נס טכנולוגיות היא הזוכה השנייה במכרז למיקור-חוץ ל-IT של הכנסת

החברה תספק שירותי IT באופן ישיר לכנסת לצד מלם מערכות, שעל זכייתה פורסם באנשים ומחשבים בלעדית מוקדם יותר השבוע ● היקפו הכספי של ההסכם של שתי החברות עשוי להגיע ל-100 מיליון שקלים ● לא נתקבלה תגובת נס לידיעה

נס

נס טכנולוגיות היא הזוכה השנייה במכרז לביצוע תפעול ותחזוק ה-IT של הכנסת – כך נודע לאנשים ומחשבים. היא זכתה במכרז לצד מלם מערכות מקבוצת מלם-תים. היקפו הכספי של ההסכם של שתי החברות עומד על עשרות רבות של מיליוני שקלים ועשוי, בסופו של דבר, להגיע ל-100 מיליון שקלים.

תוקף ההסכם הוא לחמש שנים, עם אופציות לשתי הארכות, כל אחת בת שנתיים. ארבע חברות התמודדו במכרז: מלם, HP ישראל, נס טכנולוגיות ויבמ (IBM) ישראל. מלם מערכות הוכרזה כזוכה הראשונה, כפי שפורסם בלעדית באנשים ומחשבים מוקדם יותר השבוע, ואילו נס טכנולוגיות היא הזוכה השנייה.

זרוע מיקור-החוץ של HP ישראל, ES, היא שתחזקה את ה-IT של הכנסת בשבע השנים האחרונות. המכרז יצא לדרך השנה, והסתיים ביולי.

נס תספק שירותי IT באופן ישיר לכנסת. גורמים בשוק ציינו כי לא מדובר בקבלן משנה, אלא בשני קבלנים, מלם ונס, שכל אחד מהם יעבוד ישירות מול בית המחוקקים.

מכרז הכנסת הינו ייחודי מסוגו במגזר הממשלתי ובישראל בכלל – בכך שהגדיר מראש זכייה של שני ספקים. מלם ונס יחלקו ביניהם את היקפי השירותים והשעות כפי שמוגדר במכרז, כאשר מובהר כי הכנסת אינה מתחייבת להיקף זה או לחלק ממנו למי מהספקים. המשמעות היא שנס ומלם זכו במכרז זה ובהיקף השירותים כמוגדר במכרז, והיקף השעות לכל אחת מהן יובהר בהמשך – ועל פי שיקול הכנסת.

הכנסת מפעילה כיום מרכז מחשבים מרכזי, שנמצא בחצרי המשכן ומרכז מחשב משני, שנמצא ב-HP רעננה ומשמש כאתר DRP. בכוונת הכנסת לסיים את ההתקשרויות עם הספקים השונים (שנעשו מעבר להתקשרות עם HP – י.ה.) ועל מלם מערכות ונס טכנולוגיות יהיה להבטיח שירות מקצה לקצה באחריותן המלאה.

יצוין כי המכרז לבחירת ספק מיקור-חוץ לשירותי ה-IT לכנסת הוא אחד המכרזים האסטרטגיים המשמעותיים בשוק המחשוב.

היא משתמשת בשירותי מיקור-חוץ לתפעול, פיתוח ותחזוקה של מערכות טכנולוגיה ומחשוב מזה יותר מעשור. השירותים שיינתנו על ידי מלם מערכות ונס טכנולוגיות יכללו פעילויות שתבוצענה על בסיס תפוקות. בנוסף, יסופקו גם שירותים מסוימים על בסיס תשומות.

לכנסת כ-1,000 משתמשי IT פנימיים, המתפרשים בשטח של כ-15 אלף מ"ר. משתמשי הפנים כוללים אוכלוסיות מגוונות – הח"כים, שרים, עובדי הכנסת, אנשי משמר הכנסת וכן עוזרים פרלמנטריים, עובדי סיעות, עיתונאים ואנשי תקשורת.

לא נמסרה תגובת נס טכנולוגיות לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד נס

    עוד מכרז שיגרום לקריסה, כל מקום שהחברה נוגעת בו הופך לאיי חורבות.

אירועים קרובים