ג'ונתן שיניץ, HDS: "הענן ישלוט על ה-IT לשוק הארגוני"

"ארגונים שרוצים לשרוד חייבים לאמץ את הענן", אמר שיניץ, חבר בקבוצת המובייל והענן של החברה ● בראיון לאנשים ומחשבים מדבר הישראלי לשעבר על השוק הטכנולוגי הישראלי של היום ומסביר עד כמה הענן משפיע על המנמ"רים

ג'ונתן שיניץ, חבר בקבוצת המובייל והענן ומנהל מוצר HCP של HDS

"מחשוב הענן עומד לשלוט על השירותים ל-IT הארגוני, וארגונים שרוצים לשרוד חייבים לאמץ את הענן. כוח העבודה כיום נייד, ניתן לתפעל אפליקציות ולבצע חילופי מידע בין גורמים שונים בארגון, אבל צריך לעשות את זה ברשת מאובטחת. ארגונים לא יודעים לעשות זאת כיום", כך אמר ג'ונתן שיניץ, חבר בקבוצת המובייל והענן ומנהל מוצר HCP של HDS.

שיניץ, ישראלי לשעבר, התראיין לאנשים ומחשבים במהלך ביקור שערך באחרונה בארץ. לדבריו, "הענן הוכיח לתעשיית ה-IT שהרבה יותר יכול להיעשות עם הרבה פחות כוח אדם, זמן ועלות, ובמהירות רבה יותר. כדאי לארגונים לאמץ זאת, והם יכולים לעשות זאת מבלי לוותר על אבטחה, שליטה ובעלות. הדבר ניתן לביצוע באמצעות המוצרים שלנו".

"היטאצ'י (Hitachi) מכלה בשנים האחרונות הרבה זמן, אנרגיה ומקורות בענן ובמובייל. אם היית שואל את הנהלת היטאצ'י לפני שנתיים מיהן המתחרות העיקריות שלה, היו עולים השמות של EMC, נט-אפ (NetApp) ויבמ (IBM). כיום, היטאצ'י רואה כמתחרות הגדולות שלה חברות שנותנות שירותי ענן – אמזון (AWS), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft)", הוסיף.

"רבים מהמתחרים שלנו נכנסו לענן דרך רכישות והמוצרים שלהם הם תוצרים של הרכישות הללו", ציין שיניץ. "אנחנו בנינו את המוצרים שלנו בעצמנו. בנוסף, רבים מהמוצרים שרכשו המתחרים בנויים על ענן ציבורי, בעוד ששלנו נבנים על הענן של הלקוח. אנחנו בונים אחסון לענן ומוכרים לארגונים בדטה סנטרים שלהם, מנהלים את המידע שלהם עליהם. כך הארגונים לא צריכים לדאוג לאבטחה ולגישה לדטה סנטרים שלהם".

שיניץ מדבר על המוצר HCP (ר"ת Hitachi Content Platform). מדובר בחבילת תוכן מלאה (תוכנה וחומרה) המנהלת את מעבר המידע של ארגונים בין ובתוך מוקדים שונים בחברה. באחרונה התווספה לו יכולת HCP Anywhere, המאפשרת גישה למידע הארגוני דרך אפליקציית דסקטופ או מובייל מכל מקום. ניהול המידע מתבצע על ההתקן, אך המידע עצמו מאוחסן באתר החברה, שם גם יש לו גיבוי. בנוסף, החברה מציעה את פתרון HTI, שמותאם לארגונים בעלי מערכות Legacy שלא משתמשים בפרוטוקולי אינטרנט אבל עדיין רוצים אחסון בענן. "HTI נותן להם לענן פרטי. ארגוני אנטרפרייז לא יכולים לאחסן את האחסון שלהם בענן ציבורי", אמר.

לדבריו, "ההשפעה על המנמ"רים של עולמות הענן והמובייל, על המגמות השונות בהם, היא רבה. עליהם לקחת בחשבון שהעבודה נעשית כיום ממכשירים מסוגים רבים, ניידים ונייחים, שאנשים מביאים את המכשירים שלהם מהבית לעבודה (BYOD), ושיש צורך לגשת למידע בצורה מאובטחת מכל מקום בו העובד נמצא. אין כיום ארגון שיכול לספק גישה למידע מכל מקום וכל הזמן. ארגונים חייבים להסתמך על האינטרנט אבל באותו הזמן, עליהם לפעול בסביבה בטוחה ובמהירות של האינטרנט. ארגונים צריכים לעקוב אחרי ההתפתחויות, כדי שלא יישארו מאחור בשוק תחרותי וגלובלי כמו שלנו".

"שווקי הענן והמובייל יגדלו מאוד בחמש השנים הקרובות. HDS תשקיעה הרבה בשוק הזה כדי להיות שחקנית מובילה. כבר עכשיו אנחנו מוצבים על ידי גרטנר (Gartner) ו-IDC במקומות בולטים בשווקי הענן והאובג'קט. HDS תבנה בשנים הקרובות יותר אפליקציות מבוססות ענן ותייצר יותר מוצרי אחסון ידידותיים לענן".

"ישראל היא 'נקודה חמה' של טכנולוגיה"

ג'ונתן שיניץ נולד בארצות הברית ועלה לישראל יחד עם משפחתו ב-1967. אביו שימש כאחראי על הכספים שמועברים מארצות הברית לסוכנות היהודית. עם הגיעו לגיל 18 שירת שיניץ כטנקיסט בצה"ל, וב-1985 עזב את ישראל ועבר להתגורר באזור בוסטון, שם הוא גר עד היום. הוריו מתגוררים בהרצליה.

עם ההגירה לארצות הברית החל שיניץ לעבוד בתעשיית ה-IT. "בניתי כמה סטארט-אפים, בעיקר בשוק אבטחת המידע, בהם סטארט-אפים שפיתחו מוצרים עבור RSA", סיפר על הניסיון שלו. "עבדתי עבור חברות קטנות וגדולות, למשל כיועץ לוריזון (Verizon). חבר שלי, שניהל סטארט-אפ בעולם התוכנה, ביקש ממני לעבוד איתו – והצטרפתי אליו. ב-2007 החברה נמכרה ל-HDS, ומאז אני שם".

על השוק הישראלי אמר שיניץ כי "אני מגיע לישראל בכל שנה, על מנת לבקר את המשפחה. בכל פעם אני מתפעל מחדש מההתקדמות ומהטכנולוגיה שאני רואה כאן, אפילו במרווחים של שנה. השילוב של העובדה שישראל היא מדינה צעירה מאוד עם היותה מתקדמת מאוד טכנולוגית מאפשרת לישראלים לאמץ טכנולוגיות מוקדם יותר מהאמריקנים. המהירות בה מתפתחים הדברים כאן, בישראל, גבוהה יותר מאשר בארצות הברית, וזה לא מקרה שישראל שנייה בכמות הסטארט-אפים רק לארצות הברית. ישראל היא 'נקודה חמה' של טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים