים על אנדרואיד (Android) ולאו דווקא על חלונות (Windows). יש, אבל מאוד מעט. כנראה שהסיבה היא שמכשירים כאלה נתפסים כעסקיים טהורים ואנדרואיד היא לא מערכת הפעלה שמתאימה מספיק לעבודה עסקית. לא סתם בחלונות יש הרבה חלונות על המסך. מכיוון שכך, מחשבי ה-2-ב-1 יתפסו, כאמור, כיוון חיובי, אבל רק לקראת הרבעון האחרון של 2015, עם ההשקה של חלונות 10, ורק אם זו תענה על החסרונות של חלונות 8.

היו שלום ותודה על הפאבלטים

לצד הטאבלטים ניתן יהיה כנראה למחוק את המילה פאבלט ממילון הסלנג הממוחשב. כשיותר ויותר טלפונים הם בגודל של 5 אינץ' ומעלה, וכשכבר מתחילים לראות ניצנים של טאבלטים בגודל של 7 אינץ' עם יכולות תקשורת, אין צורך במשהו שיחבר באמצע. יש טלפונים ויש טאבלטים, וכל גודל כנראה אפשרי. הקו נשבר סופית.

כמו כן, ב-2015 נראה את מרוץ המחשוב הלביש תופס עוצמה. כיום, מה שמוצע הוא בעיקר רצועות עזר לספורטאים, לצד כמה שעונים ספורים. כשה-Apple Watch של אפל (Apple) יגיע הוא יזיז את השוק כמו כל מוצר שאפל מוציאה. אולי אז יתחיל שיטפון של שעונים, ואולי גם רעיונות חדשים. אני מצפה שב-2015 נראה דברים לבישים חדשים באמת, ובראש ובראשונה שימשו בחומרים "רכים" כדי לאפשר ללבוש טלפון ישירות על היד. כמו שעון, רק קצת יותר גדול, ואפשר להסתפק בהתחלה ב-3.5 אינץ'. מעניין מי תהיה החברה הראשונה שתציג את זה.

יותר ויותר משאבים צפויים להיות מושקעים בתכנון, מכיוון שתחום המעבדים סגר את הפער אל מול המחשבים האישיים. האם באמת משנה אם המערכת על שבב הבאה תפעל במהירות של 2.7 ג'יגה-הרץ או יותר ולא רק 2.3 ג'יגה-הרץ? ממש לא. גם קפיצה מעבר ל-8 ליבות כבר לא ממש משנה. קודם כל שידעו להשתמש בכל ה-8 שמוצעות כיום בהרבה מאוד מכשירים.

בינתיים, בתחילת השנה, בתערוכות CES ו-MWC, נמשיך לראות עוד טלפונים יותר מהירים, יותר דקים ויותר בכלל, אבל בשורות ממשיות בכל תחומי המחשוב נתחיל לראות רק במחצית השנייה של 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים