כריס קוטרל, Credit Suisse: "עתיד ההיי-טק מבטיח מאי פעם"

"בשנים האחרונות נרשמו סכומי שיא בשורה של הנפקות ורכישות בעולם ההיי-טק, אולם זה עדיין לא הסוף וחברות הטכנולוגיה בעולם, ובכלל זה בישראל, ינסקו לגבהים חדשים", אמר קוטרל, ראש חטיבת המדיה הדיגיטלית, הטכנולוגיה והתקשורת של בנקאות ההשקעות בחברה בניו-יורק

כריס קוטרל, ראש חטיבת המדיה הדיגיטלית, הטכנולוגיה והתקשורת של בנקאות ההשקעות ב-Credit Suisse בניו-יורק

"עתיד תעשיית ההיי-טק נראה כיום מבטיח מאי פעם. בשנים האחרונות נרשמו סכומי שיא בשורה של הנפקות ורכישות בעולם ההיי-טק, אולם זה עדיין לא הסוף וחברות הטכנולוגיה בעולם, ובכלל זה בישראל, ינסקו לגבהים חדשים", כך אמר כריס קוטרל, ראש חטיבת המדיה הדיגיטלית, הטכנולוגיה והתקשורת (TMT) של בנקאות ההשקעות ב-Credit Suisse בניו-יורק.

קוטרל ציין בראיון לאנשים ומחשבים כי "כל דור טכנולוגי חדש בתעשייה מציע הזדמנויות נרחבות יותר מהמחזור שקדם לו. בנוסף, אפשרויות הגלישה באמצעות הטלפונים הניידים מהוות שדה חדש לחלוטין, שיביא לעוד פיתוחים של אפליקציות. ההנפקות הציבוריות נעשות כיום בשלבים מאוחרים יותר מאשר בעבר, כאשר החברות בוגרות ובשלות יותר".

לדברי קוטרל, "כיום, יותר מתמיד, גם משקיעים פרטיים יכולים לצבור ערך בהשקעות בסטארט-אפים, שנוטים להמתין זמן רב יותר לפני הנפקה לציבור ומעוניינים בהשקעות פרטיות בשלב הביניים. במצב זה, המשקיעים הפרטיים יגיעו עם החברות להנפקה שעשויה להציף להם ערך רב".

במסגרת תפקידו, קוטרל נטל חלק בפעילות Credit Suisse עם השוק הישראלי, בכלל זה העובדה שהחברה גייסה בארבע השנים האחרונות 20 מיליארד דולר לתעשייה הישראלית והייתה מעורבת ברכישות ומיזוגים בארץ בהיקף של 10 מיליארד, עם דגש על מגזר ההיי-טק.

הפורום החדש של Credit Suisse בישראל

הראיון התקיים במהלך ביקורו הקצר – בן כמה שעות בלבד – של קוטרל בארץ. הוא הגיע לישראל על מנת להשתתף בהשקת פורום ההיי-טק של Credit Suisse, שהתקיימה באחרונה במתחם הומאז' ביפו. מטרתו של הפורום היא לקשר בין יזמים למשקיעים בענף בארץ. הוא מבקש להוות פלטפורמת נטוורקינג ייחודית עבור יזמי היי-טק המתכננים את קפיצת המדרגה הבאה שלהם ומשקיעים המעוניינים בהזדמנויות עסקיות. השתתפו במפגש כ-150 איש, בהם מנהלים מובילים בתעשיית ההיי-טק, משקיעי הון-סיכון ומומחים בכירים של Credit Suisse בתחומי בנקאות ההשקעות והבנקאות הפרטית. כן השתתפו יזמים בתחילת דרכם, משקיעים פרטיים (אנג'לים) ושותפים בקרנות הון-סיכון ובמשרדי עורכי דין.

דורון אברבוך, מנכ"ל Credit Suisse ישראל ובעצמו בנקאי השקעות עם ניסיון רב בשוק ההנפקות הישראלי, ביקש במפגש "טיפים למשקיע המתחיל" מאייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, שנחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של הטכנולוגיה הישראלית. תשובתו של ולדמן הייתה: "אני מייעץ ליזמים הצעירים לדבוק בנחישות בחזון העסקי שלהם, אך בו בזמן לגלות גמישות ולשנות כיוון כאשר הם מזהים שינויים בשוק. חשוב במיוחד לגלות שקיפות ולשתף את המשקיעים והדירקטוריון גם בבעיות ובקשיים, שבוודאי יצוצו בדרך".

בסיום המפגש נערכה תחרות בין חמישה יזמים, שהומלצו על ידי קהילת SOSA, שכל אחד מהם קיבל חמש דקות על מנת להציג את הסטארט-אפ שלו. ברוב הקולות זכתה CallVU, שפיתחה טכנולוגיה עבור מרכזי שירות טלפוניים. למקום השני הגיעה UpRight, שפיתחה מכשיר המסייע לשמור על יציבה נכונה.

החברה הזוכה קיבלה כרטיסי טיסה במחלקת עסקים לשני אנשי צוות והשתתפות בפורום היי-טק של Credit Suisse בארצות הברית או באסיה, לפי בחירתם. כמו כן, היא תזכה לחניכה וסיוע של בנקאי ההשקעות של החברה במשך שנה שלמה, לקראת אפשרות הנפקתה באחת הבורסות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים